Mijn dochtertje is nu 10 weken. Sinds deze week, als ze bij ons ligt, spant ze haar spieren dermate dat ze bijna zit. Het lijkt net of ze moet drukken, maar dat is het niet want het is constant, ook als ze biij ons ligt te drinken. Hierdoor drinkt ze ook onrustiger. Ook wil ze tussendoor geen boertje meer laten (lrijst dan hele huis bij elkaar) met als gevolg meer opgeven na het flesje. Verder als ze op haar buik ligt zwiept ze de benen zover omhoog dat ze bijna bij wijze van spreken in handstand gaat. Wie herkent dit gedrag? Diane.
Hahaha! Een handstand?! Knap is het wel! Ik heb helaas geen advies voor je. Ik hoop dat een ander dat wel voor je heeft.
Hoi, Ik herken het wel een beetje hoor, Die vanmij wil nu ook veel overstrekken alsof ze kan staan enzo, ze staat dus ook al nu wel dat wij haar evenwicht houden dan natuurlijk.. Ook het drinken ging even heel slecht maar ik ben er achter gekomen dat ze ook een ontwikkelingssprongentje gemaakt heeft en nu gaat alles weer veel beter.. Misschien zit ze dus in zo'n sprongetje en gaat het volgende week weer stukken beter... Ik heb ergens gelezen dat dit ook alvast spier oefeningen van ze zijn om straks goed te kunnen kruipen en tijgeren enzo... Maar als je het niet vertrouwd wel de huisarts bellen hoor. Succes
wees wel voorzichtig met het overstrekken hoor. Dat is kan namelijk symptomen zijn voor iets (ik weet alleen niet meer wat.. sorry sorry) Bel je CB als je kindje het echt heel erg veel doet.
Juist Gupsie... Dat is meestal niet goed... Iman overstrekte zichzelf ook heel erg en ik ben met haar bij de osteopaat geweest ervoor... Erna werd ze ook een stuk rustiger.
Overstrekken kan een symptoom voor een aantal dingen zijn idd, mijn autistische dochtertje overstrekte ook heel erg bijv. zou er even mee naar je huisarts gaan
ik zou naar een manueel therapeut of osteopaat gaan. Het zou het kiss/syndroom kunnen zijn, maar dat weet je alleen als je je kindje door een manueel of osteopaat laat nakijken. Op http://www.kiss-kinderen.nl/ kun je ook wat info vinden. succes in ieder geval hoop voor je dat het gauw beter gaat
Inmiddels gaat het veel beter, ook het drinken gaat goed. Het advies gekregen haar wat meer rechtop te laten zitten bij het drinken zodat ze alles kan overzien, dit werkt prima. Verder gaat het op de buik liggen ook beter, ze houdt haar hoofdje nu goed rechtop voor langere tijd en de beentjes gaan niet meer zo hard de lucht in. Bedankt voor jullie reacties!
spuit 11, maar toch even... misschien hebben anderen er nog wat aan. Ongeveer 10 % van de babys heeft geregeld last van darmkrampjes. Je ziet je baby rood aanlopen en met zijn beentjes trappelen. Vaak huilt hij met een hoog, schel huiltje. Je voelt de darmen bewegen als je je hand op zijn buikje legt. groetjes