Dit is zo vreemd opeens, Ik leg mijn dochtertje altijd om 12 uur in bedje s'middags en dan gat ze lekker haar dutje doen meetstal anderhalf tot 2 uurtjes,maar sinds 2 weken wordt ze dus huilend wakker en dan precies na een uurtje slapen zo raar,ze is dan overstuur en moet haar troosten voordat ik haar in haar bed kan terug leggen want ze is dus nog wel moe. wat kan dit zijn???
dromen, dat is erg vervelend voor het meissie maar kun je niks aan doen. Of je moet even bij jezelf te raad gaan of je iets hebt verandert in haar kamertje of ritme?
17 maandensprong!! Ik vond de sprongetjes altijd wat overtrokken, merkte er wel wat van maar nooit echt heel erg veel. Tot ik de 17 maandensprong tegen kwam... Het begon met veel minder lang slapen 's middags en huilend wakker worden. Vervolgens begon het 's nachts wakker worden. En daarna kwam er ook nog eens het om vijf uur klaarwakker zijn bij. Ik ben heel consequent geweest en sinds twee weken slaapt mijn zoontje weer door 's ochtends en sinds enkele dagen worden de middagslaapjes weer veel langer. Hij slaapt nu weer makkelijk twee uur, dat was vorige week nog maar een krap uurtje. De middagen worden nu ook weer veel makkelijker nu hij 's middags weer uitgerust is. Heel veel succes!!
17e maand sprong! hier hetzelfde, vandaag 3 kwartier geslapen en daarna huilend wakker en voordat hij is slaap viel ook huilen... en vanochtend was meneer al 5 uur wakker daarna niet meer geslapen... heeft liggen spelen in zijn bedje zolang hij speelt blijf ik nog even liggen hoor... 5 uur vind ik een beetje te vroeg Maar dit is weer een "heerlijke" sprong
Het goede nieuws: Hij gaat echt over! (Tenminste, als je niet ineens weer begint met flesjes geven enz. 's nachts want dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk...)
Ik zie er al naar uit dat het weer over is! pffff dit is een heftige sprong hoor hij hangt echt de hele dag al aan mijn broek, hoef geen stap te verzetten en hij komt achter mij aan (terug naar mama) driftbuien komen momenteel 2x per dag voor... Als ik zeg ga eens spelen dan gaat meneer er mee gooien e.d. Vanacht is hij niet wakker geweest was zelfs 8 uur wakker, maar had gisteren dan ook heel weinig geslapen. Ligt nu op bedje ben benieuwd hoe lang maar ik begin niet met flesjes 's nachts, aai over het bolletje en een speentje en desnoods een slokje water uit een beker, maar met flesjes begin ik niet dat is normaal ook niet nodig.
Oh een sprong! Ja wij zitten hier nu op 16,5 maand (hij was 2 weken "te laat") dus hij komt hier nu ook om de hoek kijken, verklaard meteen waarom hij snachts wakker is al 2 weken!