Mijn werk heeft altijd rekening gehouden met mijn man en mijn diensten. Nu opeens gaan ze zich strak aan de regels houden en als dat inhoud dat mijn man dan beide werken van bijvoorbeeld 15:00 uur.tot 23:00 uur dan is dat ons probleem. Ik was compleet in paniek. Noem me gek maar ik was 2 jaar lang gewend mijn ventje gewoon bij mij of mijn man te hebben en hooguit naar oma. Nu dus vol aan de gang op oppas te regelen. Ok vind het ergens nogal eng. Ze komt van de week op gesprek. Maar zijn veel dingen die ik wil weten tegelijk heb ik geen idee wat ik moet vragen??
Wat vervelend dat het ineens zo anders moet. Begrijp ik het goed dat je een gastouder op bezoek krijgt? Ik zou er iig meerdere laten komen om te vergelijken. Ik zou vragen hoe ze een dag eruit laat zien. Wat ze allemaal wil gaan doen met je kindje. Wat haar uurprijs is. Wat haar ervaring is. Hoe flexibel ze is. Gewoon alles waar je je onzeker over voelt, en misschien dat ook benoemen. Is bij een gastouder niet beter? Dan zijn er vaak ook andere kindjes. Succes!
Ik vind nadeel van gastouders die ik tot nu gesproken heb dat ze maar tot 18:00 uur opvangen. En ik opvang nodig heb tot 23:00 en de gene die dat wel willen willen dat bij hun thuis en ik wil dat mijn knul s avonds in zijn eigen bedje slaapt.
Vanaf hoe laat heb je oppas nodig? Er zijn volgens mij ook wel oppassen te vinden die bij je thuis komen. Belangrijk is dat ze voldoende ervaring hebben en in elke situatie kunnen handelen.
hoi late reactie, maar ons werk idem!! Meerdere moeders echt in de stress. Ik heb wel het gevoel bij ons dat het echt niet zo strak hoeft. Heb al aangeboden aan die moeders (1 met een groot gezin met 3 zorgen kinderen) om dagdiensten over te nemen dat ik een avond aan haar geef. Succes, hopen dat je snel een goede oppas vind, maar wel heeeel vervelend als het werk ineens belangrijker wordt dan je kinderen he? Heb het gevoel dat je je prive helemaal in dienst van je werk moet gaan stellen bij ons... (Wel in je achterhoofd houden dat je recht! hebt op calamiteiten uren als er iets met je kinderen is. Google er maar op, daar moet je werk dan rekening me houden)
Als je tot 23.00 wilt krijg je vaak de 'jongere' gastouders. Die bijv nog geen gezin hebben (niet altijd natuurlijk maar wel vaak!) Ik zou vooral een gesprek aangaan en kijken of jullie op de zelfde lijn liggen. Dat lijkt mij namelijk erg belangrijk. Ben zelf gastouder en neem mijn zoontje dus mee, zelf vind ik het prima om tot bijv 23.00 te werken maar wel met mijn zoontje (zolang het kan)
De reden waarom go dan in hum eigen huis willen oppassen is omdat zij anders ook de complete avond kwijt zijn en niks kunnen doen. Ik zou het toch overwegen, ik neem aan dat het niet om 7 avonden gaat? Wij gaan s avonds (in het weekend) wel eens op visite en leggen de kinderen ook daar op bed..halen hen eruit als we weggaan en slapen thuis lekker verder. Ik denk nl dat het met jullie werk al heel moeilijk is iemand te vinden. Iemand die tot 23.00 wil werken en dan ook nog bij jullie thuis en je wil vast ook iemand met ervaring en diploma's??
Ik denk dat thuis ook fijner is een vertrouwde omgevi mg. En je kindje kan lekker doorslapen Er zijm vast wel wat jongere gastouders die ook veel ervaring hebben Zelf paste ik ook heel vroeg op babys bij mensen thuis Je moet gewoon afgaan op je gevoel mischien een bekende vragen? Of je kindje bij opa en oma laten logeren
Je kunt ook voor een student o.i.d. kijken om op te passen. Ik heb jarenlang opgepast bij gezinnen thuis en er zijn genoeg meiden die dat doen.