Harde bult na borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pumbaa, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb ongeveer anderhalve week borstvoeding gegeven door middel van afkolven. Dit heb ik nadat de productie terug liep netjes afgebouwd. Inmiddels heb ik ook geen last meer van stuwingen alleen merk ik nu dat ik een bultje heb van 1cm bij 1cm waar mijn borst begint. Ik ben eigenlijk nieuwschierig of dat dit een melkklieren kan zijn en wat ik er dan aan zou kunnen doen. Het bultje doet pijn als ik eraan kom.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

hoelang is het geleden dat je bent gestopt met kolven?
    Ik denk dat het slim is om de huisarts even te laten meekijken/voelen.

Mirjam

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hallo Mirjam,

Bedankt voor je reactie, ik ben een week geleden gestopt. Heb nog steeds een sportbh aan omdat ik na het douchen toch nog wel wat melk lek. Verder heb ik geen last meer van stuwingen, op dat ene plekje na. Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts omdat mijn vriend het toch niet zo'n prettig idee vond dat er een bultje zit.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

laat je het ons even weten als je bij de huisarts bent geweest? Kunnen wij ook weer van leren.

Mirjam

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hallo,

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest, het was zeker geen melkklier, hij verwachte dat het een soort littekenweefsel is. Ik moet het nu nog even aankijken en anders stuurt hij mij door naar de mamapoli. Het is gewoon toeval dat het ontstaan is tijdens of na de borstvoeding.

Groetjes

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

ok, dank voor je reactie.

Mirjam

Deel Deze Pagina