Slik jij antidepressiva? (Poll nav het andere topic!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 31 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Antidepressiva?

1. Nee, nooit gebruikt!

2. Ja, gebruikt maar nu niet meer.

3. Ja, ik slik het.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik ben toch wel heel benieuwd hoeveel vrouwen het hier slikken, of geslikt hebben!
    Voel ik me misschien niet zo alleen 😉!

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ik

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik nu vier jaar.

4. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Waarvoor slikken jullie het?
    Of ben ik nu heel nieuwsgierig?

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ondanks dat ik enorm veel mee gemaakt heb als kind/tiener , enorm veel hulp heb gehad , nog nooit geslikt. Ze wilden mij dit geven een aantal jaren terug maar ik vond het 'eng' en wilden dit niet.

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ja ik slik het! ik slik het voor een zeer zware depressie met suïcidale gedachten en handelingen ook. Verder zijn er 4 stoornissen vast gesteld.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    na geboorte zoon depressie gehad vanwege toen mk en bbz toen zoon geboren na zware niet zorgeloze zwangerschap,
    hebben al 3 keer geprobeerd te stoppen maar op de 1 of andere manier maak ik die stof niet meer aan waardoor ik sneller terug val.
    en eerlijk ik leer er wel mee leven dat ik niet meer zonder zou kunnen.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Twee jaar geslikt ivm paniekstoornis/depressie, werd er erg vlak van en afkickverschijnselen waren niet fijn. Blijf er gevoelig voor maar door middel van diverse therapieën de paniekaanvallen onder controle weten te krijgen en weer plezier in het leven te hebben. Sinds de bevalling wel erg veel last van negatieve hormonen maar ga nu alleen voor therapie en homeopatische rustgevers....

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik kon vanaf augustus 2014, vanaf dat mijn 8-wk oude zoon doorsliep, zelf niet meer slapen. Nachtenlang piekeren, dwanggedachten wat mijn zoon allemaal kon overkomen en mezelf een waardeloze moeder vinden.

Ik was altijd moe en chagrijnig doordat ik de hele nacht piekerde en luisterde of ik mijn zoon hoorde. Ik durfde ook nergens heen met mijn zoontje, bang voor wat er allemaal kon gebeuren (huilen, poepluier, vallen). Ik raakte al in paniek als ik eraan dacht dat hij op een terrasje kon gaan huilen.

Ik ben in dec 2014 begonnen met 10mg Escitalopram, en nu sinds een paar maanden ben ik aan het afbouwen. Ik heb in sept al geprobeerd om af te bouwen, maar toen kwamen de slaapproblemen meteen weer terug. Nu gaat het wel goed. Nooit gedacht dat ik er mijn hand niet meer voor om zou draaien om met een driftige en krijsende peuter door de supermarkt te gaan :p maar dat is nu dus wel. Ik ben als moeder veel zelfverzekerder geworden.

Tijdens mijn zwangerschap had ik ook al wel depressieve klachten, dwanggedachten enzo, maar toen wilde ik perse niet aan de medicatie.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik slik nu ongeveer 5 mnd Citalopram voor een angststoornis en het helpt bij mij goed mee.

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb enkele jaren Mirtazapine (Remeron) geslikt. Dat was toen vanwege ernstige depressie en PTSS, om de klachten tijdelijk iets af te vlakken zodat ik in staat was om therapie te volgen.

Je bent niet alleen en hoeft je sowieso nergens voor te schamen!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Valdoxan.

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ja geslikt voor een ptss. Toen ik zwanger wilde worden gestopt (was de psychiater het niet mee eens) en dat was best pittig. Soms nam ik na een dag of 3 weer 1 tablet omdat ik te veel lichamelijke klachten kreeg. Nu achteraf blij dat ik er mee gestopt ben en twijfel sterk of ik na de de bevalling weer zal beginnen omdat ik nu weet hoe heftig de "afkickverschijnselen" waren.

14. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
  15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik slik nu nog een half tabletje zou er graag vanaf willen al een paar keer geprobeerd maar de afkickverschijnselen zijn enorm. baal baal baal. sinds ik medicinale canabisch olie gebruik om te slapen gaat het zo goed dat ik het eigenlijk niet meer nodig heb. ga eerdaars naar de huisarts om te kijken hoe ik van de laatste halve tabletje afkom, (ben al geminderd alleen dat laatste beetje lastig)

16. Krullebolletje

Krullebolletje Niet meer actief

Ik gebruik nu sinds 3 kwart jaar 200 mg setraline, ik voel me een stuk beter als daarvoor en zou niet meer zonder kunnen denk ik. Ik durf ook niet te stoppen met de medicijnen omdat ik zo bang ben om mij weer zo rot te gaan voelen als voor de medicatie.

Maar ondanks dat ik me een stuk beter voel als voor de medicatie, voel ik me nog steeds niet helemaal lekker in mijn vel. Ik zou andere medicatie kunnen proberen maar durf dus niet met deze te stoppen om iets anders te proberen wat misschien helemaal goed bij mij past.

Hebben jullie ook dat jullie libido sinds de medicatie gedaald is naar het nulpunt?

17. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ik heb het bijna een jaar gebruikt en ik ben nu sinds 2 dagen gestopt, wel eerst afgebouwd. Ik kreeg juist last van suïcidale gedachten en automutilatie door de antidepressiva. Ik voel me nu eindelijk weer goed. Blijkbaar ben ik een van de weinigen die er juist slecht op reageren.

18. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    #18 chrystel73, 2 apr 2016
    Laatst bewerkt: 2 apr 2016
    Ik he b al verschillende soorten geslikt.

Fluvoxamine werkte bijna niet.
    Tryptizol sloeg in een hoge dosering wel Aa. Jaren geslikt in een minimale dosering en gestopt toen ik zwanger wilde worden.
    Aantal jaar niet nodig gehad .

Tijdens zwangerschap van tweede bij de poppoli gekomen omdat het niet zo goed ging.
    Tijdens zwangerschap geen medicatie geslikt. Erg opgeknapt door de bv hormonen maar toen ik stopte ging meteen veel slechter
    Gestart met notrilen omdat dit op tryptizol lijkt maar je er wel auto mee mag rijden. Nog een tijdje Wellbutrin geslikt omdat het minder bijwerkingen heeft maar toch moeten switchen naar Notrilen omdat het niet genoeg deed.

Momenteel Notrilen, serequel en lithium.

Er zijn veel verschillende soorten en wat bij de een goed werkt geeft juist bij de ander nog meer klachten.
    Soms helpt ophogen goed maar soms moet je een aantal pillen proberen voordat je de goede hebt.
    .
    ssri s geven gemiddeld minder bijwerkingen dan medicatie uit de TCA groep ( zijn de oudere middelen zoals Anafranil en Notrilen.

Lithium wordt vooral gegeven aan mensen met een bipolaire stoornis maar het kan ook helpen bij een ernstige depressie als toevoeging op een ander medicijn.
    Dat is dus nu dus bij mij het geval.

19. Luja

Luja Niet meer actief

Heb het gebruikt toen ik door mijn scheiding/verhuizing/baanverlies het even niet meer zag zitten. Heb het een haljaar gebruikt incl afbouwen :)

20. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik heb het een jaar of wat,dan weer wel,dan weer niet geslikt. 10 Mg citalopram. Werkte als een trein,vanaf de derde dag al eigenlijk. Geen gepieker meer etc. Het zou nog steeds goed voor me zijn wat piekeren betreft maar ik kon toen niet meer echt lachen. En ik durf niet meer omdat ik er zoooooo misselijk van werd en droge mond.
    Ik heb nu geaccepteerd dat er periodes zijn dat ik me gewoon rot voel en daar kan ik dan naar handelen door vroeg naar bed te gaan en even geen nieuws meer te volgen.
    Humor films kijken en leuke boeken lezen helpt ook

Deel Deze Pagina