Helder bloedverlies, kort zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Christina83, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik ben nu 4 weken en 6 dagen zwanger. Eergister heb ik op het toilet een plasje helderrood bloed verloren. Eenmalig, daarna niets meer. Alleen daarna een klein beetje oud bloed, maar dat was dan het 'restje' van dat heldere bloed denk ik. Ook heb ik helemaal geen krampen gehad.

Ik ben nu heel erg onzeker. Ik heb nl verder ook helemaal geen zwangerschapsklachten. Niet misselijk, geen pijnlijke borsten etc. Wel moe, maar dat kan ook komen doordat mijn zoontje sinds deze week elke morgen om half 6 wakker is...

Ik heb gisteren weer een test gedaan en de streep was nu wel veel dikker dan de streepjes van vorige week.

Pfff, ik weet dat niemand mij zekerheid kan geven, maar ik wil toch graag jullie meningen/ervaringen horen.

Groetjes mij

2. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    helder bloed is meestal niet zo'n goed teken, bij mij betekende dit destijds helaas miskraam, maar bij mij werden de strepen niet dikker dus dan denk ik hoe moeilijk ook wacht het even af en anders morgen even een vk bellen...

heel veel sterkte...en ik hoop op het beste..

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

De vk bellen en vragen of je eerder voor een echo mag komen.

4. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Het kan ook een bloedvaatje of zo zijn, ik zou ook morgen even bellen om te vragen of je eerder mag komen... Onzekerheid is vreselijk!!

Sterkte en ik hoop echt dat het helemaal goed is!

5. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik hoop zo dat het iets van een bloedvaatje is of nog iets van innestelling.

Ik heb over 2 weken een cho gepland staan, maar ik ga morgen bellen om 'm met 1 week te vervroegen. Dan ben ik 6 weken en hopelijk is er dan al hartactie.

Ik vreet mezelf helemaal op nu. Ik maak me druk om het bloedverlies, maar ook om het feit dat ik helemaal geen zwangerschapsklachten heb. IK ga iig van de week nog een test doen en hopen dat de streep nog steeds zo donker is.

Pffff

6. Mavaty

Mavaty Lid

20 sep 2009
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je natuurlijk geen zekerheid geven, maar misschien wel wat hoop.
    Ik heb zelf met 11.3 weken een heftige bloeding gehad (4 maandverbandjes), incl. erge buikkrampen.. Daarna 3 weken bruinverlies.
    En zie mijn banner, het is helemaal goedgekomen. Het was waarschijnlijk een gesprongen adertje.
    De placenta groeit zo heftig dat dat kan gebeuren. Ik hoop dat je snel een mooie echo hebt!

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Het kan niks zijn maar ook foute boel. Meestal bij een miskraam neemt het toe en krijg je uiteindelijk ook krampen.
    Ik had deze zwangerschap ook meerdere keren helderrood bloedverlies en ik blijk een overgevoelige baarmoedermond te hebben. Dat kan de vk zien als ze even met een eendenbek kijkt. dan bloedt je bm mond snel en dat kan helemaal geen kwaad. Hier gaat alles in ieder geval prima

Jackie30 vindt dit leuk.
  8. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Hoi,

Hoe is het nu? Heb je nog bloedverlies gehad? En heb je nog gebeld?

Ik hoop dat alles goed met je gaat!

Groetjes,
    Janet

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey meid,

Heb dit ook in het begin van mijn zwangerschap gehad. Was naar de wc geweest voor een grote boodschap en daarna verloor ik bloed. Ook helderrood zonder krampen. Was als de dood dat het fout zou gaan. Moest nog 3 weken wachten tot ik een echo kreeg. Achteraf bleek het om een gesprongen bloedvaatje te gaan. Alles is wat beter doorbloed tijdens de zwangerschap.

Met 9 weken kreeg ik weer een echo, alles was goed met de kleine spruit.

En zie nu, hij is alweer bijna een maand oud:D.

10. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Sinds gisterochtend heb ik bruinverlies. Ik heb sinds vrijdag geen helderrood bloedverlies gehad. Maar ik maak me behoorlijk zorgen om dat bruinverlies. Ik heb gister de vk gebeld en zij dacht dat het waarschijnlijk onschuldig is. Ik heb verder ook helemaal geen krampen en ik evrlies ook geen stolsels of weefsel. Maar hoe gek het ook klinkt, ik maak me ook weer zorgen omdat ik dus niet zo veel voel. Ik heb nog steeds geen zwangerschapsverschijnselen zoals pijnlijke borsten etc. Gister weer maar eens een test gedaan, hoewel dat misschien weinig zin heeft. Nog steeds een vette streep..

Ik heb gelukkig wel eerder een echo. Volgende week woensdag. Maar dat duurt nog zoooo lang :(

Ik verwacht gewoon dat ik elk moment een miskraam kan krijgen als ik die al niet heb gehad.

Ik zoek me suf op internet, maar daar kan je precies vinden wat je zoekt. Dus verhalen van vrouwen die flinke stolsels en helder bloed verliezen en waar het toch goed gaat. Maar ook vrouwen die een beetje bruinige afscheiding hebben en waarbij het misging.

Dit is zo onzeker allemaal. Ik zou zo graag willen dat het al volgende week is...

11. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik weet niet of ik je met mijn verhaal kan geruststellen, maar ik ben dus bij 8,5 helder bloed verloren.
    Geen stolsels, beetje waterig,rood bloed.
    Het kwam ook ineens uit het niets, geen kramp gehad.
    Gelijk naar de gyn. gegaan en er was niks aan de hand!
    Het kan zijn dat er in sommige gevallen geen reden bekend is van de bloeding, maar dat je baarmoedermond spontaan kan gaan bloeden.
    Ik had een paar dagen later pas bruinverlies, dit heeft ongeveer 2 dagen aangehouden en toen was het weer normaal.

Bloedverlies hoeft dus niet altijd het einde te betekenen! Maar ik wil je met mijn verhaal ook geen valse hoop geven...
    Sterkte ermee!

12. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    heeeey meid,

hoe moeilijk het ook is, maak je niet te druk! echt niet. ik heb het ook gehad! was toen 6 weken zwanger. net mijn moeder verteld dat ze oma werd, zitten we nog wat te drinken op terras en ga ik even na het het toilet, verlies ik opeen helder rood bloed! helemaal in paniek natuurlijk. maar mijn moeder vertelde dat ze dat ook gehad had toen ze zwanger was, en mijn zus ook. daarna alleen nog een beetje bruin verloren maar verder geen helder bloed meer, ook geen krampen ofzo. de gyne zei dat ik me dan geen zorgen hoefde te maken. en dat klopte ben nu al weer 24 weken zwanger.
    maar ik dacht ook dat toen alle klachten verdwenen, maar dat werkt net zo als je heel graag zwanger wil worden dat je dan allemaal klachten krijgt. probeer hoe moeilijk het ook is te ontspannen.

sterkte!
    liefs

13. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    mischien moet je je even laten testen op blaasontsteking,
    ik had het met 12 weken in 1x bloedverlies en toen was er ook niks aan de hand
    bleek een blaasontsteking te hebben.

14. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hoi iedereen,

voor de geïnteresseerden even een update. Na het helderrode bloedverlies heb ik dus 5 dagen oud bloed verloren. Daarna stopte het. Vanmorgen mocht ik voor een echo. Ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger. En alles was goed!! :) We hebben zelfs het hartje zien kloppen:) Ik ben dus ontzettend blij. We hoeven nu pas over 4 weken terug te komen voor een echo. Hopelijk kan ik nu een beetje genieten, maar mij kennende vind ik wel weer wat anders waar ik me druk om kan maken :-$

15. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    wat fijn dat alles goed is:)
    ik ben ook zo onzeker.. maar waarom ? ja eerste zwangerschap.
    meer zou ik niet kunnen bedenken..
    ik probeer gewoon te genieten ik mag was in de 10de week naar de verloskundige.. liefs

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Super dat het toch allemaal nog goed zit!!

Ennuh, ja, in die 4 weken wachten ga je je wel weer druk maken over andere dingen ;).. Heb hier nu 3 van de 4 wachtweken er op zitten, en de dagen kruipen voorbij.. :p

17. Zina

Zina Niet meer actief

Nou ik heb nu precies hetzelfde.
    Ik ben nu 6 dagen overtijd.
    Ik heb steeds hele licht positieve zwangerschapstesten. Zo licht dat ik ze niet eens op de foto krijg.
    Maar ik heb het gevoel dat ze héél langzaam donkerder worden. Dat zegt mijn vriend ook.

Maar vandaag zou ik net even voor een cb test, want ja ik heb dus wel deze verschijnselen.
    Veel meer afscheiding als anders
    Héél erg zere borsten, terwijl ik juist normaal heel erg ongevoelige borsten heb. Me vriend noemt ze wel een dooie tieten.
    Ik ben héél erg huilerig terwijl ik normaal een bikkel met haar op der tanden ben
    En me darmen doen de hele dag borrel borrel.

Maar ik moest nog even plassen voordat we weg gingen, en toen had ik dus opeens rood bloed met doorzichtig slijm. Ik heb meteen een potje zitten janken, want dit had ik niet verwacht!
    Maar nou lees ik op www.medicinfo.nl dat dit waarschijnlijk me baarmoedermond is. We hebben namelijk gisteren een botsing gemaakt. Dus het wordt afwachten...

18. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    @Christina: SUPER VOOR JE, GEFELICITEERD:D!!! En nu lekker genieten he??;)

@Zina: Spannend voor jullie, maar houd moed!

19. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Ha lieve mensen,

Hier nog zo'n verhaal. Vorige week zondag en maandag had ik erg pijn in m'n onderbuik.. Kwas helemaal zenuwachti.. Wat kan het zijn? maar ja, wat weet je van zwangerschap als het je eerste kindje is:).. Maar woensdag was ik nog niet lekker en ben ik een dagje thuis gebleven. Op gegeven moment moest ik naar wc en veeg af -> helderrood bloed. Dan staat je hart echt even stil hoor.. Na die buikpijn en nu dit geloof je heel zeker dat het kindje van je weggaat.. Verloskundige gebeld en kon gelijk terecht voor een echo.. Samen met mn mamsj (man was ver weg aant werk) echo en het bleek allemaal goed te zijn!!!! Zie je daar zo'n lief ukkie zwemmen :)... Verloskundige zei dat waarschijnlijk in baarmoedermond adertje was gesprongen i.v.m. groeien van de baarmoeder.
    Het schijnt zo te zijn wanneer je met tanden poetsen bloedt, je ook hier sneller last van hebt.. BIj mij iig wel zo. Bij jullie?

liefs

20. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb heel me zwangerschap al last van bloedverlies
    en dan is het maar een dag en is het weer weg
    heb het vooral als ik erg druk ben geweest
    maar het komt ook soms spontaan
    gyneacoloog kan niet vinden waar het vandaan komt
    ja ik hem een hele gevoelige baarmoedermond
    dus het hoeft niet altijd te betekenen dat het fout gaat of is

Deel Deze Pagina