waterpokken vraag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi hoi.

Onze oudste van 6 jaar heeft nu dan eindelijk de waterpokken. Zn broertje heeft het 3 weken geleden gehad.

Maar het valt ons op dat het maar niet beter word.
    Vorige week zaterdag begon het, en nu komen er nog steeds veel nieuwe blaasjes bij.
    De blaasjes knappen open maar echt een korstje komt er niet op. Net of de waterpokken open blijven zeg maar.

Ook had ie vorige week een muggenbult. En toen kreeg ie de waterpokken en sindsdien zitten er rondom de muggenbult allemaal hele kleine blaasjes. Heel die plek is ook opgezet.
    En dat is ook al een hele week en beter word het niet. de blaasjes gaan ook niet open.

Is dit allemaal een normaal verloop?? Of moet ik het toch even aan de dokter laten zien?

2. knap

knap Niet meer actief

Op basis van jou verhaal zou ik toch even een dokter.s bezoek aan bevelen. Misschien zijn de pokken wat ontstoken normaal zou het binnen een week wel weer tot rust moeten komen en moeten ze ingedroogd zijn. Denk dat ze dus ontstoken zijn en je misschien een antibiotica zalf nodig hebt.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter had ze begin dit jaar en bij haar duurde het bijna een week dat alles open en een korstje op zat .

als de pokjes open blijven en niet indrogen (korstje er op) kan je altijd ff langs de HA gaan , wie weet kan hij er wat mee.

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik zou toch even naar de ha gaan als je zegt dat er na een week nog steeds nieuwe blaasjes bij komen. Heeft hij er niet een krentenbaard infectie bij of komen de blaasjes nog over zijn hele lichaam?

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    De blaasjes komen eigenlijk alleen nog op zn handen erbij.
    Er zit zelfs 1 grote blaas in zn handpalm, die zit er al een week en is nog steeds niet stuk gegaan.
    Vandaag heeft ie er wel een stuk of 6 bijgekregen in zn handpalmen en vingers. Niet aan de bovenkant van zn handen maar allemaal in de palmen, vingers en tussen zn vingers.
    Zn hele handen zitten vol.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Weet je zeker dat het de waterpokken zijn? Bij onze zoon dacht ik eerst ook dat hij de waterpokken had, maar dat bleek uiteindelijk krentebaard te zijn....

7. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Klinkt meer als krentebaard. Voor de zekerheid ff naar de ha, dan weet je het zeker. Sterkte ermee!

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nee het zijn echt waterpokken.
    Zn broertje heeft het een paar weken geleden gehad en ze lijken er sprekend op.
    Behalve dan dat het bij Erik het niet zo snel geneest en dat er meer blaasjes bij komt op zn handen.
    Maar voor de rest ziet het er echt uit als waterpokken.
    Hij heeft ze ook overal op zn lichaam. Had ze zelfs in zn mond en keel en in zn oren en bij zn anus. Hij is er behoorlijk ziek van geweest. Net als zn broertje toen.

En het verloop is ook hetzelfde. Eerst rood vlekje, dan blaasje, dan,...nuja eigenlijk korstje. En op sommigen zit wel een korstje hoor. Maar een aantal blijven ook open.

Hij heeft ook een hele slechte weerstand. Dus misschien dat het bij hem niet zo makkelijk geneest.....
    Ik zal maandag wel met hem naar de huisarts gaan.
    Bedankt voor het meedenken :)

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hij is ook ouder dan je andere zoontje. Hoe ouder ze zijn hoe meer last ze kunnen hebben toch?

Deel Deze Pagina