Bevallen op verdieping zonder water

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maccy, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik wil graag thuis op mijn slaapkamer bevallen. Dit is op de verdieping boven de douche. Nu heb ik vandaag de intake gehad voor de kraamzorg en die gaf aan dat het toch wel noodzakelijk was dat ik beval op de verdieping waar stromend water is ivm wassen enzo.

Nu is het zo dat dit niet verplicht is, en dat ik absoluut niet beneden wil bevallen. Mijn beide ouders zijn in het huis als ik moet bevallen en kunnen helpen. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze situatie en misschien nog tips heeft om het wat makkelijker te maken?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dan draagt je man toch een teiltje water naar boven? Als het niet verplicht is, dan zou ik me er niet te snel druk over maken. Het moet toch ook comfortabel en prettig zijn op de plek waar je bevalt, en in de huiskamer lijkt me dan niet echt fijn...

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Wij hadden in ons oude huis alleen een wastafel boven en een "badkamer" met een gek trapje naar de douchecabine beneden. Al met al niet ideaal. De verloskundige zag het gelukkig wel zitten. (Uiteindelijk is het een ziekenhuisbevalling/keizersnee) geworden.

Ik kan me voorstellen dat je na de bevalling lekker wilt douchen en dat een trap aflopen lastig is, maar je schrijft dat je ouders je kunnen helpen en zelf als je dan toch de trap niet af kunt, kan de kraamzorg je echt wel wassen hoor.

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Kan je niet op de verdieping waar stromend water is een logeerbed neerzetten op klossen waar ze je op kunnen wassen en de controles kunnen uitvoeren? Dan kan je voor die momenten gewoon de trap af naar beneden en is iedereen happy toch?

Succes!
    Josien

5. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Thanks voor de reacties meiden. Mijn moeder vind het ook geen probleem om gewoon even een emmer water te halen beneden, en het is niet alsof het winter is als ik moet bevallen. :) Ik hoop ook gewoon dat de verloskundige hier geen probleem van maakt (woensdag afspraak)

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, als het niet verplicht is, kun je gewoon je eigen gevoel volgen. MIsschien andere kraamzorg regelen?

7. Marleen2

Marleen2 Lid

19 jun 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vrouwen in Afrika hebben vaak ook geen water in de buurt.
    Wat een onzin !
    Beval maar lekker in je eigen bed...

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap die kraamzorg wel; zij willen natuurlijk niet dat hun medewerkster (of de vk) met emmers water moet gaan zeulen. Als er iemand anders in huis is die deze klus op zich neemt, lijkt mij dat er geen bezwaar is tegen bevallen op je eigen verdieping.

Vrouwen in Afrika bevallen op allerlei manieren die volgens onze standaards niet optimaal zijn voor moeder en kind; ik zou dat persoonlijk niet als referentie nemen voor wat kan en niet kan.

Deel Deze Pagina