Ik weet het ff niet meer... :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yasmeen, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmeen

Yasmeen Lid

9 okt 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Ik probeer al 4 maanden zwanger te worden. Ik heb nooit de pil gebruikt. Mijn cyclus is zeer onregelmatig, eerst werd ik om de 22 dagen ongesteld en nu is het al 38 dagen uitgebleven. Ik heb 22 sept een ovulatietest gedaan en deze was positief. Ik voelde een week daarna steken aan de linkerkant en had af en toe kramp. 2 weken later een test gedaan maar negatief. Ik heb vorige week ook een bloedtest gedaan ook negatief. 3 oktober 11 dagen na mijn eisprong heb ik lichte bloeding gehad bij het plassen, het was een beetje rozig. Ik dacht dat ik ongesteld werd maar daarna geen bloeding meer te zien. En nu dag 38 nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb zo vaak getest, gisteren nog, maar negatief.

a sad woman...:(

ps mijn banner klopt niet, ik heb maar 35 dagen ingevuld, weet het gewoon ff niet meer..

2. Yasmeen

Yasmeen Lid

9 okt 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?

3. Within

Within Niet meer actief

Ik zou toch alsnog even langs je huisarts gaan..

4. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yasmeen,

Ik zou ook even opnieuw naar je huisarts gaan - dat die opnieuw een bloedtest doet en, dat hij / zij ingrijpen kan moest deze test ook negatief zijn (primolut bvb om menstruatie op te wekken; niet dat je "eindeloos" moet blijven wachten)
    Ik hoop voor je dat je gewoon zwanger bent!

Succes meid!

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb hetzelfde gehad, eisprong duidelijk gevoeld!(en ja ik weet echt wel wat ik voel) maar werd niet ongesteld.
    na 2 maanden toch ongesteld geworden.
    ik denk dat je het gewoon moet afwachten, hoe vervelend ook.

je zegt dat je AL 4 maanden bezig bent voor een kindje, je weet dat het normaal is dat het ongeveer een jaar zal duren?

6. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik weet wat je bedoelt het is gewoon frusterend. Ik zelf ben net 4 maanden bezig en ik ben heel regelmatig, 30-32 dagen. Ik ben nu 2 weken en 2 dagen overtijd en ik word gek! Ben al naar de dokter gegaan voor een bloedonderzoek en dinsdag krijg ik de uitslag. Wat ik zo bizar vind, ik ben nooit overtijd. Het kan de spanning zijn, maar 2 weken!?!?! te gek voor woorden. Die goedkope testen van internet zijn ook niet erg hulpzaam (ik heb er 50 thuis liggen!) dus echt om de haverklap ben ik aan het testen. Ik voel wel hier en daar krampen in mijn onderbuik en af en toe misselijk, maar meer dan dat is het niet. Ik denk daarom dat ik niet zwanger ben al hoop ik natuurlijk van wel. Maar goed, dinsdag krijg ik meer te horen en dan zal ik het posten.

Zijn er eigenlijk wel vrouwen die 2 weken overtijd zijn en toch positief testen?

7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ikzelf heb dat ook wel eens gehad... bleek dat ik ineens een cyclus had over geslagen. Negatieve testen en een negatief bloedonderzoek.

Nog even afwachten dus.... en anders over 2 weken contact opnemen met de huisarts. Want waarschijnlijk zal je huisarts dit ook adviseren.

Vervelend is het wel...

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    vervelend is het zeker
    maar 4 maanden pas bezig dat valt nog heel erg mee

ik heb dit stukje even van internet gehaald voor je mischien geeft het je wat moed:

De gemiddelde kans om zwanger te raken, is tot het dertigste jaar 15 procent per maand. Daarna neemt de maandelijkse kans af. Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger

9. Yasmeen

Yasmeen Lid

9 okt 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Mijn huisarts doet echt moeilijk, hij heeft mij echt met moeite een bloedtest laten doen. Moest gewoon bijna smeken joh. Hij zegt, wacht het gewoon af.

Ik weet dat 4 maanden niet lang is, maar heb nooit de pil geslikt dus ik moet ook niet ontpillen.

Vanochtend een test gedaan van Clear Blue digitaal, stond op niet zwanger, maar toen ik het los maakte, zag ik heel licht een tweede streepje. Weet niet of ik dat serieus moet nemen..

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zoals als eerder vermeld is 4 maanden nog niet lang.. En 15% kans is natuurlijk ook helemaal niet zo veel..
    Ook een menstruatie overslaan is iets wat je vaak hoort...

En van die test.. Ik denk dat als hij niet zwanger aangeeft je daar vanuit moet gaan. Voor je jezelf helemaal gek maakt...
    Wanneer krijg je de uitslag van je bloedtest?
    Sterkte met wachten!

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Je huisarts heeft gelijk, gewoon afwachten! Je menstruatie kan ook uitblijven doordat je zo loopt te stressen.

En dat je geen pil hebt geslikt en dus niet hoeft te ontpillen, houdt niet in dat je er geen jaar voor uit hoeft te trekken. Het grootste deel van de dames is binnen een jaar zwanger, een deel is binnen een half jaar, en een deel is binnen anderhalf jaar. En er is een deel die er jaren over doet en in de MMM zit.

Sorry, vind eigenlijk dat je je een beetje aanstelt omdat je nog maar 4 maand bezig bent. Wacht gewoon af, kap met die ovutesten en geniet gewoon van de sex en het hele zwanger worden gebeuren. Het komt als het komt, en je moet gewoon wat geduld hebben.

12. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yasmeen,

Jammer dat je HA zo reageert; maar hoor die reactie vaker...
    Een streep is een streep op een zwangerschapstest, hoe licht die ook is. Maar, maak jezelf niet gek!!
    Makkelijker gezegd als gedaan: probeer even rustig af te wachten. Als je over een 2tal weken nog niet ongesteld bent, en op dat moment nog negatief test, kan je je dok altijd vragen om je verder te helpen.

Er zijn zoveel verhalen: cyclus overgeslagen, stress, toch een zwangerschap...

We willen 't allemaal even graag, je niet laten ontmoedigen meid!

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    op die test staat altijd een 2e streep!
    als hij zegt niet zwanger ben je ook echt niet zwanger.
    niet teveel stressen, geniet van de sex en doe het niet omdat het moet, dan is de lol er erg snel vanaf.

14. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.

Dat is wel een beetje hard. Ik zit ook in dezelfde situatie. Je wordt gewoon een beetje gek dat je lichaam niet zo werkt als normaal. Ik ben heel regelmatig en dan opeen 19 dagen overtijd te zijn, dat is raar, zeker voor iemand die al jaren lang regelmatig is geweest. Dus ik vind dat je niet aanstelt. Deze forum is toch ook om je ei kwijt te kunnen?;)

15. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    BTW, mijn bloedtest was negatief, maar voor de rest is alles hetzelfde. Dag 19...

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Het kan heel goed dat op het moment dat je zwanger wil worden je cyclus veranderd..

Ik heb dat aan den lijve ondervonden bij de KID s die we gehad hebben.

Zelf heb ik al heel mijn leven ong een cyclus van 28 dagen (soms dagje meer of minder). Ben in eerdere relatie spontaan zwanger geraakt zonder dat het gepland was. Het ging wel beide keren mis.

Toen hebben we een heel aantal jaren zelf geklust en mijn cyclus was keurig.

ICSI pogingen gedaan daar wordt alles van je overgenomen, dus niets natuurlijks meer aan..Ook zwanger van een tweeling, weer een MA met de tienw eken..

Tijd om te rouwen en alles te verwerken en mijn cyclus werd weer zoals hij was ong 28 dagen.

We beginnen aan de KID s en mijn cyclus loopt opeens uit. Ehct naar 40dagen. VOlgens de artsen in Gent zien ze dat heel vaak gebeuren dat je door het zwanger willen worden en er heel bewust mee bezig zijn je eigen menstruatie uitsteld.

Dus ik kreeg toen echos om de ei te zoeken, gelukt zwanger paar keer..maar wel die lange cyclus.

Weer gestopt en ons zoontje opgehaalt in China, en mijn cyclus is weer als vanouds..

Ik denk dus dat je die onbewust en zeker onbedoelt zelf kan beinvloeden.

Sucses met zwanger worden meiden! Ik wil ook nog een keer een zwangerschap helemaal uitzitten met een gezond kindje daarna in mijn armen;):D.

17. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Hehe, eindelijk, ongesteld geworden. Gelukkig, nu kunnen we naar de volgende ronde. Yasmeen, hoe gaat het met jou?

18. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hey meid,

toevallig kwam ik gister hier op het forum ook een meisje tegen die het ook ff een beetje somber inzag met rare cyclussen enzo... ik zal ff kopiëren/ plakken wat ik haar heb geschreven ( het is nogal een verhaal)

tsja, HEEL HERKENBAAR DIT!!!!!!!!!!! ik ben vorig jaar in juni met de pil gestopt, heb netjes mijn onttrekkingsbloeding gehad... en daarna, ik zal voor de grap ( lekker lollig---> not) mijn briefje er eens bij pakken.... 18 juni met de pil gestopt, 21 juni onttrekkingsbloeding gehad, 28 juli ongesteld geweest, 5 oktober nog eens ongesteld geweest en toen niet meer... ik ben in september al naar de huisarts gegaan, niet zozeer omdat ik niet zwanger werd maar gewoon omdat ik me zorgen maakte omdat ik helemaal niet meer ongesteld werd en ook constant niet zwanger bleek ( door de testen) leek mij toch niet helemaal gezond, toen ik in januari 2008 met de pil stopte ( zat toen nog tot maart in opleiding dus dacht kan ik die paar maanden gelijk mooi ontpillen en daarna voor het eggie gaan) was ik netjes elke maand ongesteld en eigenlijk de 2e echte poging al zwanger en nu werd ik dus niet eens meer ongesteld!!! dus toen ik bij de dokter kwam en mijn probleem uit had gelegd zag hij het probleem schijnbaar niet zo... ik zou wel of snel ongesteld worden of zwanger zijn maar nog te weinig hcg aanmaken voor een posi test grrr :(:$:x zover was ik zelf ook al he... tsj ik kom verdorie nooit bij de dokter en als je dan eens gaat word je gewoon niet serieus genomen! mijn voornemen was ook om NOOIT meer naar die dokter te gaan, ik heb uiteindelijk nog om een bloedtest gevraagd ( had daar iets over gelezen op het forum hier) maar dat was niet de normale gang van zaken volgens hem :( en hij begreep wel dat ik graag wilde weten of ik zwanger was of niet maar daar ging hij niet aan mee werken :( dus ik nog een keer gevraagd of dat echt niet kon en toen zei hij dat hij voor mij een uitzondering ging maken ( mazzelaar dat ik toch ben :x) uiteindelijk kon ik voor de uitslag van het bloed naar de assistente bellen en die deed ook al zo achterlijk... ze zei doodleuk dat er niks uit was gekomen en dat ik nu ik met haar had gepraat wel snel ongesteld zou worden :$ nou, daar heb je wat aan he... ik was echt heel boos/ verdrietig en ik voelde me heel machteloos... ik dacht dan toch lekker niet, ik zoek het zelf wel uit... uiteindelijk ben ik dan ik oktober nog een keer ongesteld geworden....en daarna weer niet meer, toen brak op een gegeven moment december aan en vond mijn man het wel eventjes genoeg geweest, hij zei, voor hetzelfde geld heb je wat en doen hun er zo luchtig over ( is natuurlijk ook zo, ik heb er geen verstand van, maar daarvoor ga je dan toch ook naar een dokter normaal gesproken, voor hetzelfde geld heb je iets engs daar zitten ofzo waardoor je niet meer ongesteld word) mijn man vond dat ik terug moest gaan naar de dokter en als ik dan weer zo achterlijk werd geholpen dan zou hij de zorgverzekering wel bellen of het normaal is om als je naar een dokter gaat je gewoon niet geholpen word! dus ik ( om van het gezeur af te zijn) toch maar weer een afspraak gemaakt eind december bij de andere arts in onze praktijk, uiteindelijk met lood in mijn schoenen erheen maar zij nam me wel gelijk serieus! ze zei: nee hoor, da's niet goed, laat maar bloed prikken om te kijken of het aan je schildklier ligt, als dat het niet is dan leg ik een doorverwijzing voor het ziekenhuis klaar... het was uiteindelijk niet mijn schildklier dus ik naar de gyn in het ziekenhuis en daar bleek ik pcos te hebben ( kon in januari gelijk in het ziekenhuis terecht) dus ik was verminderd vruchtbaar en moest hormonen gaan slikken en pillen om menstruatie op te wekken, uiteindelijk deden die hormonen niks voor mij en mocht ik in april hormonen gaan spuiten, ik was in mei zwanger! zo is ff een lang verhaal, hoe het bij mij is gegaan... maar ik hoop dat het bij jou toch uiteindelijk ook mag gaan lukken! groetjes riniti

dus meid, ik zou zeggen probeer het eens om naar je huisarts te gaan en leg het voor, het kan natuurlijk 2 kanten op... of hij zegt meid je hebt nooit de pil gebruikt dus het is geen ontpillen dus hier heb je een doorverwijzing of hij zegt blijf nog maar even proberen..
    maar je moet vooral de moed nog niet opgeven hoor, hoe moeilijk het ook is, het heeft mij heel erg geholpen lekker hier op het forum te kletsen met meiden in hetzelfde schuitje... hoop dat je snel zwanger mag zijn,

liefs riniti

Deel Deze Pagina