amy is nu vier maanden geweest, maar ze houd het nog maar een uurtje vol om uit bed te zijn. heel af en toe anderhalf uur met veel rekken. dit is dan incl fles en spelen ed. ik vind het zor kort, of ligt dat aan mij?
Ligt ze misschien in bed te spelen voor je haar er uit haalt? Dat telt natuurlijk ook mee. En hoe vaak is ze totaal uit bed? Thijmen is een weekje jonger, hij is ongeveer 1,5 tot max 2 uur uit bed per keer en krijgt meestal 5 soms 4 voedingen. Ik merk wel aan hem dat ie het laatste half uurtje echt wel wat moeier wordt. Ik denk dat het ook aan het kindje ligt hoe lang ze uit bed kunnen zijn. Misschien heeft jouw kindje gewoon behoefte aan veel slaap. Groetjes Rosa
Jasmijn is nu bijna 7 maanden en die slaapt ook nog steeds heel veel. Ik maak me daar niet zo'n zorgen over. Ik weet dat ik als kind vroeger ook altijd veel geslapen heb. Jasmijn is tegenwoordig ongeveer 2-3uur wakker overdag en s'avonds na het eten ook nog 2 uur. Toen ze 4 maanden was, toen sliep ze net zoveel als Amy nu doet. Laat haar lekker slapen, dat zal ze wel nodig hebben, denk ik dan. Volegns mij is ieder kind gewoon anders, net als met voeding etc. Veel succes ermee en warscjinlijk moet je er nu nog even van genieten, want over een jaar zou je misschien wel willen dat ze wat meer zou slapen :-D
Seff is ongeveer steeds 2 tot 2 en half uur wakker, dus slaapt ook nog erg veel en is 9,5 maand! dat maakt toch niks uit? als ze dat nodig hebben is dat toch prima? je merkt vanzelf wel dat ze hun slaapjes steeds minder nodig hebben...en lekker toch, heb je ook nog ff wat tijd voor jezelf! seff slaapt van: +/- 8.00 wakker. 10.00- 12.00 14.00-16.00 18.30-20.30
Ik zou zeggen, geniet nog van de rust nu het nog kan! Eva is per dag zo'n 9 uur wakker en slaapt overdag in totaal hooguit 3 uur (3x een uur als ze lang slaapt). Ik vind het niet erg omdat vrolijk is en 's nachts goed slaapt, maar soms zou het wel fijn zijn als ze 2 uur ofzo achter elkaar zou gaan slapen.
je moet je geen zorgen maken. als ze op uur en tijd wakker word voor het eten en de propere pamper zou ik mij niet direct zorgen maken. geniet er nog van want voor je het weet steken ze vanalles uit en denk je bij jezelf. was ze nog maar zo klein
ik ben jaloers..... Nova slaapt max 2 a 2.5 uur op een dag en de nachten ook nog steeds niet door . geniet er maar van zou ik zeggen!
dame sik klaag ook zeker niet hoor, ze heeft de 1e 3 maanden amper geslapen ik geniet er dus volop van. vind het alleen zo jammer dat ze maar een uurtje achter elkaar wakker kan blijven. maar ja zal dan toch wel normaal zijn. en het klopt dat ze soms wel al wat eerder wakker is en lgit te babbelen in bed, dan laat ik haar lekker liggen want asl ik haar er dan uithaal is mevrouwtje chagrijnig haha.
Hier ook zo'n lekkere slaapkop. Vanaf uit bed halen en weer naar bed gaan zit ook een uur soms 1 1/2 uur. Hij is dan ook echt moe. Ik zeg maar altijd heeft hij van zn vader, dat is ook een lekkere slaapkop (jaloers) Op het kdv heeft hij trouwens een heel ander ritme, daar slaapt hij na een fles een uurtje, dus krijg dan een kind enorm moe, maar hij is op het kdv zo nieuwschierig. Ach en haal hem vroljik op.
ja dat laatste herken ik wel idd haha, als amy naar de oppas gaat slaapt ze daar ook maar een uur. vervolg is wel dat als ik haar ophaal ze oververmoeid is en er geen land meer mee te bezeilen is haha.
Hier ook hoor, hij is wel vrolijk maar bij thuiskomst is het nog even knuffelen en dan hop naar bed en dat is hij ook knock out en slaap dan gewoon de gemiste uurtjes even dor, op zn gemak slaapt hij dan 6 a 7 uur aan een stuk en moeten we hem wakker maken voor zijn fles om dat direct weer terug te gaan naar bed tot de volgende morgen luiwammes
Boh vooral niet klagen hoor. Dax slaapt overdag meestal hooguit 4 uur en dat is al uitzonderlijk. Gelukkig slaapt hij wel 's nachts goed, de klok rond met een half uur onderbreking voor de avondfles.
die tijd hebben wij ook gehad suzanne, maar dat is dus nog neit beter geworden? amy heeft dat tot haar 3 maanden gedaan en toen ging ze ineens de hele dag slapen. maar als ze es te vroeg wakker is voor haar fles is ze ook niet te genieten moet ik zeggen. maar jij houd dax 2 uren op toch na de fles?
Jelle heeft nu ook nog periodes dat hij heel veel slaapt en periodes dat het minder is. Wat ik wel merk is dat hij na 2 uur wakker echt weer moe is, en dan ook zo gaat slapen. De ene keer is dat dan 3 kwartier en de andere keer zo 2 uur...
Dax slaapt tot ongeveer half 9 's ochtends. Dan om 9 uur de eerste fles. En dan gaat hij normaal gesproken rond half 11 weer naar bed en slaapt dan tot half 1 ongeveer. Soms nog iets langer. Dat zijn dus 2 uur slaap, soms een dikke 2 uur. Dan krijgt hij om 13 uur de fles en dan gaat hij rond 15 uur weer naar bed, dat is dus 2,5 uur nadat hij uit bedje is gekomen. En dan is het meestal 35 tot 45 minuten slapen en dan is hij wakker en gaat meestal zodanig huilen dat er van slapen niks meer komt. Als we goede dagen hebben slaapt hij dan anderhalf uur 's middags. Dan krijgt hij om 17 uur de fles en daarna gaat hij niet naar bed. Dan badje om 19 uur (om de dag), 20 uur de fles en dan naar bed. Als hij 's middags heel slecht geslapen heeft dan wil hij nog wel eens een half uur in de box slapen (dan is hij zo jengelig dat hij zichzelf in slaap jengelt). Vandaag heb ik eens geprobeerd om hem 's ochtends iets korter te laten slapen. Wat later in bed gelegd, pas om 10.50 uur en om 12.40 uur was hij wakker. Dus zeg 1 uur en 3 kwartier geslapen ipv 2 tot een dikke 2 uur. Vervolgens om 15.10 uur in bed gelegd en toen heeft hij geslapen tot bijna 17 uur! Wat een genot. Dat ging dus een stuk beter. En dan is hij vervolgens ook niet chagrijnig totdat hij 's avonds naar bed gaat. Ik hoop dat dit niet eenmalig was maar dat dit gewoon beter voor hem werkt. Liever 2 keer per dag anderhalf uur dan 1 keer dik 2 uur en vervolgens na 35 minuten liggen te huilen en daarna niet te genieten zijn de rest van de vroege avond.
Onze dochter van 4 1/2 maand slaapt nog zeker 18 uur per dag (van 18.00-07.00, wel met 1 a 2 voedingen nog) en dan overdag ook nog zeker 5 uur. Als ze goed slaapt is ze heel vrolijk, ik vind het prima, straks lopen we er achter aan te rennen de hele dag!
Eefje is sóchtends 2 uur wakker na de eerste voeding en s'middags tussen de 3 en 5 uur wakker. Best moeilijk zo'n wakker meisje en ze kan zich nog niet zelf vermaken, dus krijst alles bij elkaar totdat ik toegeef en maar weer met haar ga spelen Maar gelukkig slaapt ze wel s'nachts van 19.30 tot 7.30 door. Met natuurlijk nog even een voeding ertussen. Dus mag eigelijk ook niet klagen, want ik kom snachts wel aan mijn rust toe.