Wanneer zonder toezicht op de trap

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Carino, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn dochter is net 2 en kan met gemak naar boven en beneden 'lopen'. Ze is nog klein en doet het dus met een knietje erbij.

Ze is motorisch heel sterk en vooruit en ook nog nooit gevallen. Ik twijfel alleen of ik haar zonder toezicht naar boven en beneden durf te laten gaan.

Wanneer mochten jullie kinderen dit? Als ik het invoer dan wil ik wel dat ze aangeeft wanneer ze de trap op en af gaat zodat ik weet wat er gebeurt.

2. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Mijn dochter is net 3 en loopt altijd goed de trap op en af, maar ze mag het nog steeds niet alleen. Wij hebben een open wentel trap dus ze kan er ook aan de zijkant afvallen en ik vind het daarom dood eng.

Ik ben ook wel benieuwd hoe andere moeders erover denken.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste mocht het vanaf 3,5 jaar. De jongste kan heel goed de trap op maar niet af en bovendien gaat ze soms ineens op een tree 'los' staan en zich omdraaien brrr nee die ziet echt geen gevaar. De oudste is heel voorzichtig en houdt zich altijd goed vast. Maar je weet het toch niet, vorige week liep ik achter haar en ineens kukelt ze zo naar beneden (terwijl we naar boven liepen dus nog de minder 'enge' kant op ook). Je kan het ook niet altijd voorkomen :(

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje wordt in juni 3, hij kan heel goed zelf de trap op en af, maar hij mag het echt nog niet alleen.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn dochtertje vd tweeling mag en kan het nu. Zoon is motorisch onhandiger dus hij nog niet.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oudste vanaf het moment dat we hier woonden (daarvoor appartement): 2 jaar en 3 maanden. Middelste vanaf 2,5. Altijd prima gegaan. Maar moet zeggen dat het niet veel voorkwam, meestal gingen we samen naar boven of beneden dus was je er toch wel bij. Pas echt de laatste maanden dat ze samen met de oudste boven gaat spelen en ik ook niet meeloop.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Bijna allemaal bij ruim 3 hier. Dat is een stuk later dan ik dacht. Hmm, lastig zeg.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn dochter is bijna 5 en loopt al vanaf vroeg de trap af maar vanaf nu pas een beetje zonder toezicht. Ik vind het persoonlijk erg onverantwoordelijk, ze zullen in hun enthousiasme maar net een foute stap maken en daar liggen ze dan. Ik woon zelf op een gelijke verdieping dus de gangtrap is het enige wat we hebben maar dan loop ik altijd voor haar. Mijn vader woont in een benedenhuis met verdieping en daar gaat ze nu wel alleen naar de wc

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn jongste is 2j1m en gaat gewoon zelf de trap, hij gaat zelf veilig naar boven en naar beneden en ga niet constant in de gaten houden wie en wanneer de trap oploopt.

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zoontje is net 3,5 en gaat nu af en toe zonder toezicht maar ik vind het doodeng...

11. fafa

fafa Niet meer actief

bijna 5??? Jeez! Ken je dat programma "world's worst mom"? :p Misschien kun je daar nog wat van leren ;)

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    En wat bedoel je daarmee? Omdat ik op let en op een gelijke woning woon ben ik nu een worst mom? pfff

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Blij te lezen dat ik niet de enige ben die het nog veel te gevaarlijk vindt...
    Helemaal nu hij pas bedacht dat hij ook wel kon springen, hij deed het niet, riep alleen maar "spring" met de knie beweging erbij, maar voor mij echt een teken dat hij er nog niet aan toe is om dit zonder toezicht te doen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar ze loopt toch elders ook weleens op een trap? Dan ga je toch ook niet voor dr lopen?

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Als ik met haar ben ja dan loop ik voor haar, ze is wel eens gestruikeld en dat ik dr opving omdat ze heel erg druk met zichzelf is

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het ene kind is het andere niet.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier sinds een week of 3. Ze gaat keurig achteruit naar beneden en mag vooruit oefenen met ons. Ze doet het echt veilig dus we laten het nu toe.
    Hier wel rechte trappen.

18. fafa

fafa Niet meer actief

Als je een kind van 5 niet zelf laat traplopen vind ik dat wel overprotective ja.

Als ze nou een keer van de trap klettert leert ze misschien dat ze op moet letten en niet met zichzelf bezig moet zijn :cool:

19. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Prima moet jij lekker weten, ik wil niet dat mijn kind dr nek breekt op een trap. Ik vind het ondingen. Dus bemoei jij je met je eigen zooitje dan doe ik dat ook ;)

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De oudste liep met 2.5 jaar de trap op en af en de jongste zou ik niet eens weten. Zal wel rond 2 jaar geweest zijn.

Deel Deze Pagina