Tips vooruit tijgeren stimuleren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mississippi, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies

Ons kleinste dametje wil alleen maar op haar buik liggen, kan wel terugdraaien maar doet het eigenlijk nooit. Ze kan vanaf dat ze 6,5 maand was tijgeren maar dan alleen achteruit! Sinds een maandje draait ze supersnel om haar as en komt na enkele rondjes dan toch uit waar ze wil. Ook in z'n achteruit draait ze dan voor de helft en tijgert dan achteruit naar waar ze wil komen. Heel slim natuurlijk, maar omdat ze er in z'n achteruit of met draaien ook komt heeft ze volgens mij ook niet de drang om vooruit te leren. Ze kan verder prima zitten, maar dat doet ze eigenlijk nooit. (Want niet interessant genoeg) En ook zichzelf optrekken tot staan doet ze soms. Maar vooruit tijgeren/kruipen dus niet. Iemand tips?

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier zoontje bijna 10 maanden gaat staan zelf zitten maar kruipen doet die niet alleenzich vooruit trekken schuiven maar niet op handen en knieeen hij neemt deze stand wel aan maar blijft dan stil hahahah

Mischien slaat die het wel over

3. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Heel normaal deed mijn meisje ook super snel om der as, tijdje achteruit tijgeren gewoon zoveel mogelijk tijd bieden dat ze dit verder kan ontwikkelen op den duur zie je weer veranderingen jouw taak is om de ruimte te bieden en zij zal haar eigen weg wel vinden in haar ontwikkeling, ken geen baby's die achteruit lopen/kruipen hihi wel teigeren heel normaal dus

4. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    op den duur verplaatste ze zich zelfs rollend door de kamer in plaats van tijgerend hahaha

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier was ze laat met tijgeren (en kruipen en omrollen en gaan zitten) ;)
    Maar vanaf kleins af aan was (en is) ze geobsedeerd door schaduwen. Dus dan maakte ik met m'n handen zo'n beestje op de grond en die wilde ze dan pakken. Zo leerde ze tijgeren (met 10 mnd)

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon ging ineens heel goed oefenen met tijgeren zodra ik iets nét buiten zijn bereik legde wat hij heel graag wilde hebben (afstandsbediening, bos sleutels etc). Zo heb ik hem leren rollen en tijgeren.

7. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben als tip gekregen voor kruipen.. Een ouder achter t kind zodat die de beentjes goed kan doen dn de andere ouder ervoor op knieën en handen.. Dan met je handen op en neer zodat hij/zij kan zien wat je doet en dan
    Daarbij geluid maken t ziet er raar uit maar t is erg leuk en de kleine meid van ons kroop binnen een week haha..

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik legde gewoon wat interessant speelgoed een stukje voor hem neer. Niet meer dan een meter, maar gewoon zo dat hij er niet niet bij kon, maar omdat het zijn interesse trok ging hij z'n best doen om er vooruit bij te komen i.p.v. andersom.
    Hier tijgerde hij achteruit met 6 maanden en met 7 maanden tijgerde hij ook goed vooruit.

10. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leg je kindje bij de muur met leuk speelgoed een stukje voor haar. Dan is er achter haar niks te beleven. Of voor haar gaan zitten met een interessant speeltjes. Iets met geluid of iets rammelends en dan kijken of zij jouw kant op probeert te komen.

En maak je geen zorgen. Veel kindjes die gaan tijgeren gaan in eerste instantie achteruit. Dat is makkelijker. Pas na een tijdje krijgen ze door hoe vooruit moeten. Is dus volkomen normaal al voelt het voor jou als moeder misschien alsof je kindje het verkeerd doet. Mijn kindje deed het ook een tijdje en ineens ging ze vooruit. Toen bleef ze ook nog veel rondjes draaien. Inmiddels kruipt ze en kan ze bijna zelfstandig lopen. Allemaal vooruit!

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja dat vindt ze ook interessant maar dan gaat ze vliegtuigje spelen en heel hard met d'r benen in de lucht trappelen zeg maar. En dan draait ze om d'r as om in z'n achteruit naar de afstandsbediening te komen :D

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Haha dit kunnen we nog wel proberen :D

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt voor de reacties allemaal! Uiteindelijk zal ze het (hopelijk) allemaal wel doen in haar eigen tempo. Maar heb gewoon zoiets van je doet dit nu al 2 maanden! Wordt het niet eens tijd? Haha

14. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Mijn dochter is nu ook 8 mnd en 2 weken! Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou! Maar vorige week kwam ze ineens vooruit! Toen heeft ze de hele dag lekker getijgerd. Weer 2 dagen later ging dit over in kruipen. Ook vanuit lig naar zit gaan gaat ineens soepel! Dit had ik anderhalf week geleden echt niet verwacht. Niets bijzonders gedaan trouwens... ineens gaat het bizar snel!

Deel Deze Pagina