mijn baby heeft geen melk gekregen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

mn hele zwangerschap door.

goedemorgen allemaal..

ik zat me ineens te bedenken dat melk drinken tijdens de zwangerschap goed is voor de baby..maar ik werd ziek van alles dat met zuivel te maken heeft dus ik heb hooguit 4 glazen melk gedronken. kan ook geen ijsjes eten of vla e.d

die vitamine pilletjes ben ik ook mee gestopt na 4-5 maanden want die dingen waren zo groot dat ik ze ook weer uitspuugde en ik werd er misselijk van (ik gebruikte dagravit mama en baby) foliumzuur heb ik wel gewoon geslikt tot iets na de derde maand.

eten is wel goed gegaan..eet veel fruit groenten enz enz en drink eingelijk alleen maar water. ik vroeg me af of mn babytje nu wel voldoende vitamientjes binnen heeft gekregen. mischien wat aan de late kant om eraan te denken maar ik maak me een beetje zorgen.

maken die glaasjes melk en vitamientjes wat uit of is het ok als je ook gewoon gezond heb gegeten?

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Volgensmij maakt het melk niet uit er zijn veel mensen die hebben een allergie voor melk. En krijgen gezonde kinderen. Voor de vitamines weet ik niet, denk dat het geen kwaad kan om toch te zoeken naar pilletjes waar je wel over kan.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je gewoon gezond eet krijg je genoeg vitamines binnen en zijn de pillen niet nodig. Zou ze omdat je er misselijk van word dus ook niet nemen.

Melk geeft echt niks hoor. Je kan de calcuim die jullie nodig hebben ook gewoon uit andere producten halen (heel veel groentes en fruit zit het in, boerenkool, broccolie, chinese kool, spinazie, koolraap, mandarijnen, bramen en verder bijv in kaas, brood, vis, etc daar zit ook allemaal calcium in ;)! En als je bijv een toetje eet van yoghurt ofzo ;) )

Ik heb zelf nooit melk gedronken en 3 prima gezonde kindjes hier ;)! Overigens vind ik dus ook dat je als volwassen mens geen melk drinkt. Koeienmelk is voor kalfjes, paardenmelk voor veulentjes, schapenmelk voor lammetjes, moedermelk voor baby's. Geen enkel ander soort dat nog na de zoogperiode melk drinkt laat staan melk van een andere soort ;)! Maar oke, das gewoon mijn mening. Wij drinken dus nooit melk, maar gebruiken wel producten waar het bijv in verwerkt zit, en komen echt niks te kort zonder die melk ;)!

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooooow okeeeee dan zal mijn baby niks tekort komen want ik eet regelmatig al het bovenstaande..behalve de yogurt dan. manderijnen sowieso elke dag want daar ben ik verslaafd aan :D

bedankt voor jullie reactie. ik ben een stuk minder bezorgder. :)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Calcium

Hier een linkje, moest even zoeken waar hij was ;) had ik een tijdje geleden gevonden op internet omdat ik het dus ook weleens wilde weten. Ik ben er namelijk gewoon altijd vanuit gegaan dat als je gezond en gevarieerd eet je gewoon alle voedingstoffen en vitamines die je nodig hebt binnen krijgt ;)!

Deel Deze Pagina