Afbouwen borstvoeding mbv kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door armande, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Goedemiddag,

Na heel veel wikken en wegen vannacht besloten om te stoppen met borstvoeding geven. (Lang verhaal ;))
    Nu ben ik erg bang voor borstontsteking en doe mn best om dit te voorkomen.
    Ik heb de tweede voeding van vandaag vervangen voor kv. En de ergste druk/stuwing weggekolfd tot het te doen was, had wel al zere plekken maar die lijken nu weg.
    Mn dochter bij mij laten drinken is eigenlijk niet echt een optie ivm de pijn die ik heb.

Graag zou ik willen weten of ik dmv kolven kan afbouwen of dat het toch noodzakelijk is om voedingen bij mij te laten drinken? (En dus een voeding per week laten vervallen).

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, je kunt dmv kolven afbouwen, precies zoals je nu doet. Als je lichaam eraan gewend is om 1 kolfmoment te missen ga je nara het volgende kolfmoment, dit is er een die niet direct op de eerste zit ( maar bijvoorbeeld 2 kolfmomenten verder). Zo kun je per week 1 1 voeding afbouwen, maar misschien gaat het wel sneller. Houd inderdaad goed de harde plekken in de gaten en je temperatuur. Masseer mee tijdens het kolven. Succes en bij vragen weet je ons te vinden.

Mirjam

Deel Deze Pagina