Hoi hoi. Van de week op na controle geweest. Blijkt het bij m'n ingang van m'n vagina verkeerd, lees te strak, aan elkaar gegroeid te zijn. De verloskundige dacht dat de gynaecoloog her wel kon verholpen met een knipje en opnieuw hechten. Vandaag naar de gynaecoloog geweest, wil hij het herstellen op de O.K onder een soort van narcose, maar dan iets lichter. Sedatie met propofol. Zijn er hier dames die hier ervaring mee hebben? Zie er erg tegenop en twijfel zelfs een beetje of ik het wel wil doen.
Sedatie met propofol is alleen een slaapmiddel. Neem aan dat je plaatselijke verdoving erbij zou krijgen en dat de propofol alleen is omdat het gewoon niet zo fijn is om bewust mee te maken? Als je er last van hebt...wat houd je precies tegen?
Ja dat slaapmiddel. Ik weet niet, geen goed gevoel bij. Vind het een beetje eng. Ik heb er geen last van, tenminste nu niet. Heb nog geen seks gehad na de bevalling. Dus dat weet ik niet.
Ik vermoed dat je er geen goed gevoel bij hebt omdat er nog niet echt noodzaak voor is. Je hebt er immers geen last van. Is er besproken wat het inhoud om er niets aan te doen en wat het inhoud aan risico's om er wel wat aan te laten doen? Zo'n gesprek behoor je altijd te krijgen alvorens akkoord te gaan met een ingreep. Als ze met goede argumenten komen waarom je er iets aan zou moeten laten doen is het veel makkelijker om die knoop door te hakken. Nu heb je geen last en zou je eigenlijk niet weten waarom je het zou moeten doen. Kortom, ik zou een gesprek met je gyn aangaan en vragen waarom de ingreep noodzakelijk is. Tevens ook meteen de risico's van de ingreep bespreken. Pas dan kun je een goed overwogen beslissing maken. Succes!