Help, baby 7 mnd drinkt flessen niet meer leeg en wil geen hapjes meer!?!?!?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kwabbernoot, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hallo dames!

Even dillema hier, het ging echt geweldig met voedingen en bijvoeding, maar hij wil ineens maar heel weinig. Laat veel van zijn flessen staan, wil maar een paar hapjes fruit en groente. Wat nu??

Dit is zijn schema:

07.00 u fles 190/60
    10.00 uur fruit
    12.00 uur fles 190/6 soms een broodje na, met wat boter
    15.00 uur fles 190/6
    18.00 uur groente+aardappel
    20.00 uur fles 190/6

Groente en fruit is allemaal vers en niet fijn gepureerd maar met stukjes.

Maar hij heeft nu 2x 120/4 op met moeite en 2 hapjes fruit. Gister wilde hij zijn warme hap ook echt niet!! Hij is verder niet ziek of iets raars, alles is gewoon normaal en hetzelfde.

Moet ik wat veranderen in het schema? Hoe zag jullie schema er uit?? Moet ik minder melk geven? Vanille rijstebloem erdoor voor de smaak(een schepje per fles o.i.d.??)? Hij wil wel zelf een broodkorstje eten en heeft gister zelf een stuk meloen gegeten, moet ik over gaan op rapley?

Ik wil niet alles tegelijk doen, wat zouden jullie doen??

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Moeilijk. Wij hebben ook net zo'n periode achter de rug, of nou ja, eigenlijk de tweede al.
    Fruit en groente nam ze mondjesmaat, maar was vooral gewoon driftig als we het gaven. Dan niet hoor... zolang ze haar flessen maar drinkt. De eerste keer dronk ze die redelijk tot goed, de middagfles (2 van de 3) ging het minst goed, daar bleef vaak minimaal de helft van staan, soms meer. De avondfles bleef ook vaak wel wat van over. We zijn op advies van het CB extra vitimine D gaan geven omdat ze onder de 500cc kwam.
    Na een kleine 1,5 week was het over. Wat we hebben gedaan... proberen los te laten, ze zal het zelf wel weten en zolang ze nog goed te pas was en goede plasluiers had probeerden we ons geen zorgen te maken. Verandering van houding hielp hier af en toe, op de benen neerleggen of op de bank terwijl wij er boven hingen met de fles.

De tweede periode was wat minder geslaagd. Ze dronk nóg minder en was ook nog eens aan de diarree... dan is vocht juist zo belangrijk he.
    We hebben de fles op verschillende manieren aangeboden, met speen, van het lepeltje (beetje ingedikt met nutriton) en gewoon zo uit een beker. Vaak kreeg ze dan wel iets binnen.
    Bijvoeden hebben we een beetje los gelaten, maar we merkten dat als ze het zelf mocht doen dat ze dan wel wat meer at.

Je kan proberen iets te veranderen in z'n schema, maar heb daar te weinig verstand van om iets te adviseren, dat laat ik graag aan anderen over ;)
    Ik hoop voor je dat het bij jullie ook even een fase is!

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja ik heb ook echt het idee dat het een fase is. Pfffffffft al die fases(krijg er een punthoofd van!!). Is het geen sprongetje is het wel weer een fase;)

Las net alleen wel bij de voedingsdeskundige dat het advies vanaf een jaar is om 150 gram fruit per dag te geven en 50-100 gram groente. Hij eet normaal veel meer maar ik denk dat hij daar nog makkelijk aan komt. Ik kook veel ivm darmen dus het vult denk ik wat minder, maar hij eet rustig drie appels en een mango of 2 bananen en twee appels(nouja je snapt het wel) en een halve courgette met een aardappel bijvoorbeeld. Normaal dan, dus nu komt hij ook echt wel aan die richtlijnen(waar hij dus blijkbaar nog niet aan hoeft te komen). Dat is dan wel goed toch?

Hij slaapt nu nog, ga zo weer een fles bieden kijken wat hij dan binnenkrijgt.

4. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Zelf laten eten ;) en de opvolg melk uit een (tuit)beker gaan geven.
    Hier weigerde hij ook de fles, en wilde dan wel uit tuitbeker.
    (wil nu ook wel weer uit fles)
    Als ik hem hielp kwa eten geven, of het nou brood of fruit of groente was, dan kreeg ik er ook amper wat in, en nu laat ik hem zelf eten, en alles verdwijnt binnen no time in zn mond.
    En verder, net wat NooNoo zeg, zo gauw zn plasluiers nog goed zijn, hij gewoon poept.. en niet suffig word of wat ook.. dan is dr volgens mij niks an de hand en komt het wel weer.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Zelf eten is een paar happen leuk en de tuitbeker gooit hij weg. Maar, vandaag alles wat anders was dan melk uit mijn glas gegeven en dat gaat op(en langs zn kin):D

Maar die melk blijft lastig hoor, hij laat nu alleen bij de fles van 12.00 uur ongeveer 90 staan en bij de fles van 15.00(langer kan ik echt niet rekken..) 40. Dus dan zit hij nog aan voldoende denk ik. En nog babyyogurtding en dat gaat er heel goed in.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoe veel melk moeten ze per dag? wat zijn de richtlijnen eigenlijk voor kindjes van 7 maanden?? En mag daar yogurt bij??

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Advies (aldus forum en CB) is 600 cc incl yogurt en kaas ed, vanaf 9 maand is het volgens mij 400 cc

Maar hier lukt dus 180 cc pap altijd, ik zou dus echt 's morgens gewoon bambix fijne granen met een lepel gaan geven. We hebben een keer banaan gehad maar verder geen fratsen. Ik heb sowiezo geen melkpap ondat ze friso comfort krijgt. De laatste fles gaat ook altijd schoon, ook 180 cc en met haar yogurt komt ze al op bijna 500cc, dat betekent dat ze overdag nog maar 100 cc "hoeft". Die wil ze alleen nog maar rechtop drinken, dus echt zitten bij bij of in de kinderstoel en ik gebruik een grotere speen. maar je kan de tuitbeker toch ook zelf vasthouden, Elise kan helemaal nog niet zelf haar beker of fles vasthouden dus help haar sowiezo.

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ow daar komt hij makkelijk aan! Hij zit nu al op 630 (twee flessen van 200, 1 flesje van 130 en 100 ml yogurt) en moet zijn laatste fles(a 210) nog, komt helemaal goed!

Pap wil hij absoluut niet, niet uit de fles en niet van de lepel. Zelfs vanille geprobeert maar hij kokt het gewoon weer uit. Een schepje door zijn fles vind hij wel lekker maar is verder eigenlijk niet nodig en dan wordt het helemaal zon dikke brei met de nutriton.. Dus dan ga ik gewoon door zoals het nu gaat!

Tuitbeker snapt hij echt niet, glas wel(hij zuigt echt aan als hij hem tegen zijn mond aan heeft, slurpt het naar binnen. Dus denk dat ik hem over ga slaan, vind het wel prima.

9. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    hier hetzelfde gehad en nu weer. toen kwamen de 1e tandjes eraan! misschien dat dat bij jouw zoon ook het geval is? hier werkt het zelf eten ook iets beter.laat het nu verder een beetje los. als ze echt niet willen.. hou ook haar luiers in de gaten, meer kan ik niet doen

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier precies hetzelfde maar volgens mij komt het door Nina haar tandjes! 1 is er door en de 2de is bijna door...

Deel Deze Pagina