Oh meid, maak je maar niet zo druk hoor! Je zal nog heel vaak voor dit soort situaties komen te staan! Mijn zoontje is al zo gek geweest op dingen die hij daarna verafschuwde. Vb: amandelpasta, appelstroop, banaan, spinazieschotel, chili con carne, bolognesesaus. Of hoe de boterham gegeten wordt: dubbel, enkel, in stukjes?! Tot 2 jaar gaat een kind door heel veel fases en sprongen. Dan leert het lopen, dan praten, dan wordt het zelfbewust, krijgt het de waterpokken, de 5e en 6e ziekte en een flinke griep. En iedere keer weer een nieuwe tand of kies. Zoveel ontwikkelin in zo korte tijd! Mijn zoontje is 2 jaar en 8 maanden en eet soms 's avonds nog steeds geen hap. En dan weer heel veel. Zolang jij je kind gezond en voldoende eten aanbiedt en ze goed groeit, plast, poept en tevreden is, dan doe je het goed.
Dat is wel geruststellend, ik had het veel simpeler bekeken: lusten nu = lusten En pas rond de peuterpuberteit krijg je dan dat ze opeens die groene dingetjes gaan weigeren.... Maar dat doen ze dus al eerder (en niet alleen groene dingetjes). Het is ook zo tegenstrijdig: ze lusten het net en dan alweer niet meer ????!!!! Toch gek.... ze krijgt gevarieerd eten dus het kan ook niet zijn dat ze er al op uitgekeken is...
gelukkig heeft mijn dochter vanaf het begin (bijna) alles gegeten wat wij haar voorzetten, en nog! Op brood kiest ze al heel lang zelf wat ze hebben wil. En ze krijgt bijna altijd blokjes met de vork, gaar prima. Als we weg zijn eet ze het dubbel. Maar misschien komt het nog Heel veel succes gewenst!
Bedankt! Blokjes met een vork, lijkt me zo'n gedoe. Nee, brood mag ze lekker zelf pakken en als het nodig is, houden we haar een stukje voor dat ze dan opeet (of niet...) Net 1/2 volkoren boterham met la vache qui rit en 1/2 lichtbruine boterham met appelperenstroop gegeven. En van beide lekker zitten smikkelen. Appelperenstroop lustte ze eerst niet, dus... een succesje is altijd leuk!