Wie heeft er hier ervaring met het afnemen van bloed uit de navelstreng en het laten opslaan daarvan voor eventuele stamceltherapiën? Wij overwegen om dat te laten doen, maar het boek Veilig Bevallen is er heel erg negatief over. Nu ben ik het op een aantal punten erg met dat boek oneens, dus ben ik op zoek naar ervaringsverhalen. Kan dit bij ieder groot ziekenhuis? Wat zijn de kosten ongeveer? Heeft het zin?
ik weet dat het heel veel kost ... en dat het bijvoorbeeld gebruikt kan worden als je veel bloed verloren ben bij een ongeluk ofzo dat je niet hoeft te wachten op bloed van een donor met goeie bloedgroep enzo.. maar dat je meteen je eigen bloedcellen ingebracht kan krijgen ofzo... ik geloof dat het nog niet heel veel word gedaan omdat het zo iedioot dur is
Niet doen. Is inderdaad idioot duur. En je moet maar eens googelen, er is helemaal niet zoveel wat ze daar nu al mee kunnen. Ben het wel eens met Veilig Bevallen in dit geval
Ik zou het niet doen, wat ik had begrepen is dat naast de kosten ook een deel van het bloed gebruikt wordt voor medisch onderzoek. Dit staat uiteraard niet in hun folder maar zoek maar eens verder op internet . Vind je dat geen probleem en je hebt het geld ervoor over, tsja waarom niet
Je kan je navelstreng ook doneren, en dan kan je er het leven van een ander mee redden..... Een kindje die ik ken heeft een paar maanden geleden cellen uit een navelstreng gekregen en hij knapte er onwijs goed van op..... helaas is hij door complicaties later alsnog overleden. Ik zelf had nooit gehoord van je navelstreng doneren, dus ik zelf had er niets meer gedaan........
Volgens mij is er een therapie waarbij ze stamcellen uit de navelstreng gebruiken bij Leukemie? dacht ik dat het was. Iig bij een bloedkanker. Lijkt mij mooi als dat zo werkt. En dat ze er medisch onderzoek meedoen maakt mij verder niks uit. Alleen zo leert de wetenschap bij. Maar dat is mijn mening.
hoi hoi het kost erg veel en je kan het ook alleen aan je eigen kinderen doneren ik wilde dat ook doen heb een hele boekje erover gekregen en de kans dat je kindje ziek word en het nodig heb is niet groot zeiden de artsen