Opeens een hele lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door EMMB, 2 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Goedemiddag dames,

1 april ben ik gestopt met de pil. Ronde 1 duurde 37 dagen, ronde 2 duurde 30 dagen, nu ronde 3 maar inmiddels zit ik op dag 84...

Zijn er meer dames die na het stoppen opeens een hele lange cyclus tussendoor hebben?
    Ik word een beetje bezorgd, ik ga me toch afvragen of er niet iets mis is..

Is er misschien iets wat ik kan doen om de menstruatie op te wekken ofzo?

Even opzoek naar soortgelijke situaties, en dat dit misschien wel normaal is?

Liefs

2. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    Ik heb dit ook gehad, ik had 2 mooie cycli van geloof 30 en 28 dagen na het stoppen met de pil en daarna niet meer en de testen waren negatief.
    Ik ben toen wel naar de huisarts gegaan na een tijdje en doorverwezen naar de gynaecoloog en daaruit bleek dat ik pcos heb.
    Dat je cyclus langer wordt en afwijkt is normaal na pil gebruik maar dit is wel erg lang.
    Ik zou wel de huisarts op een gegeven moment gaan bellen.

3. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

Wat vervelend dat je nog steeds in deze cyclus zit @EMMB! Ik heb geen ervaringsverhaal. Was je al naar de huisarts geweest?

4. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Jeetje, zit je nog altijd vast? Het duurt lang e. Knuffel!
    Kan je misschien nog eens naar je huisarts bellen voor eventuele doorverwijzing naar de gynaecoloog? Of kan dat misschien rechtstreeks?

5. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    @EllaF @Kiwi3191

Ik ben 22 augustus naar de huisarts geweest, maar kreeg het standaard verhaald met: je bent net gestopt dus je cyclus moet nog op gang komen, ik kan nu nog niet zoveel doen, gynaecologen vinden het nu nog te vroeg voor allerlei onderzoeken, geef het tot eind van dit jaar even de kans..:confused:

Niet heel veel wijzer geworden dus..:(

Ik heb na 22 augustus ook niet meer getest. Ik heb sinds afgelopen weekend zere tepels, en dat had ik de vorige keer een week voor de menstruatie ook, maar nog steeds niks..:rolleyes:

Maar ik zit inderdaad wel op het punt dat ik de huisarts weer wil bellen, dit geeft nu gewoon stress. Maar wat zou die kunnen doen?

Hoelang was jij cyclus als ik vragen mag? En op welk punt ben jij toen naar de huisarts gegaan? Heb je toen gewoon gevraagd voor een doorverwijzing?

6. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Wacht dan dit weekend nog af en bel maandag even. Als je tekenen hebt van progesteron dan kan het zijn dat het einde van je cyclus in zicht is ;) laat ons hopen !

7. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Of test eerst nog eens voor je belt :p

8. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Ik ga het dit weekend nog afwachten. Als ik maandag ochtend nog niet ongesteld ben doe ik een test en bel ik de huisarts.

Hopelijk is die test niet nodig, of is die maandag positief, dat zou nog mooier zijn natuurlijk haha

Kiwi3191 vindt dit leuk.
  9. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    Ik heb het even terug gezocht, ik zat op "cyclusdag" 89 toen ik naar de huisarts belde.
    Die nam mij wel echt meteen serieus gelukkig.
    Ik belde gewoon en zei ik ben al sinds december niet meer mijn menstruatie gehad en ik ben ook niet zwanger. Ik weet dat bij ontpillen een cyclus langer kan worden, maar dit is wel erg lang. En toen heeft ze me meteen een doorverwijzing gegeven en is het balletje gaan rollen.

10. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Oh fijn dat de huisarts gelijk actie ondernam! Moest je toen lang wachten op een afspraak?

Ik heb vandaag ook weer de hele dag buikkramp, dus duimenduimenduimen dat het nu eindelijk doorzet en niet weer afzwakt (dat heeft het afgelopen maand wel steeds gedaan).:rolleyes::(

11. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    De eerste echo bij de gynaecoloog was heel snel, daarna door naar fertiliteit vanwege de PCOS duurde iets langer, maar we konden veij snel terecht vond ik. Ik had ook een fijne gynaecoloog die de diagnose stelde, ze zei ook als ze zeggen je bent nog niet lang bezig of probeer eerst een jaar zelf, je bent nog jong dat heeft geen zin want het lag op dat moment gewoon helemaal stil, dus dat ging ze ook naar de huisarts rapporten. Dus daar waren we wel enorm blij mee dat we dan ook meteen verder konden.

Hopelijk dat het dan nu eindelijk doorbreekt. Ik ken de onzekerheid die het met zich mee brengt!

EMMB vindt dit leuk.
  12. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Toen wij voor onze eerste gingen had ik ook 1e cyclus netjes 32 dagen, 2e 96 dagen. Omdat ik wel continu klachten had en op en aflopende ovulatie testen heb ik de huisarts toen gevraagd wat we konden doen werd er gek van. Die heeft toen aangeboden om met een echo te kunnen kijken wat er gebeurde. Het kan inderdaad van het ontpillen zijn maar ook een teken van PCOS zoals de andere dames al beetje aangeven (niet om je bang te maken). De cyclus erna bleek ik zwanger, al zou dat ook een cyclus zijn geweest van 45 dagen. Op de echo konden ze toen zien dat er bij mij 7 eitjes tegelijk wilde groeien, dat geeft dus problemen haha. Mogelijk is dat bij jou ook een optie? Huisarts zei toen wel het zegt niet zoveel omdat het zowel door het ontpillen als iets anders kan komen maar ik was in ieder geval blij te weten dat er iets gebeurde. Ook is er volgens mij de optie om de menstruatie op te wekken omdat je bij zo'n lange cyclus soms geen eisprong hebt, dat wilde ze bij mij gaan doen na de echo, medicatie was al voorgeschreven toen werd ik toch spontaan ongesteld. Succes in ieder geval!

EMMB vindt dit leuk.
  13. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Het stelt me wel gerust te lezen dat andere vrouwen soms ook zo'n mega lange cyclus ertussen hebben.

Ik heb inmiddels al een week wat gevoelig tepels, bij vlagen kramp in m'n buik en soms wat opgeblazen, best veel afscheiding en gister was die afscheiding licht roze (wat ik nog nooit heb gehad)..

Het zou inderdaad al een geruststelling zijn om te weten dat er in ieder geval iets gebeurt.

Wacht vandaag nog af, morgen ochtend testen en dan met de huisarts bellen. Ik ga dan denk ik gewoon vragen naar een echo, dat ze in ieder geval kunnen kijken of alles eruit ziet zoals het er zou moeten uitzien (dat zou dan al voor minder stres zorgen).

Deel Deze Pagina