Ha dames, Ik kom net terug van mijn vierde bezoekje aan de gynaecoloog voor een inwendige echo. De eerste keer dat ik kwam was mijn grootste eiblaasje 6 mm, vijf dagen daarop was deze 13 mm. Drie dagen daarna, dat was afgelopen vrijdag, was deze 14 mm en vanochtend nog maar 15 mm. Het eiblaasje groeit dus erg langzaam. Pas toen ik op weg was naar huis schoten me allerlei vragen te binnen Bij gebrek aan gynaecoloog, vraag ik ze maar even aan jullie. Wellicht dat jullie er iets meer van weten en meer ervaring hebben. Dit is namelijk mijn allereerste cyclus analyse. Ik slik verder geen medicijnen, en onderga nog geen behandeling oid. De cyclus analyse is nu puur omdat ik ineens wat langere en onregelmatige cyclussen heb. Als je eiblaasje zo langzaam groeit, zegt dat nu al dat dit een 'slecht eitje' is of dat dit een slechte eisprong gaat worden? Heeft dit eiblaasje nog kans van slagen? Kan het eitje ook te vroeg, en dus nog onrijp, springen? Mijn gyn verwachtte afgelopen weekend al een groeispurt, maar deze is tot nu toe dus nog uitgebleven. Kan het dat het eiblaasje komende dagen nog een groeispurt gaat maken? Alvast dank voor jullie antwoorden Fijne dag! ____________
Weet niet op welke cd je nu zit ? Mijn eerste zwangerschap (wel een miskraam) duurde 41 dagen. Tweede zwangerschap duurde mijn cyclus 35 dagen geloof ik. Dus hier groeit het ook langzamer dan iemand die op cd 14/15 eisprong heeft.
Cycusdag 21 denk ik? Ik heb meestal rond cyclusdag 22 of 23 mijn eisprong. Mijn LF is trouwens 12 dagen.
Ik heb er de balle verstand van, maar volgens mij maakt het niets uit dat een follikel langzamer groeit, anders had ik geen kind nu hier Maar of een follikel in zulke kleine stapjes groeit bij een langere cyclus dat durf ik niet te zeggen. Volgens mij springt het ergens rond de 18 mm, maar durf dat ook niet met zekerheid te zeggen.
Heb net gelezen en de eisprong vindt plaats als het follikel tussen de 17 - 21 mm is. Dus dat zou in jouw geval betekenen dat je weer een cyclus hebt van 37/40 dagen tenzij je follikel nu wel een spurtje maakt. Veel plezier de aankomende dagen 😉
Met een cyclus van 46 dagen zwanger geworden. De lengte van de cyclus heeft volgens mij niets te maken met de kwaliteit van het eitje. Ik vind een eisprong rond dag 22 wel netjes hoor en zo te zien is je cyclus behoorlijk regelmatig.
Dat is mooi om te horen mardaisy! Ik heb m'n onderschrift nog niet echt bijgewerkt de afgelopen maanden, ze zijn dus wel flink wat onregelmatiger geworden, helaas. Maar we zullen zien wat er deze maand gebeurd
Ik heb dit probleem ook, daarom zitten we in de MMM Ik dacht een regelmatige cyclus te hebben, werd immers altijd rond CD30 ongesteld. Ovulatie voelde ik nooit. Toen we het bij gingen houden bleken de zaken anders te liggen. Langzaam groeiende follikels, soms pas op CD21 een ovulatie. En dan werd ik toch op CD28-CD30 ongesteld. Dus een te korte luteale fase. Progesteron aanmaak bleek ook te zwak. Ik wil je niet ongerust maken natuurlijk, maar je verhaal klonk mij wel bekend in de oren.
Ah dankje voor je antwoord Aegyo! Ik weet wel zeker dat mijn luteale fase 12 dagen is (dankzij temperaturen en ovulatietestjes). Dus daar maak ik me nog niet heel veel zorgen om. Maar toch goed om dit even in de gaten te houden, dankje!