Gaat de voeding goed?

Discussie in 'Voeding' gestart door Renate28, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi,

zouden jullie hier even naar willen kijken en zeggen of ik het goed doe of niet? Want Finn wil meer eten als dat hij mag (1000cc). 's Nachts wordt hij nog steeds 1 tot 2X wakker voor een flesje. Hij krijgt flesvoeding, maar niets erin toegevoegd. Ik lees hier wel eens over meel, rijste-spul, etc. Ik weet daar om eerlijk te zijn niets van af.

Finn is nu iets ouder dan 5 maanden. Hij weegt iets meer dan 7 kilo.

Zijn schema ziet er nu zo uit:

06.00 een flesje van 200cc.
    10.00 een flesje van 200cc.
    14.00 een flesje van 200cc.
    16.00 een half potje olvarit eerste fruithapje.
    18.00 een flesje van 200cc.
    23.00 een flesje van 200cc.

En dan wil hij tussen 23.00 en 06.00 weer/ nog een flesje....maar dan komt hij boven de 1000cc uit.....

Wie herkent dit? Wat kan ik doen?

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    misschien zou je in de laatste fles rijstebloem kunnen doen. ik doe in de laatste fles 3 schepjes en rene slaapt door tot 7 uur

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Maar hoe werkt dat dan? En kan je dat zomaar doen? En waar haal je dat dan?

O ja, ik lees ook wel eens over 'het afbouwen van de nachtvoeding'....mijn CB heeft hier nog nooit iets over gezegd of gevraagd. Ik heb wel opgenoemd dat hij nu nog steeds zo vaak wakker wordt 's nachts, maar dat hoorde erbij zeiden ze. De ene baby slaapt al heel snel door en de andere niet, was het antwoord.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kan hem in de nacht een beetje water aanbieden. Hebben wij op een gegeven moment ook gedaan en dat ging hartstikke goed. Het bleek dat Milan 's nachts gewoon dorst had en niet eens de behoefte had aan een complete voeding dus...

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    de rijstebloem kan je gewoon bij je supermarkt halen. het ia van nutrix je heb het in gewoon en vanilie smaak. een blauw en geel pak van nutrix. ik gebruik het blauwe pak dit is neutraal zit geen smaakje aan het verdikt gewoon de flesvoeding. ik gebruik zelf het maatschepje van de voeding ervoor. je doet het gewoon door de klaar gemaakte voeding van de laatste fles. ik ben begonnen met 1 schepje en heb even gekeken hoe hij hier op reageerd rijstebloem kan stoppend werken maar daar is hier geen last van rene poept gewoon vrolijk door. als rene s nachts wakker wordt geef ik hem een beetje water of diksap te drinken hij heeft geen nacht voeding meer. suc6 ermee.

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    zo aan zijn leeftijd te zien zou ik eens gaan kijken of hij al een groentenpotje wil. Vooral als hij 's nacht nog wil drinken.

Lars kreeg rond die tijd om 10 uur fruithap en klein beetje melk en rond 16 uur groentenhap en beetje melk. Misschien zit hij dan meer vol.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Rond die leeftijd had ik dit schema (nu nog steeds)
    18.30 fles 1 met 3 schepjes nutrix.
    10.30 fles 2
    14.30 fles 3
    18.30 fles 4 ook met 3 schepjes nutrix (rijstebloem)

Vraag anders een bij het bureau.....

8. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn krijgt om 19.30 fles met 3 schepjes rijstebloem. Ze slaapt nu door tot 8.00u.

Toen ze snachts wakker werd gaf ik haar gewoon het fiepje. Ze trapte erin en nu slaapt ze door.

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Pffff, wat een verschillende antwoorden allemaal...
    Misschien dat ik vrijdag even langs het CB ga voor advies, maar die gaan dan weer zeuren dat hij nog geen fruithapje mag.....zucht....en dat doe ik toch....ik zeg daar van niet om van het gezeur af te zijn.

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O, en nog iets...ik had trouwens gehoopt dat er door het fruithapje wat meer tijd tussen 2 flessen zou komen te zitten, maar ook al eet hij een fruithapje...hij heeft evengoed op dezelfde tijd honger en wil dan zijn fles, terwijl je zou zeggen dat hij dan wat later zou komen....

Deel Deze Pagina