Opeens fles in het begin weigeren

Discussion in 'Flesvoeding' started by Sandra G, Nov 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandra G

Sandra G Actief lid

Sep 20, 2009
    152
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van ruim 13 weken drinkt al 10 weken alleen fles (kunst)voeding. Hij is altijd een goede eter geweest. Ik zit al een eeuwigheid op 5 flessen, die de laatste 4 weken allemaal op 180+6 zitten. Drinken ging altijd makkelijk en snel.
    Nu sinds ongeveer 1,5 week weigert hij in het begin zijn fles. Hij werkt dan de speen hardhandig met zijn tong naar buiten of naar een andere positie in zijn mond. Dit begint nu best lastig te worden, want het duurt soms langer dan een kwartier voor ie eindelijk gaat drinken. En als ie dan gaat drinken, drinkt ie de fles gewoon netjes leeg, ook kan ik tussendoor pauzeren en pakt ie hem daarna opnieuw zonder problemen.
    Eerst dacht ik dat ie misschien nog niet echt honger had, maar hij weigert ook de eerste ochtendfles, dan heeft ie toch wel trek zou je zeggen. Ik zit momenteel met een op zich vrolijke baby, die sinds 23:30 uur gisteravond niet meer heeft gedronken (het is nu bijna 09:00 uur). Ik heb net 20 minuten (met uiteraard pauzes) geprobeerd om hem de fles te geven, maar hij blijft weigeren.
    Ik laat hem nu maar even en ga over een kwartier wel weer een warme fles maken...
    Aan de melk lijkt het me niet te liggen, want hij probeert niet eens te drinken, werkt de speen zo snel mogelijk (al spartelend) uit z'n mond.
    Soms (een paar dagen geleden een hele dag) gaat het wel in één keer goed.
    Ik kan er zelf geen peil meer op trekken, en het is best lastig aan het worden.
    Herkennen jullie dit, en hebben jullie nog tips?

Overigens heeft ie ook een hekel (al vanaf het begin) aan fopspenen, ik heb ze allemaal geprobeerd, zonder succes (af en toe pakt ie de Avent speen eventjes, maar dat is bij uitzondering).

Groetjes,
    Sandra

Share This Page