enkels van onze kleuter wie herkent dit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door senta, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Onze kleine man is ruim 4 jaar. Vanaf dat die nu kan lopen is het zo dat zijn enkels naar binnen geknikt staan, nu heeft hij ook best wel platvoeten. We hebben een lange tijd kinder fysio gehad op het bureau vonden ze het wel meevallen trouwens. De fysio ongeveer een jaar lang gebruik van gemaakt veel handvatten om mee te gaan werken Dat zoen wij nu ook nog steeds en verder en meer natuurlijk. Het probleem is op zich weg, hij struikelt niet meer hij valt niet meer, hij loopt goed op zich.

De enkel is een heel stuk verbeterd maar nog lang niet goed zeg maar.

Mijn valt het heel erg op, mijn man heeft er minder last van, toevallig gisteren een kennis gesproken die ook kinder fysio is en haar eens laten kijken naar zijn voeten en enkels, ze geeft wel aan dat hij echt platvoeten heeft en dit waarschijnlijk niet veel minder meer zal worden, maar de enkels begint meestal pas rond het 6e jaar dat dit echt terk gaat verbeteren zei zij al. Dat duurt natuurlijk nog wel even, nu maak ik mij hier natuurlijk hartstikke druk om, en vraag ik mij af wat te doen.

Hij zit inmiddels op school en op de gym dit gaat heel erg goed en de gym is natuurlijk heel goed voor hem. na de zomervakantie gaat die op zwemles ook heel goed voor zijn benen, aan de andere kant denk ik moet ik niet in actie komen, die kennis gaf al aan dat zooltjes eigenlijk alleen gegeven worden als het een probleem is lopen vallen struikelen dat soort dingen, dat heeft die niet, dan geven ze het meestal de tijd om zelf te herstellen.

wat zouden jullie doen. Ik zal zo even plaatjes via mijn mobiel erbij zetten.

Ow en trouwens wat ook nog mee kan spelen hij is flink aan de lange kant het schijnt dan vaker voor te komen

Ik hoor graag advies

2. senta

senta Niet meer actief

Voor en achterkant

Bijgevoegde bestanden:

3. senta

senta Niet meer actief

Links en rechts

Bijgevoegde bestanden:

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm mijn zoontje zijn enkels staan ook een beetje zo
    Alleen nooit verder over nagedacht, omdat ik dacht dat het met de tijd wel weggaat..?:)

5. senta

senta Niet meer actief

Dat ze zo staan is redelijk normaal hoor. Mijn zoontje was 1, 5 jaar geleden 2 keer zo erg. Hij stond er echt naast zeg maar vandaar ook dat ik wat meer gefocust ben. Denk ik.

Als ik op de foto kijk denk ik zelf het lijkt erger door de platvoeten denk ik.

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Mijn zoontje zijn voeten staan ook zo. Heb ooit ergens gelezen dat de voetjes met 9 jaar pas goed moeten staan. Dus me nooit druk overgemaakt eigenlijk.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hier staan ze bij alle drie de kids zo. Weet ook niet wat het is, hoop dat het vanzelf goed komt!

Deel Deze Pagina