Sub topic lounge wel ivm zwangerschap/kinderen

Discussion in 'Over deze site' started by sydneys, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoi,
    Vaak worden er in de lounge topics geopend mbt zwangerschap, baby's, kinderen,...
    Deze topics worden vaak in de lounge geopend omdat het toch net niet helemaal in een ander subtopic past en voor grotere groepen te bereiken.

Zou het geen idee zijn om een lounge topic (ook bovenaan) te openen waar wel alles ivm zwangerschap, kinderen,...?

Volgens mij zullen velen daar wel blij mee zijn.

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ze passen volgens mij altijd wel in een ander topic maar vaak wordt er niet naar gekeken of willen ze dat het opvalt;)

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,259
    113
    Female
    Wenen
    Inderdaad.. 'Ik plaats het maar even hier, want in subforum X zitten maar zo weinig lezers', blaaaablabla. Hoewel het bij sommige topics wel twijfelachtig is inderdaad, want waar ligt de grens..

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik denk dat er dan helemaal niets meer gepost wordt in de daarvoor bedoelde subfora? En dat is niet de bedoeling neem ik aan. Ik zie idd ook vaak staan; hier wordt meer gelezen dus ik plaats het hier meer... Dus gewoon gemakzucht?

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Maar er staat in de regels toch ook nergens dat er niks over kinderen geplaatst mag worden in de lounge? Ik denk dat het een beetje een grijs gebied is.

Al geloof ik wel dat sommigen het uit gemakzucht doen.

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Jawel hoor

De lounge (148 lezers)
    Praat hier over alles wat niet te maken heeft met zwanger worden, de zwangerschap en baby's.

7. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38

precies, dus er staat nergens iets over bijv oudere kinderen. Dus een grijs gebied ;)

Dan zou er moeten staan dat er helemaal niet over zwanger worden/zwangerschap/kinderen en baby's zou mogen staan. Dan is het duidelijk.

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ja dat is waar maar dat hou je denk ik altijd. En de moderaters zien niet alles dus als je zelf wat ziet kan je gebruik maken van het uitroeptekentje en dan bepalen hun wel of het er wel of niet thuis hoort. Het blijft in sommige gevallen misschien lastig maar ik denk dat het juist de topics zijn over zwangerschap/baby's etc waar sommige zich aan kunnen storen.

9. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ja maar wat is dan het nut van de subfora baby's, peuters, schoolkinderen en pubers.. ;)

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja maar als je een foto wil posten van je kind met mickey mouse vind ik dat niet echt in het subfora van kleuters passen want die dient meer voor vragen.

Of de minder leuke topics zoals "kind in de auto laten" is meer voor grotere groepen bedoelt. Past niet in de gewone lounge, moeten ze dit dan in de 3subfora's plaatsen om grotere groepen te bereiken? Ik kijk niet snel in de kleuter subfora, net zoals iemand met een peuter of tiener niet snel in het baby subfora kijkt.

Nu is iemand een topic geopend over wanneer je je kind de winterjas gaat aandoen, dit kan een vraag zijn voor baby's tot tieners dus dan wil je een grote groep hebben en daarvoor kiezen ze voor het in de lounge te plaatsen.

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Een foto van je kind met Micky mouse kan toch gewoon bij baby en dreumes of peuter en kleuter afhankelijk van de leeftijd? Zo'n subforum is echt niet alleen voor vragen hoor je kan ook een topic starten als je ergens trots op bent of een show je peuter topic etc.

En zo'n topic over je winterjas aandoen bij een kind plaats je ook gewoon in het topic met de leeftijd van je kindje. Neem aan dat als je kindje 4 jaar is bv en je wil weten wanneer de rest van de mama's een winterjas aan doen bij hun kind het juist fijn is als dat allemaal kindjes zijn van dezelfde leeftijd.

Nee ik ben van mening dat echt ieder topic over zwangerschap, bevallen, baby's, peuters, kleuters, schoolkinderen en tieners wel in een subforum passen. Maar de Lounge staat nou eenmaal bekend als een topic waar veel gelezen wordt en daarom worden veel topics volgens mij daar geplaatst.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar waarom worden in de lounge verschillende topics wel geaccepteerd en krijgen anderen onmiddelijk een opmerking van "dit mag niet in de lounge blabla?"
    In het topic "kinderen opvoeden is een dagtaak" heeft nog niemand gezegd dat het niet in de lounge mag staan terwijl sommigen bij andere topics onmiddellijk op het driehoekje klikken.

Dit vind ik ook niet eerlijk.
    Of alles moet geaccepteerd worden of niks daarom lijkt me zo een lounge wel leuk.

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ja maar dat is zoals ik al eerder zei omdat de moderators ook niet alles kunnen zien. Maar zodra jij of iemand anders het topic niet in de lounge vindt passen kun je dus op het driekhoekje klikken. Moet eerlijk zeggen dat ik het nooit doe maar ik kan me voorstellen dat iemand die er veel moeite mee heeft dat bv wel doet.
    Kinderen opvoeden is een dagtaak zou ik mijn ogen idd beter passen bij een ander subforum al is het daarbij moeilijk waar want het kan in meerdere subfora's. Maar ook hierbij zou ik kijken naar de leeftijd van je kindje waarover je zelf het topic start.

14. Ik denk dat het dan slimmer is om het kopje 'Algemeen' met alle bijbehorende subfora gewoon omlaag te plaatsen, zodat al het zwanger worden / zwanger zijn / kinderen hebben bovenaan staat en dát als eerste opvalt. Verder sluit ik me aan bij Snoopy. Elk topic past wel ergens, gewoon naar de leeftijd kijken.

Share This Page