Opeens geen fruit meer

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by poppy14, Mar 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

Feb 3, 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje 2 jaar en 4 maand , doet opeens moeilijk over fruit eten.
    Hij is ziekjes geweest en at toen bijna niet , nu gaat gelukkig brood eten weer goed.. Verder wil hij eigenlijk alleen maar koekjes , vraagt hier veel om.. Gebeurd natuurlijk niet , maar fruit eten wou hij absoluut niet!
    Sinds een week maak ik fruitmoes voor hem , dit gaat gelukkig wel goed en ik merk dat hij zijn energie terugkrijgt omdat hij zijn voeding op die manier krijgt.
    Ik bied nu eerst fruit aan in de vorm van stukjes , eet hij dit niet maak ik een uur later fruitmoes voor hem ..

Herkennen jullie dit ?

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,915
    388
    83
    Nou alsof ik het verhaal van mijn dochter lees. Ze is ook 2 jaar en bijna 4 maanden en eet ineens geen fruit meer, waar ze daarvoor dol op was. Ik denk dat het bij jouw zoontje nog door het ziek zijn komt trouwens.

3. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Misschien anders aanbieden? Appel in wat yoghurt, heeft ie gelijk wat zuivel binnen ;)
    Verschillende soorten fruit door elkaar (besjes, druiven..?)

Emma wilde een tijd geen stukjes banaan.. nee ze wilde een hele banaan, helemaal zelf vast houden..

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Hier net zo. Alleen een appel wil er soms nog in. Ik snap er niks meer van. Had nog een knijpfruitje liggen en dat gaat er wel goed in, maar ik vind die niet zo gezond.
    Hij wil het graag allemaal zelf doen, maar stukjes fruit vastpakken wil hij ook niet en de vork weigert hij ook al sinds een paar weken. Zucht:(

5. tuc

tuc Niet meer actief

Je kunt zakjes kopen waarin je dus zelf fruitmoes stopt zoals een knijpfruitje..alleen heb je dus vers gesneden fruit erin dan. En er zijn ook knijpfruitjes zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen te koop.

6. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Zo herkenbaar, mijn strategie de laatste 2 weken is, eerst wat fruit eten daarna krijg je een snoepje. De eerste dag was hij er niet blij mee, maar eet het nu gewoon zonder morren op:D

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

En als je fruit geeft tijdens een tv momentje? Kommetje ernaast zetten.

8. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik zal eens even de biowinkel instappen. Heb de vorige keer niet gezocht naar knijpfruit.
    Die zakjes klinken ook erg handig! Ik zou het dan liever zelf maken.

9. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,277
    2,037
    113
    Of smoothies maken, zodat hij het op kan drinken?

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Tuc weet jij ook waar die zakjes verkrijgbaar zijn waar je het zelf in kan doen?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Die zakjes zijn online verkrijgbaar en knijpfruit zonder suiker in de meeste winkels ook wel. Zelfs Aldi heeft zonder toegevoegd suiker, wel appelsap toegevoegd. Jumbo, emtee, vomar, Deen ook zonder toegevoegd suiker. Mijn zoon eet ze bijna elke dag omdat hij zonder fruit, groenten en dus alleen aardappels vlees en brood geen darm beweging heeft..

12. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    Navul zakjes zijn van "Squiz". Ff googlen..

hier ook n peuter die al n half jaar alleen fruit in zakjes wil eten ..

Share This Page