Verschil tussen miskraam en missed abortion??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje D, 13 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Hallo allemaal,

    De titel zegt eigenlijk al genoeg. In verschillende stukken kom ik de termen miskraam en missed abortion tegen en mijn vraag is wat het verschil is tussen beide??

    B.v.d. voor jullie reacties.

    Gr, Doortje D.
     
  2. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Volgens mij is een missed abortion een miskraam die niet meteen wordt afgestoten maar pas enkele weken of maanden nadat het vruchtje/kindje overleden is.

    Mijn vruchtje is bijvoorbeeld in de 6e of 7e week overleden, dat is ontdekt in week 12 en ik wacht nu al twee weken of het uit zich zelf wordt afgestoten.

    Groetjes, Wendy
     
  3. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ben even aan het googlen geslagen.
    Wat Wendy schrijft klopt wel

    Code:
    Een miskraam is het verlies van een niet-levensvatbare vrucht. Een miskraam in de eerste twee tot vier maanden van de zwangerschap noemt men een vroege miskraam.
    Een van de eerste verschijnselen is dikwijls vaginaal bloedverlies. Men spreekt dan van een dreigende miskraam. Slechts in de helft van de situaties treedt werkelijk een miskraam op; in de overige gevallen heeft het bloedverlies een andere oorzaak. Hierop gaan we verderop in .
    De medische term voor een miskraam is spontane abortus. Voor het afbreken van een ongewenste zwangerschap gebruikt men de term abortus provocatus. De term missed abortion gebruiken artsen en verloskundigen voor de situatie waarin een niet-levensvatbare vrucht nog niet uit zichzelf naar buiten is gekomen.
    We spreken van een late miskraam of doodgeboorte als de zwangerschap verkeerd afloopt na de vierde maand maar voor de levensvatbare periode. Dit komt veel minder vaak voor.
    Bron klik
     
  4. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Ik was 12 weken zwanger toen ik begon met licht vloeien. we kwamen er toen achter dat het vruchtje na 9 weken zwangerschap gestopt was met groeien en het hartje klopte niet meer.

    Het vloeien begon op zondag, maandag was ik bij de verloskundige die zei dat het kindje overleden was, en dinsdag kwam de miskraam vanzelf opgang. Na hevig vloeien en toch wel flinke weeen kwam het vruchtje los.

    Dus als ik het goed begrijp heb ik zelf een miskraam gehad omdat het spontaan kwam en heb je een missed abortion als het kindje niet zelf loskomt en je een curretage laat doen.

    Bedankt voor de info.

    Groetjes, Doortje D.
     

Deel Deze Pagina