Terug naar live voeden

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Bailey1987, May 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Hoihoi,

Ik ben sinds mijn meisje twee dagen oud is full time aan het kolven (nu een maand). Hoewel ze goed hapte en dronk was het voor mij enorm pijnlijk. Bij mijn zoontje had ik dit probleem ook, wat na 5 dagen leidde tot kapotte tepels en drie (!) keer achter elkaar een giga borstontsteking. Dat wilde ik niet meer, dus ben ik bij mijn dochtertje na 2 dagen gaan kolven. Nu denk ik dat mijn tepels inmiddels wel wat gehard zijn door het kolven (als dat kan) en het full time kolven naast het verzorgen van mijn pas geboren meisje en mijn peuter is best zwaar. Ik zou dus graag gaan proberen om haar weer aan de borst te laten drinken. Ik heb haar nu een aantal keer aangelegd, maar toen heeft ze bijna een uur gedronken, waarna ze nog steeds honger had en een halve fles heeft leeggedronken. Ik denk dus dat ze niet hard genoeg meer zuigt. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Zodat ze toch weer aan de borst kan drinken.
    En mijn tweede vraag, ik kolf ontzettend veel melk. Zoveel zal ze niet hoeven drinken. Moet ik dan na het aanleggen de rest afkolven? of houd ik dan de overproductie in stand?

Bedankt alvast!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wat goed dat je alles kolft en nu zelfs je kindje aan je borst aanlegt!

Wat je kunt doen is vragen of een lactatiekundige met je mee wil kijken om te zien wat ze doet tijdens dat uur aan de borst: er zijn heel wat manieren om je kindje effectief te laten drinken, iets wat ze zal kunnen leren!

Tijdens het voeden kun je spelen met wissel voeden, activeren door praten, borstcompressie. De lactatiekundige kan je hier bij helpen door je handvatten te bieden.

Ook kun je kijken naar het kolven: wanneer je zo makkelijk kolft kun je mogelijk terug naar een keer of 4 per dag kolven, dat scheelt ook al veel in tijd! Overleg dit, zodat je een plan krijgt op jouw situatie en productie afgestemd, en dat je niet ineens heel hard terugloopt in melk.

Tot slot: wanneer je kindje aan je borst ligt is dat altijd waardevol: ongeacht wat het drinkt!

Succes!

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Bedankt voor uw reactie! Zeker de laatste tip vind ik erg fijn: het is inderdaad hoe dan ook een fijn momentje :)

Share This Page