Klachten na curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door JWLS, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JWLS

JWLS Nieuw lid

1 sep 2014
    2
    0
    0
    Hoi iedereen,

Wil even mijn verhaal kwijt hier.

Ik ben afgelopen woensdag gecuretteerd na 13 weken zwangerschap. Bij 7,5 weken nog een krachtig hartje zien kloppen maar bij de echo bij 12,4 weken bleek het vruchtje gestopt met groeien bij 8,4 weken. Best een klap voor ons want wij dachten inmiddels in de veilige zone te zitten maar helaas. Mijn baarmoeder was wel gewoon verder gegroeid want mijn lichaam herkende de miskraam niet.

Afgelopen woensdag heb ik een curettage gehad, deze ingreep is mij lichamelijk wel meegevallen. Weinig bloed verloren en bijna geen pijn. Tenzij ik naar de wc moet dan heb ik echt veel pijn. Onder andere bij het plassen een soort druk en lichte krampen waardoor ik moeilijk uit kan plassen. Maar als ik moet poepen lijkt het wel of ik weeën heb zo'n pijn. Mijn darmen en baarmoeder krampen helemaal. Als de ontlasting eruit is stopt dit wel gelijk. Maar ik durf niet echt meer naar de wc te gaan.

Is dit herkenbaar voor iemand? En is dit normaal? Hoe lang voor dit over gaat? Heb de assistente van de gynaecoloog al gebeld en word terug gebeld, maar hoop op wat geruststelling. Ik ben toch best bang dat er nog weefselresten zijn achter gebleven.

2. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Wat verdrietig dat het mis is gegaan. Veel sterkte!

Ik heb twee keer een curettage meegemaakt, maar herken eerlijk gezegd niet wat je schrijft. Ik zou het zeker even melden en laten nakijken voor alle zekerheid.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had dat ook, m'n werkgever wou persee dat ik de dag na curretage kwam werken maar ik belde echt huilend op: kan geeneens naar de wc alles doet zeer 😞

4. JWLS

JWLS Nieuw lid

1 sep 2014
    2
    0
    0
    Wat rot voor jullie dat jullie ook een curettage hebben moeten meemaken! Hoop dat nu alles ok met jullie is!

Heb inmiddels contact gehad met het ziekenhuis want ik kreeg ook ineens een heftige bloeding.

Volgens hun is het vrij normaal om in dat gebied pijn te hebben en een soort naweeën te hebben. Ze vonden het niet gelijk heel vreemd of dringend klinken dus het advies gekregen pijnstillers te slikken en als het heel heftig gaat bloeden weer bellen. Ik kan nu nog tot 2 weken nabloedingen krijgen maar hoop niet dat dit ook gaat gebeuren.

Het bloeden neemt gelukkig weer af want ben niet zo'n held met bloed.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik begon na 6/7 dagen weer wat heftiger te bloeden, was nog normaal zeiden ze dus dat kan nog normaal zijn

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb nooit een curretage gehad, maar wel een bbz en toen had ik het ook na mn operatie. Ik zweette peentjes wanneer ik naar de wc moest vanwege de heftige krampen. Bij mij waren ze heel accuut en fel, alsof er elk moment iets kapot kon gaan. Mn gyn had er nooit een goede verklaring voor, maar na een dag of 10 werd het minder en daarna verdween het helemaal. Zelf denk ik dat het ermee te maken kan hebben dat de bewegingen in je darmen je baarmoeder en eileiders en alles daar in de buurt ook laten "mee bewegen". Als je daar net aan geopereerd bent en nog een wond hebt, vind ik het dan eigenlijk best logisch dat het pijn doet.

Hopelijk hoor je snel iets terug van je gyn en veel sterkte natuurlijk!

7. Scaros

Scaros Lid

24 okt 2013
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Herken 't niet. Hier gewoon wee-achtige krampen tot ongeveer twee weken na curettage en af en toe wat lichte nabloedingen.

Als je t niet vertrouwt gewoon even bellen.

Deel Deze Pagina