Baby 11 maand vaak wakker in eigen ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laloe, 5 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laloe

Laloe Lid

17 mei 2015
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze baby van nu bijna 11 maand heeft tot ongeveer 9 maand naast ons in de cosleeper geslapen. Werd na ongeveer een klein uurtje na het op bed brengen nog even wakker. Ik legde hem dan aan, waarna hij meteen verder sliep. De volgende voeding 's nachts kwam hij tussen ons in op bed, waar hij ook verder sliep. Zo sliepen we allemaal het beste.

Met 9 maand dus naar zijn eigen kamer in het ledikant. Overdag geen probleem. Beide slaapjes leg ik hem wakker op bed, waar hij zo zelf in slaap valt.
    Alleen 's avonds wil hij niet in zijn eigen ledikant. Ik geef borstvoeding en vul het soms aan met een fles kunstvoeding, en moet hem dan in slaap voeden. Als hij slaapt leg ik hem in zijn ledikant. Daarna wordt hij vaak wakker, bijna elk uur. Ik leg hem aan mijn borst. Soms drinkt hij niet eens, maar valt zo tuttend al gauw weer in slaap, waarna ik hem weer terug leg in zijn ledikant. Dit riedeltje blijft zich herhalen totdat wij zelf op bed gaan en ik hem maar weer tussen ons in leg. Daar slaapt hij heerlijk. Wordt soms nog 1x wakker voor borstvoeding, maar ik geloof niet eens elke nacht.

Nu ben ik zover dat ik mijn bed weer terug wil, maar vooral de avonden! Ik wil dat hij blijft slapen in zijn ledikant en niet zo vaak wakker wordt. (En het liefst dat hij ook zelf 's avonds in slaap valt, net als overdag).

Wil er iemand mee kijken met dit verhaal? Heeft er iemand tips? Wat gaat er mis?

2. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Wakker in zijn eigen bedje leggen zodat hij leert zelf in slaap te vallen ipv aan de borst, ook s avonds / s nachts Niet in jullie bed nemen. En in principe heeft hij geen nachtvoeding meer nodig met 11 maanden, eet hij genoeg overdag?

3. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    In ieder geval niet iedere keer aan de borst als hij elk uur wakker wordt.
    Bij mij had ie ook een tijd van niet meer willen doorslapen maar nu slaapt ie soms gewoon weer in als ik m even over zn rug aai. En helaas moet ik heel soms nog wel bij 10 maanden een keer voeden in de nacht als hij echt niet wil maar verder is het meer gepiep. Hij droomt veel volgens mij.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als je hem echt in zijn eigen kamertje wil laten slapen dan moet je daar wat tijd in investeren.
    Vanaf dat hij naar bed gebracht wordt komt hij dan tot de volgende ochtend zijn kamertje niet meer uit.
    Dat betekent dat voeden en troosten in zijn kamertje gedaan wordt zodat hij snapt dat dat de plek is om te slapen in de nacht.
    Dit zal hij de eerste nachten natuurlijk niet gelijk snappen, dus stel je erop in dat het gebroken nachten gaan worden voor jullie.
    En inderdaad wakker wegleggen zodat hij ziet waar hij in slaap valt en dat dus ook leert.

Overigens tijdens periodes van ziek zijn/tandjes/enz gelden er natuurlijk andere ‘regels’

Deel Deze Pagina