Baby 7 maanden kokhalst bij vaste voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Zilver25, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zilver25

Zilver25 Actief lid

18 dec 2011
    145
    0
    16
    Mijn zoontje van 7 maanden moet zo langzamerhand brood leren eten volgens het voedingsschema.

Ik vind het zo lastig want bij elk stukje wat hij in zijn mond krijgt gaat hij kokhalzen, tot overgeven aan toe.
    Echt heel vervelend.

Moet ik het nu blijven proberen of even wachten?

Hij lust alleen maar kant en klare potjes uit de winkel maar verder niets waar stukjes in zitten. Ook als ik een aardappel prak met groente gaat hij kokhalzen.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wat als je hem eerst een korst geeft en hij hier zelf mee an de slag kan? werkt vaak beter dan stukjes in zijn mond doen :)

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje margarine erop en in de wang stoppen ipv op de tong. Op de tong beland het vaak in het gehemelte waar het allemaal aan elkaar blijft plakken en met het doorslikken kan dat idd kokhalzen veroorzaken. Oefening baart kunst ;)

4. Zilver25

Zilver25 Actief lid

18 dec 2011
    145
    0
    16
    Dank voor de tips!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik denk dat hij het hele idee van kauwen nog moet leren en als je hem stukjes geeft leert ie dat zonder dat er meteen iets in zn mond zit en heeft hij daar wat controle over. je kan ook een rijstewafel of soepstengel proberen

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij hebben altijd via de rapley methode eten gegeven en hier ook een kindje dat vlot kokhalsde.
    In principe hebben baby's een heel sterk kokhalsreflex, dat voorkomt juist dat ze zich verslikken en er eten in de longetjes terecht komt.

Maar zeker als baby's nog geen tandjes hebben , is het soms lastig.
    Geef je vers brood of oud brood?
    Ik zou beginnen met een korstje oud brood, dat wordt niet zo vlot een meelbal.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze zoon heeft heel lang gekokhalsd/overgegeven. Op een gegeven moment wilde hij helemaal geen groenten meer en opeens van de een op de andere dag at hij zijn hele bord leeg... Misschien even mee stoppen en na een paar dagen weer proberen?

8. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Mijn zoontje moest ook heel erg kokhlazen. Zo zielig om te zien. Ik heb toen de stukjes brood in wat vocht gedoopt, Nutrilon, groene thee, water.

Zompige stukjes heb ik dus gegeven. Duurde ruim een week en toen at hij zijn broodje gewoon zonder te dopen :)

9. tuc

tuc Niet meer actief

In kleine en nattige stukjes verslikken kindjes zich vaak omdat ze er geen controle over hebben...de hersenen geven verwarrende signalen af.

Mijn tip is een hele lange broodkorst, een groot stuk fruit (halve banaan) of groente (hele wortel, geen winterpeen haha) of stronk broccoli in 1 keer in de handjes geven. Je kindje doseert dan zelf en zal niet snel te veel pakken.

Deel Deze Pagina