Ik lees in veel recepten dat je vlees kan bakken! Is dat dan gezond? Is dat zo en hoe ? Op beetje olijfolie of zo? Kan ik het ook gewoon koken? En hoe vaak kan je vlees geven vanaf 7 maanden?
dat vroeg ik me ook al af, ik heb van de week een klein stukje vis gekookt en gister een klein beetje (15 gram) gehadkt rul gebakken (zonder boter of olie)
wij hebben sinds gister 100 gram rundergehakt in de vriezer verdeeld in 8 bolletjes, iedere keer krijgt ze dat dan door haar verse eten. gehakt bak ik ff zonder boter in koekepan.
Je mag het ook gewoon met wat braadvet (boter/vloeibare margarine/olijfolie) bakken hoor. Voordeel van gestoomd vlees/vis is alleen dat het, mits goed bereid, makkelijker fijn te maken is.
Wij geven 1a2 keer per week wat vlees/vis. Maar van het CB mogen we dagelijk een eetlepel geven. In het begin kookten we het vlees, maar tegenwoordig bakken we het ook, al zorgen we wel dat het niet te donkerbruin wordt, want dat is niet zo gezond. Maar wel goed gaar natuurlijk.
Ik kook al het vlees en vis mee en hij krijgt het dagelijks. Maar hij krijgt ca. 1 eetlepel verdeelt over 3 porties. Niet zo veel dus.
Ik heb begrepen dat de beebjes vanaf 6 maanden ook vetten nodig hebben en dat ze dan ook adviezeren om een theelepeltje olie door groente te doen? Als je vlees bakt in een beetje olie, dan krijgt de beeb toch zo haar vetten?
ik had vandaag 100 gr vis gekookt (diepvries vis) , toen het gekookt en gaar was ,was het nog maar 70 gram, blikje doperwtjes er bij,aardappel en dat verdeeld over de potjes ,het smaakte haar erg goed. had ook nog wat kipfilet over,dat ook gekookt met wat rijst wat ik nog over had en wortelen, dat krijgt ze dan morgen, benieuwd of ze het lekker vind, ze heeft nog nooit rijst gegeten.
ja dat is ook waar. ik doe meestal achteraf wat olie/boter in. Deze keer heb ik het gestoomd met de groente in Babycook.
Trouwens hij moest er niets van hebben, heb kip met aubergine en aardappel gestoomd (die groente heeft hij al eerder gehad). Hij heeft alles uitgekotst! Daf heeft hij ook eerder gedaan. Dat doet hij volgens mij als hij iets niet lekker vindt maar toch eet hij het op!
Misschien lijkt je kleine op mij, ik vind aubergine ook niet zo lekker Ik ben begonnen met gekookt vlees maar al snel overgestapt op gebakken vlees. Ik bakte het in een beetje bak en braad zonder kruiden. Zo kreeg Kylian ook wat vet binnen en kon hij wat makkelijker poepen. Groetjes Anita
misschien, maar hij lustte het wel eerder met aardappel. Het kan dat hij de combinatie met kip niets vond! Ze zeggen een paar keer proberen om aan de smaak te wennen, dus vandaag ga ik het nog een keer proberen.
Hoe doen jullie vis en vlees koken dan? In een pan met water? En hoe lang dan? En gebruiken jullie voor de kids ook wel eens blikje van Hak? Of diepvriesgroenten?
gisteren toch weer kip maar deze keer met aardappel, wortel en sperzieboontjes gemaakt en hij heeft alles opgegeten! Ik gebruik altijd verse groente maar ben wel van plan om ook weleens diepvries te gebruiken, ik heb gelezen dat er nauwelijks verschil is tussen vers en diepvries! blikjes liever niet daar zouden teveel conserveringsmiddelen inzitten!
Ik gebruik geen blik- of potgroente, wel vers en diepvries. Bij diepvries is er geen zout toegevoegd, en bij blik en pot wel volgens mij.
Ik gebruikte wel de diepvries groente en dan meestal de deelblokjes variant, lekker makkelijk af te meten. Of gewoon verse. Groetjes Anita