Opeens heel veel eng vinden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KaChris, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Thijmen wordt 31 januari twee jaar en de afgelopen anderhalve week, kan hij om de gekste dingen in paniek raken en moet dan ook heel hard huilen. Hij benoemd het dan ook echt als eng en is moeilijk te kalmeren.
    Ik leg hem dan uit wat er gebeurd; bijvoorbeeld bij het liedje van Pino over hondepoep in Sesamstraat probeer ik hem te vertellen dat het een poppetje is die kan zingen enz enz, maar het blijft spannend en zo is het met meer dingen.
    Zijn er mama's die het herkennen en misschien tips of een hart onder de riem kunnen steken dat het iets tijdelijks is? Ik vind het zooo zielig en ook kan je sommige dingen nu eenmaal niet voorkomen, het is soms om de gekste dingen; ik bekijk bepaalde filmpjes al niet meer bijvoorbeeld en probeer ook kiekeboe-spelletjes maar even te laten...

Karin

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Heel herkenbaar en heel normaal. Help je kindje ermee zou ik zeggen. Laat zien wat er gebeurt en hoe jij ermee omgaat en inderdaad proberen sommige dingen maar even te laten.
    Het is trouwens een heel normale ontwikkeling. Het zijn de hersenen die nieuwe verbinden maken. Het besef dat er iets in de stofzuiger verdwijnt! (maar nog niet snappen dat hij of zij er niet in past). Papa of mama die de deur uitgaan. Komen ze nog wel terug?
    Mijn tip: troosten en uitleggen en samen weer even lachen. Het is een fase, het gaat weer over!

3. 4days

4days Niet meer actief

Ja ik had dit inderdaad ook wel vaker gehoord, schijnt heel normaal te zijn. Een kind kan rond die leeftijd van de meest vreemde dingen bang worden. Hopelijk is het snel weer over. :)

Deel Deze Pagina