Goed van je om morgen de vk weer te bellen, ze moeten idd alles uitsluiten. Verder zou ik als ik jou was een paar dagen thuis blijven. Maar dat moet je zelf beslissen natuurlijk. overleg ook met je vk, wat zij jou adviseren om te doen qua rust e.d. Houd je ons op de hoogte?
nou er is helaas nog geen enkele verbetering... gister ben ik nog de hele dag op bed gebleven. harde buiken worden niet minder door rust. vanmorgen ben ik 2 uurtjes op het werk geweest. ik wou weten of ze dan wel erger werden aangezien rust er ook geen invloed op leek te hebben. eigenlijk niks gedaan behalve thee drinken met cliënt. ging eerste uurtje goed, en daarna had ik in 3kwartier tijd weer 4 harde buiken. dus ben naar de vk gegaan. die heeft m'n buik weer uitgebreid gevoelt. voelde gelukkig wel soepel zei ze. weer allemaal vragen heb je dit, dat, zus, zo.. naja nu moet m'n urine dus op kweek om te kijken of ze niet nog andere bacteriën vinden. deze week in ieder geval ziek melden op werk, maar m'n vk zegt dat ik helemaal niet meer aan het werk kom. nu rest van de week in bed blijven, veel slapen, en donderdagmiddag weer overleggen met vk hoe het er dan voor staat. dan waarschijnlijk ook echo van m'n baarmoedermond. ik had dit echt niet verwacht... week geleden zag ik mezelf nog fluitend doorwerken tot 36 weken. maar nu roept m'n lichaam me dus terug. kleine mannetje doet het in ieder geval heel goed! hartje klinkt goed, beweegt goed, was nu weer aan het spurten met groei. dus daar ben ik wel heel blij mee! hij is nu het belangrijkste natuurlijk. dus ik maak nu nog maar even een broodje en wat te drinken, en dan ga ik mezelf maar weer naar boven verplaatsen... gelukkig vinden de hondjes het helemaal niet erg dat ik thuis ben! is er toch nog iemand blij haha
Vraag donderdag zeker achter de echo, ik denk dat het hoog tijd is dat er eens verder gekeken word. Wel naar dat je nu platte rust moet, maar alles voor je ventje, toch? Hier zijn de honden ook ontzettend blij dat ik thuis zit
ja dat ben ik ook wel van plan ja! zo'n moeite lijkt het me nou ook weer niet zo'n echo...? nu zit ik er wel eventjes doorheen. had dit niet verwacht dus baal flink! maargoed even paar traantjes en straks weer een lach! en ik mag niet mopperen want m'n beste vriendinnetje zat al vanaf week 22 thuis. had het me alleen anders voorgesteld.. zit jij al lang thuis? je bent net iets minder ver dan ik zie ik.
Ik zit al thuis van begin juli, het werken ging voor mij echt niet meer. Had heel veel zeer aan mijn buik steeds. Blijkt dat ik een gevoelige bm heb. Heb vorige week ook wat contracties gehad en mocht gelijk op controle, hier in België lopen we wel allemaal via een gynaecoloog en het zkh, een thuisbvalling is hier maar raar of zelden en op eigen risico als je bet echt wil. Ze hebben bij mij direct uitgebreide controle gedaan, een uur aan de ctg, een in- en uitwendige echo, urninecheck en 2 soorten uitstrijkjes. Maar mijn klachten waren echt miniem met wat ik hier lees over de jouwe en ik vind dat je vk veel risico's loopt. Dan denk ik inderdaad, wat is even aan die ctg hangen en een echo om te zien of je bmh nog mooi lang is of dat er opnening is? Als jij weet wat er met jouw lichaam gebeurt ga je je toch veel geruster voelen. Wil je toch nog eens even een hart onder de riem steken in deze moeilijke periode en hoop dat jouw vk je onderhand even verder stuurt voor controle. Dikke knuf
Hoeh amaj, wat een verhaal, zou ook niet op mijn gemak zijn. Gelukkig woon ik in belgie, direct ziekenhuis binnen en ze hebben me helemaal gecontroleerd hoor. Vind idd ook dat ze lang wachten bij jullie! Heel veel sterkte!
gek eigenlijk dat er zulke verschillen zijn tussen Nederland (of in ieder geval mijn vk) en België.. ik ben eigenlijk wel heel erg te spreken over mijn vk hoor. vind alleen wel dat ze me best even voor kleine controle naar ziekenhuis mogen sturen. al os het alleen maar om dat laatste stukje onzerheid weg te nemen. de kleine is weer des te drukker geworden sinds ik op bed lig, en dat is wel een fijn idee. krijg regelmatig even een uitstekend voetje te zien, en word m'n hele buik scheef getrokken omdat meneer de benen wil strekken. harde buiken zitten nog rond de 30 per dag in rust. als ik blijf liggen kan er zo 90 min tussen zitten, maar laat ik even 5min de hondjes plassen buiten (en zelf even frisse neus natuurlijk) dan krijg ik ze om de 12-7-9 min. gisterochtend heb ik m'n urine weg gebracht voor kweek, en kreeg van de doktersassistente te horen dat het heel normaal is om zo veel harde buiken te hebben, zij heeft het immers ook gehad. naja ik ben er niet op in gegaan, maar vond het een belachelijke uitspraak! m'n vk komt niet voor niks 2x langs in weekend, en door de weeks voor extra controles.. vanmiddag weer contact met de vk. dank voor jullie lieve woorden!
Nou precies wat jij zegt, ik hoor ook veel wisselende dingen over het aantal harde buiken dat je zou mogen hebben rond dit termijn. Een vriendin van mijn zus is met 30 weken gestopt met werken omdat ze 15 harde buiken had overdag en de hele nacht door is haar buik hard. Ik kon ze zelfs timen, zondag zat er 3 min. Tussen, exact! Sommige deden onderin mijn buik ook zeer. Mijn vk zei dat het normaal is, dat je bij een tweede meer en sneller harde buiken hebt en dat het het indalen te maken kan hebben of oefenweeën ofzo. Vreemd hoor!!!
vorige week hadden wij infoavond over de bevalling, allemaal vrouwen tussen week 28 en week 34, en zeiden ze dat stuk of 3 harde buiken per dag volkomen normaal is, maar meer dan 10 wilde de vk's wel graag weten. dacht echt "3?!........ daar ga ik makkelijk overheen met drukke werkdag" maargoed nu van ene op andere dag van 8 naar 30/40 harde buiken, leek me niet 'normaal' bij een tweede krijg je idd sneller harde buiken! en kan je ook best wel wat ontsluiting al krijgen voor 37 weken. maar om de 3 min is niet goed hoor. dan moet je wel je vk bellen (ookal is het avond/nacht/weekend) hoeft niet meteen foute boel te zijn, maar ze moeten het wel weten! van indalen kan je inderdaad weeën krijgen. mij hebben ze verteld dat zodra er regelmaat in komt, al is het met 20 min er tussen, ik direct moet bellen! wel gedoe dit he.. op gegeven moment weet je ook niet meer wat je moet.
3 harde buiken???? hahaha ik heb er vooral s avonds wel 3 in een uur!! Niet altijd hoor, maar wel als ik bijvoorbeeld boodschappen heb gedaan (en ik til niks! mijn man doet alles in de kar en pakt in etc.) Inderdaad heel vervelend en een gedoe is het. Want je gaat als ze zo gauw op elkaar komen elke keer toch weer op de klok kijken en de tijd bij houden. Dan twijfel ik weer, moet ik nou wel bellen of niet. Want meestal zakt het na 1,5 a 2 uurtjes ook wel weer af. Bij mijn zoontje had ik harde buiken met 35 weken die om de 5 a 8 minuten kwam, maar dit hield de hele dag aan. Toen s avonds laat toch maar gebeld omdat het steeds erger werd ipv minder toen ik rustig aan deed. Toen kwam ik in het ziekenhuis aan de ctg, want mijn bbm mond bleek al verstreken te zijn. Na 3 dagen elke dag aan de ctg nam het pas weer af en mocht ik uiteindelijk toch naar huis. Ik kreeg toen geen longrijping of weeeën remmers, omdat ik al 35 weken was, en het kindje er gezond en relatief groot uit zag op de echo. Uiteindelijk ben ik toen bevallen met 40.4 Ik vraag me ook af of de hardebuiken wel uberhaut voor weeën kunnen gaan zorgen. Bij mijn zoontje begonnen de echte weeën toen heel anders en het voelde helemaal niet meer als harde buiken aan. Toch als er weer zo regelmaat in komt en het duurt me te lang, dan bel ik de verloskundige. Ik vind het ten eerste heel beangstigend elke keer en daarbij wordt je er ook onrustig van. Je doet ook geen oog dicht zo dan.
schijnt wel dat harde buiken weeën kunnen veroorzaken.. wel frustrerend lijkt me dat je dan alsnog tot 40.4 moest wachten je je zoontje kon vasthouden. ik hoop dat meneer zich ook met 37 weken aandient! maar zal wel niet.. vriendinnetje van mij kreeg met 15 weken haar eerste harde buiken, met 22 weken verplicht thuiszitten, en met 39.4 is ze pas bevallen nadat ze 3x gestript was! ik heb net weer overleg gehad met de vk en ze had eigenlijk gehoopt dat deze afgelopen dagen bedrust wel wat verbetering zouden hebben opgeleverd. maar niet dus. ze heeft ziekenhuis gebeld, en ik kan daar morgen 13.15 terecht voor een echo om te kijken hoe m'n baarmoedermond is. ben benieuwd! vind het wel fijn dat ik morgen langs kan komen
Ik heb nu ook veel harde buiken die soms erg pijnlijk zijn (voorweeën) en bij mij helpt een warme kruik in de rug echt super! Het zet bij mij vaak op vanuit mijn rug / zijkant en trekt dan door naar voren. Een warme kruik op mijn buik werkt bij lange na niet zo goed als direct eentje in de rug te leggen op de plek waar de pijn meestal begint. Misschien heb je hier iets aan? Gezien mijn vele pijnlijke harde buiken ben ik nu ook op strikte bank/bedrust gezet. Blijkbaar is mijn baarmoeder extreem snel geprikkeld. Dit is uit het niets begonnen toen ik ruim 36 weken zwanger was. Duurt nu al een week en het is geen pretje, kan ik je vertellen
vanmiddag in het ziekenhuis hebben ze m'n baarmoedermond met een lengte van 38mm gemeten, helemaal goed dus. wel een hele geruststelling! omdat zo'n meting wel erg saai is wou de echoscopiste ook nog even een echo maken van de kleine man, helemaal leuk! het was wel erg krap geworden daarbinnen vergeleken met de 20weken echo. hij weegt nu zo'n 2 kilo, gezonde Hollandse jongen voelt goed om te weten dat het (wat ze konden zien) goed zit daar binnen. merk wel dat ik lichamelijk opeens minder veel kan, niet alleen weer veel harde buiken gekregen van het ziekenhuis bezoek. maar was ook echt beetje beroerd er van, constant gespannen buik. dus die bedrust is niet voor niks...!
Fijne geruststelling en inderdaad nu weer even rustig aan doen dus!! Goed dat je toch kon komen in het ziekenhuis voor een echo, je weet toch niet of het wat doet immers. Zeiden ze ook iets over het indalen? Dat de kleine nu helemaal ingedaalt is? 2 kilo is netjes toch??
Jeetje wat vervelend voor je dat het allemaal zo doorzeurt zeg! Klinkt inderdaad wel als heel veel. Fijn dat ze per echo nog even gekeken hebben naar je bm-mond, en dat die gesloten en lang is is een goed teken. Zoals eerder al gezegd heb ik dit bij mijn zoontje dus ook gehad; zat ook makkelijk rond de 25-30 per dag, zelfs in rust, ben vanaf 27 weken op halve dagen bedrust gezet destijds, en voor mij maakte het ook echt geen verschil of ik nou rustte of niet, ze kwamen toch wel. Uiteindelijk is hij pas met 40.3 geboren, dus het kan ook goed gaan! Maar het is zoals iemand hier zegt wel echt heel vervelend, want je wordt er zo onzeker van, ben je de hele tijd toch stiekem aan het timen, en maar aan het dubben over wanneer je wel of niet aan de bel moet trekken. Enniwee, wat ik maar wil zeggen: hou vol, doe het rustig aan!
Goed dat het allemaal in orde is en inderdaad nog een mooie lange bmh. Leuk dat je even hebt kunnen piepen . Nu voldoende je rust nemen en naar je lichaam luisteren.