Hoi, vaak zie ik aan ons ukkie (ruim vier weken oud) dat er nog een boertje in zit na het drinken. Maar wat ik ook doe, rechtop houden, een beetje hupsen, rondlopen: het komt er niet uit. Vooral 's nachts is dat lastig, want ik heb geen zin om tijden te gaan zitten wachten na de voeding. Maar niets doen is ook zielig, want zodra ik 't kleintje neerleg merk ik dat er eigenlijk nog een boer moet komen. Dat merk ik aan geblaas en gekreun. Die geluidjes stoppen wanneer ik ukkie weer oppak en rechtop houd. Weet iemand wat je kunt doen om die dwars zittende boertjes los te krijgen?
Bij mijn zoontje helpt het als ik hem op zijn buik leg. Dit kun je op je buik/borst doen, kun je ook nog even lekker knuffelen.
Hier hetzelfde, vaak lukt het wel, heel vaak ook niet. Het gevolg is hier spugen, daar heeft ze gelukkig geen last van. En mama wast wel weer . Ik zit na een voeding nu hooguit een half uur met Eva op schoot, dan is ze het echt zat en wordt ze zo druk dat ze toch wel gaat spugen. Dan maar liever iin de box op een hydrofiel luier dan over mijn kleren .
Voorheen legde ik Eva ook op mijn borst op haar buik, half rechtop, maar daar heeft Eva helaas geen zin meer in .
Hier ook hetzelfde probleem gehad... Ik denk dat die kleintjes gewoon te moe zijn om een boertje te laten.. erg frustrerend, want je zou zeggen laat hem nou maar want hij zit dwars, toch? Wel probeerde ik hem dan weer even horizontaal te houden en dan weer omhoog (wel voorzichtig anders spugen...) en soms hoorde je de lucht dan telkens iets hoger komen, maar ja of het nou echt helpt? weet het niet hoor.. in ieder geval eventjes blijven zitten en maar lekker knuffelen. Sinds een weekje boert hij heel enhousiast na de voeding echt hele dikke boeren waarbij dus jaja ook een hele flats mee komt... pff ook deze mama wast wel weer
Hier soms ook als het lukt, een hele grote boer! Mijn vriend komt dan altijd verschrikt vragen (als hij in de keuken bezig is ofzo) of ik dat was of Eva .
Toen Annabel nog niet kon boeren heb ik ook vanalles geprobeerd: Tegen mijn schouder vrij stevig over haar rug wrijven of zachtjes op haar ruggetje of billetjes kloppen. Met haar tegen mijn schouder van voor naar achteren bewegen of zijwaarts. Tegen mijn schouder zachtjes op en neer "schudden". Rustig van horizontale positie naar verticale bewegen. Even horizontaal leggen met haar hoofdje iets lager... Rechtop zetten en mijn hand (warmte) op haar buikje leggen, evt. zachtjes het buikje masseren. Op schoot zetten en haar bovenlijfje in rondjes draaien. Uiteindelijk wist haar lichaampje hoe het moest boeren en ging het een stuk beter. Nu boert ze soms zelfs terwijl ze aan de borst drinkt.
Alwin kon eerst ook niet altijd boertjes laten na de voeding. Ik heb ernaar gevraagd op het consultatiebureau en daar zeiden ze dat als het boertje echt niet komt, ik hem wel terug in zijn bedje kan leggen. Het boertje komt dan later wel. Ik heb dit gedaan en Alwin viel daarna weer lekker in slaap. Nu had ik ook niet het idee dat het boertje hem echt dwarszat... Dan leg je hem misschien ook makkelijker terug in zijn bedje.
Even een minuutje op de linkerzij houden en daarna omhoog houden. Er zit een bochtje in de aansluiting tussen de maag en de slokdarm en op die manier kan de lucht er dan beter uitkomen. Was een tip van mijn kraamhulp.
@Annetje, da's fijn, maar de mijne gaat dus niet slapen en blijft kreunen en blazen. Zielig + ik kan niet slapen @Appeltje, werkte het? Ik ga het roberen!