Zwanger na gebruik minipil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eliss92, 14 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliss92

Eliss92 Actief lid

7 jul 2017
    473
    458
    63
    Vrouw
    Hallo dames

Ik was gewoon even benieuwd. Ik ben na 5 maanden gebruik van de minipil gestopt omdat ik er klachten van kreeg. Nu we toevallig ook nog hebben besloten voor een derde kindje te kan het me niet snel genoeg gaan. Ik heb nog geen positieve ovulatietest dus daar is het voorlopig even op wachten.

Bij mijn eerste dochter gebruikte ik een spiraal. Na het verwijderen was ik in de derde ronde zwanger.

Mijn tweede zwangerschap was ik gelijk zwanger in dezelfde maand als dat ik stopte met de "gewone" pil. Dat werd bij 5 weken een miskraam.

Twee maanden verder was ik opnieuw zwanger van mijn tweede dochter.

Ik weet dus hoe snel het kan gaan en dat we echt blij mogen zijn dat we nooit lang hebben hoeven wachten maar lees graag tijdens het wachten op een positieve ovulatietest de verhalen van anderen;)

Hoe snel waren jullie zwanger na gebruik van de minipil?

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Voor eerste dochter gebruikte ik gewone pil. Voor we er voor gingen al een jaar eraf. 2 maand voor we zouden beginnen ben ik achteraf gezien ongepland zwanger geworden en werd een miskraam. De maand erna zouden we eigenlijk pas echt beginnen en die eerste echte ronde was meteen raak.

Tweede dochter stopte ik halverwege een strip omdat ik dacht ongepland zwanger te zijn. Was niet zo en menstruatie afgewacht. Toen voor het eggie gegaan want we waren ondanks dr schrik zo teleurgesteld dat we dachten we gaan er weer voor. Toen in de derde ronde zwanger geworden van tweede dochter.

Deze zwangerschap was ik al een jaar van de minipil af voor we er voor gingen maar wel meteen eerste ronde raak.

Of het waar is weet ik niet maar de gyn vertelde mij dat het een maand of 2 duurt voor het lichaam weer in balans is na het stoppen van de mini pil

Deel Deze Pagina