Hoi meiden, Ik weet dat je alle zachte kazen gemaakt van gepas. melk mag eten, maar op de verpakking van de brie staat gepas. Koemelk. Mag je dat ook gewoon eten? Alvast bedankt voor de reacties!
Als de melk gepasteuriseerd is, mag het. Gewoon eten dus. Smakelijk. P.S.: En alle kazen die verhit zijn tijdens bereiding (op pizza bijv.) mogen ook, ongeacht of ze gemaakt zijn van gepasteuriseerde melk. Ooit als onwetende ik gevraagd op restaurant toen ik zw. was van Meneer.
Welke melk dacht jij dan dat er bedoeld werd, kamelenmelk? Alle melk die gepasteuriseerd is, mag je gebruiken.
Ik wist niet dat er ook brie van kamelenmelk bestaat! Als je niet leuk kan reageren, reageer dan ajb niet!
Nou niet boos worden maar de listeria bacterie is alleen van belang met betrekking tot koemelk. Bij schapenkaas, geitenkaas of kamelenkaas speelt het hele probleem niet.
Mag ik zeggen dat kamelenkaas errug vies klinkt...krijg een associatie met tenenkaas Als het erop staat kan je het dus gewoon eten. Let op er zijn kazen in Nl. die in supermarkten verkocht worden die wel rauwmelks zijn, maar dit staat altijd op de verpakking (bv au lait cru)die mag je dan dus niet eten. Dit is niet altijd brie, zo heeft de lidl bv een tijdje een harde kaas gehad (een of ander gruyere achtig soort kaas) die ook au lait cru was en dus ook niet mag. M.a.w. goed de verpakking lezen en eet smakelijk
Stephanie Je niet meteen zo aangevallen voelen, er staat toch een achter? Ik vraag me alleen af wat voor jou het verschil is tussen melk en koemelk, aangezien je gelezen hebt dat je gepasteuriseerde melk altijd mag nemen. Koemelk valt toch onder melk?
Harde kazen mogen idd gewoon, ook al is het van rauwe melk. Het is het zachte (lees: vochtige) dat er voor zorgt dat de bacterie kan groeien wanneer het van rauwe (koe )melk is gemaakt. En andere zachte kazen van gepasteuriseerde melk mogen dus ook.