Lieve Dames.. Ik zit ergens mee. Vandaag start ik met mijn deeltijd hbo en heb er echt reuze veel zin in! Morgen heb ik twee sollicitatie gesprekken waarvan (op basis van de info die ik nu heb) ik een lichte voorkeur voor het bedrijf van het eerste gesprek heb. Het tweede bedrijf weet van mijn opleiding en stage lopen en vindt dat geen probleem. Het eerste weet dit niet. De opleiding is niet relevant voor de functie die ik ga doen dus zal na het voltooien van de opleiding werk gaan zoeken in de richting van mijn opleiding. Wat zouden jullie doen, het vermelden of niet?
Heb je de start van je opleiding niet op je CV vermeld? (September 2018 start opleiding ....) Mijn ervaring is dat je ook voor school opdrachten moet gaan doen, het is dan wel heel fijn als je werkgever daar medewerking in verleent. In het tweede jaar moest mijn man ook een baan hebben die wel aansloot op zijn opleiding om zijn opdrachten goed uit te kunnen voeren.
Ik weet niet zo goed waarom je het niet zou vermelden? Het is toch alleen maar positief dat je ook een opleiding doet? En lijkt me ook niet praktisch als je werkgever niet weet dat je ook nog naar school gaat. Die kan er dan ook geen rekening mee houden. Plus, ik weet niet wat voor baan het is. Maar de meeste banen waar je geen mega opleiding voor nodig hebt, weten wel dat je geen jaren blijft hoor.
Waarom zou je het niet zeggen? Wij nemen ook vaak studenten aan en weten dan dat ze na hun opleiding vaak vertrekken. Helemaal prima.
Een HBO studie kun je echt niet verborgen houden, komt altijd uit en een beetje medeleven is juist fijn als je aan het werk bent met je studie ernaast toch!
Ik zou het er op gooien dat je een hbo opleiding voor je ontwikkeling doet. Verder geen woorden aan vuil maken
Als een sollicitant dat tegen mij zou zeggen, zou ik dat echt niet serieus nemen. En de sollicitant zou daarmee ook een deukje oplopen. Waarom zou je je moeten schamen dat je een opleiding doet? Voor veel functies is het heel normaal dat je op den duur weer gaat stoppen hoor. Dat weet degene die jou aanneemt ook wel.
Verzwijgen heeft geen enkele zin en ik snap ook niet waarom je dat zou willen. Denk je dat het in je nadeel werkt als je studeert? Op wat voor soort baan solliciteer je? Is het een typische studentenbaan of juist niet?
Als eerste: bedankt voor de reacties! Soms denk ik teveel in het negatieve en het is fijn om het van jullie kant te bekijken! Ik ga hbo pedagogiek doen, en solliciteer op een administratieve functie om naast mijn opleiding (1 keer in drie weken de donderdag avond) en maandag stage dag te doen...