dan maar in het donker overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gizmoo1, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Sindskort weet ik dat mijn zoontje van 8 weken verborgen reflux heeft. Waarschijnlijk is dit de reden dat hij overdag niet of nauwelijks (zelf) in slaap kan komen. In zijn bed wil hij overdag zo en zo niet slapen. Nu ben ik er inmiddels achter gekomen dat als ik een doekje over zijn oogjes leg, hij uiteindelijk na wat geknor wel in slaap val. Ook valt ie in slaap in da maxicosi als hij de capuchon van zijn berepakje over zn oogjes heeft. Als ik hem in mn armen heb als hij moe is , kruipt hij het liefst met zn gezichtje onder mn oksel :( (donker...).
    Nu vraag ik me af of ik zal proberen om overdag op zn kamer als hij moet slapen toch de gordijnen dicht zal doen, donker maken dus. Ik deed dit nooit ivm het dag en nacht verschil! Wat denken jullie?

2. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Onze Tijn slaapt ook overdag in het donker. Anders slaapt ie namelijk helemaal niet. En nog nooit probleem gehad met dag-nachtritme. Dus ik denk dat het wel kan hoor

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik doe het ook wel eens hoor, beter dan niet slapen... ;)

4. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    ok en de jouwe slaapt dan ook wel? (zie dat ze van dezelfde leeftijd zijn) :)

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    heb van het begin aan bij amy overdag ook de gorijden dicht gedaan. werkt prima hoor, ze heeft dag en nacht nog nooit door mekaar gehaald

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    tja, wat zijn kinderen dan raar he? sophie slaapt 's nachts uiteraard in het donker. maar overdag thuis heb ik de gordijnen en raam open, slaapt ze prima. en op kdv slaapt ze in het donker ook prima. moet ik wel zeggen dat ze daar iets minder lang slaapt, maar tis daar ook rumoeriger dan thuis.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm als dat de engie manier is om te slapen... dan zou ik het wel weten :)

hier met verborgen reflux ook.. dat probleem niet echt trouwens

aanvankelijk wilde ze overdag niet in bed slapen vooral
    en met pillen... ging dat ineens wel goed

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb Louise altijd in het donker laten slapen. Dat vind ik zelf ook veel fijner ;)
    Overdag doe ik dus ook de gordijntjes dicht, het is dan uiteraard wel wat lichter op de kamer dan snachts maar nog nooit problemen met haar dag-nacht ritme gehad.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Aaliyah slaapt ook altijd in het donker.
    Toch heeft zij een heel goed dag-nacht ritme. Overdag slaapt ze namelijk heel licht en wordt ze ook makkelijk wakker van "vreemde" geluidjes terwijl's nachts ze zelfs van een kanon nog niet wakker zou worden.
    Overdag leg ik haar dan ook gewoon op bed met een dikke zoen en 's avonds zingen we altijd even een slaapliedje.
    Ik heb geen idee of dat helpt, maar het is wel fijn! :)

10. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Bedankt meiden, jullie hebben me overtuigd! morgen gaat ie overdag in zn bedje met gordijnen dicht! ;)

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je moet trouwens even je banner aanpassen, je ver**** de lay-out ;)

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy sliep ook veel beter als ik de gordijnen dicht deed, dan wanneer ze open waren.

Dus vanaf bijna het begin heeft ze gewoon met gordijnen dicht geslapen.
    Dag en nacht is niet in gevaar gekomen.

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje slaapt ook in het donker. Hij heeft een prima dag/nacht ritme.

14. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    nou meiden, heb het vanmiddag geprobeerd... drama! :cry:

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia sliep als klein babytje altijd met een doekje over de oogjes. vaak was dit der tutdoekje. dit tot een maand of 6 en toen kon ze ook zo in slaap komen. soms deed ik me hand over der gezichtje, de bovenkant dan en dit vond ze heerlijk rustgevend. als ze dan sliep en het was donker dan was het goed en anders weer een doekje

kamertje was altijd pikdonker trouwens en dag en nachtritme was prima na een week of 2. zou zeggen probeer een klein katoendoekje zoals tutdoekje of spuugdoekje

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Mijn zoon slaapt sinds dat hij 7 weken is overdag in zijn kamer met de gordijnen dicht en 's avonds natuurlijk ook gewoon in zijn bedje. Hij slaapt door (19:30 - 8:00) en overdag slaapt hij 1 x 45 minuten en 1 x 2 to 2,5 uur. Hier geen last van een verstoord dag en nachtritme. Ik denk dat als je 's avonds echt rustiger doet en bijvoorbeeld een echt slaapritueel verzint, het verschil ook gemaakt kan worden.

Je moet ook geen wonderen verwachten in één dag. Blijf het proberen en anders blijf even bij hem met je hand op zijn borst of hoofd.. bouw dit langzaam af. Zo leert hij dat het veilig is. Je kunt ivm de reflux het hoofdeind een klein beetje omhoog zetten (bijvoorbeeld door een dekentje onder het matras te leggen).
    Sterkte ermee

17. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ gizmoo Soms werkt het wel soms niet, heb nu de laatste dagen
    hem, als ie niet wou slapen in zijn wieg, beneden in box gelegd
    en ging dan stofzuigen en dan viel ie van zelf in slaap.
    Tja er is geen peil op te trekken heb je al een draagdoek
    geprobeerd, dat hielp in het begin heel goed....succes ermee!

Deel Deze Pagina