Onze zoon (4wk) begint zijn nacht al om 18.30 uur. We leggen hem na voeden dan op bed en hij slaapt dan flink. Als we hem laten slapen dan slaapt hij wel 4 of 5 uur. Voor mij hartstikke onhandig want ik ga rond half 10 naar bed en word dan dus na uur al wakker om te voeden. daarna maakt hij slaapjes van 3 uur max. Dus ik dacht: ik maak hem half 10 wakker voor een voeding en leg hem dan weer in bed. Dit gaat goed (drinkt dan goed) maar vervolgens komt hij ook om de 3 uur. Dus dan slaat hij het blok van 4 of 5 uur over. Hebben jullie een tip hoe ik dat lange blok wat kan verplaatsen zodat hij bijv vanaf 22 uur 4/5 uur gaat slapen? Of is het gewoon dealen met hoe het nu gaat? Dankjewel alvast weer voor het antwoorden!!!
Hoi hoi, Ik denk dat hij tussen twee fasens in zit met de voeding. Hij is over aan het gaan van zeven naar zes voedingen. Hoe ziet het voedingsschema eruit? Misschien kunnen we daarin iets veranderen zodat het beter uit komt. Groetjes Adrienne
Ik zit op 9 voedingen per dag, afgekolfde moedermelk. Ik voed op verzoek, zit ongeveer 3 uur tussen per voeding. Alleen vanaf 14.30 uur wil hij vaker. Dan is het: 14.30, 16.30 en 18.30.
Hoi hoi, Wat je zou kunnen doen is hem voor de voeding van 14.30 in bad stoppen, zodat hij dan een lange ruk maakt, en tussen 18.30 en 22.30 wat meer wakker is. Misscchien slaapt hij dan daarna langer. Groetjes Adrienne