Mijn dochter is nu 4 maanden. Ik hoor van het CB (en dat lees ik overal ook terug) dat ik nu kan gaan starten met groente- en fruithapjes om haar te laten wennen aan de smaken. Echter, ik wil mijn dochter via Rapley leren eten. Ook heb ik gehoord dat het voor de maag en de darmen van een baby veel beter is om pas vanaf 6 maanden aan vaste voedsel te laten wennen. Dus tot 6 maanden volledige flesvoeding. Ik kan hier nergens informatie over vinden, dus ben benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft of informatie wilt uitwisselen Ik hoor het graag!
Op borstvoeding.com staat ook veel info over bijvoeden en rapley, compleet met introductieschema's. Kan me voorstellen dat je niet zo snel aan die website denkt als je kv geeft, maar er staat echt veel op.
Op Facebook is ook een hele actieve groep te vinden over rapley. Er worden regelmatig filmpjes enzo geplaatst. Echt een aanrader! Wat betreft de startleeftijd voor rapley echt wachten tot zes maanden.
Maar het schema, wat je geeft en op welke manier, dat staat toch los van welke voeding je kleintje krijgt?
Dat klopt, dat schema ga ik zeker gebruiken, maar er zijn toch wel wat verschillen in tussen flesvoeding en borstvoeding. Ook qua voedingstijden. Ik voed bijvoorbeeld niet op verzoek maar op vaste tijden. Was benieuwd of hier ook iets mee gedaan moet worden e.d.
ik begon tussen flessen in met fruit Sochtends. Gewoon een stuk fruit geven en lekker laten klooien Het is natuurlijk gewoon bij voeding en hoeft nog geen fles te vervangen. Daarna groenten erbij gaan geven, als wij ook aten. Maar,ik moet wel zeggen, zl was enorm gefrustreerd en boos. Hij gooide t eten weg en ging keihard gillen tot hij eten kreeg. Dus uiteindelijk toch gepureerd (wel vers grof) en als hij dan wat op had alsnog zijn stuk fruit gaan geven. Dat hoefde Gelukkig maar kort, hij had snel Door dat hij van zelf eten ook vol kwam te zitten
Maar ik zou zeker wachten tot 6 maanden. Ze moeten echt rechtop kunnen zitten om te eten. Rapley vind ik echt makkelijk Ik kan gewoon zelf eten, en hij eet zelf zijn eigen eten op. ideaal! Logopedie stond er ook echt van te kijken wat hij al kon eten (zonder tanden) en hoe zijn mond motoriek was. Toen dacht ik echt "zie je wel dat dit goed is!" (Ml wilde potjes geven en vond rapley maar niks)
Hier ging hij zelf minder drinken Nu krijgt hij nog 3 flessen, Zijn schema is nu 7.30 fles 180 10.00 fruit 2-3 stuks 12.00 2/3/4 boterhammen met en zonder beleg 15.30 rozijntjes/rijstewafel/maïsboogjes/koek en fles 180 17.30 avondeten zoveel hij wilt 18.00 kwark/yoghurt 19.30 (voor het slapen) Fles 210 maar laat nu 2 dagen zo'n 30-40 Staan. tussendoor heeft hij een flesje roosvicee maar drinkt hij weinig van. daarom nog de middag fles en toetje voor het vocht Maar..Hij is nu al 10 mnd en een enorme hongerlap. Hij eet wel erg veel voor zijn leeftijd.