hoi dames Onze zoon is nu 9 maanden oud. Tot afgelopen zondag hadden wij echt nooit problemen met het slapen gaan. Hij huilde echt nooit. Sinds afgelopen zondag is het opeens drama met het naar bed gaan. Hij is dan echt aan het krijsen en gaat staan in bed. Ik word er een beetje moedeloos van. We laten hem in bed en gaan steeds om de zoveel minuten kijken en sussen. Alleen vanacht om half 5 was het weer raak. Ik kon er toen niet meer tegen en heb hem bij ons in bed genomen. Ik denk dat zijn boventandjes ook aan het doorkomen zijn. Heeft er iemand tips zodat onze kleine man weer lekker gaat slapen?
Ik denk dat het een fase is. Dus probeer het bedtijd ritueel aan te houden zoals hij het gewend is en hopelijk gaat het dan snel weer over.
Onze dochter heeft hetzelfde, volgens mij krijgt ze nu een beetje door dat als je wegloopt ze alleen is ofzo. Nu wordt ze ook opeens om 21.00 weer wakker en krijst dan. Kalmeren werkt wel, maar zodra je wil weglopen begint 't weer. Lastig hoor, maar het lijkt weer wat beter te gaan. Gewoon doorgaan met wat je deed, dan zal het vanzelf wel overgaan. Succes!
Hier precies hetzelfde. Nathan heeft altijd de nacht gewoon doorgeslapen vanaf ongeveer 3 maanden, maar sinds een paar dagen wordt hij 1x per nacht huilend wakker en moet dan getroost worden. We laten hem in zijn kamer en sussen hem tot hij het weer accepteert terug in bed geplaatst te worden. Dan stoel naast zijn bedje en over zijn bolletje aaien tot ie weer in slaap valt. Verder wil hij ook fysiek bij ons zijn de hele dag en huilt zodra je wegloopt. Erg vermoeiend, maar heb me laten vertellen dat het een fase is, dus we wachten het af. en ja, ook hier tandjes die doorkomen. Dus het zit ons allemaal niet mee. Voor de sprong-believers, tis ook wellicht de 8.5 maanden sprong
Fae heeft het hier de laatste 2 weken. Ze is nog een stuk jonger dan jullie kindjes, maar ook ik geef de schuld maar aan een fase of een (6 maanden) sprong. Op zich went het ook wel een beetje, het 'systeem' van, 5 minuten krijsen, troosten, 10 minuten krijsen, troosten, 15 minuten krijsen, troosten. Hoewel ze meestal na in totaal 10, hooguit 15 minuten in slaap valt gelukkig (met dus 1x troosten, heel soms 2x)
Ik denk dat hier hetzelfde aan de hand is. Benthe is elke avond een half uur of 3 kwartier nadat ze is gaan slapen weer wakker en krijst dan alles bij elkaar. Een paar keer hebben we geprobeerd haar eerst weer op te houden, dan wat melk en dan weer slapen, dat ging wel goed, maar werkt nu ook niet meer. Ze is wel steeds heel verkouden en had 2 weken geleden oorontsteking, maar volgens mij is dat wel over. Dus ik vermoed dat ze ook in deze fase zit.
Hey, Kan een fase zijn of het begin van verlatingsangst, je kindje begint je te kennen en heeft niet graag dat je weggaat. Ik zou het gewone ritme van altijd aanhouden, alle rituelen houden zoals je doet. Wat je wel kan doen en dat hielp hier enorm als hij het wat moeilijk had, was als ik de deur dicht trok nog wat rondlopen in de gang, ik stak dan nog een was in, of deed de gordijnen al dicht op onze kamer, kortom nog een momentje rondlopen zodat je kindje je nog even hoort. Kan voor zijn klein ukje soms heel geruststellend zijn hoor. Succes