Hai meiden! Allereerst: een heel gezond, gelukkig, liefdevol en babyrijk jaar! Nu het volgende, onze dochter Chloé, nu veertien maanden, is boos! Ze wordt overal helemaal hysterisch om en slaat, duwt en wordt knalrood als iets niet gaat zo als zij wil. Het is zó moeilijk om hier mee om te gaan, ik weet het gewoon niet goed. Enerzijds wil je optreden, maar wat kun je nou zeggen tegen een hummeltje van goed een jaar. Wat is jullie ervaring hiermee, en hoe gaan jullie hiermee om?
bij mijn dochter begint dat nu te komen, ze wordt heel snel boos als ze haar zin niet krijgt of als iets niet lukt. Ik negeer het gewoon en ga er vooral niet om lachen! Ik moet er wel om lachen, maar draai dan mijn hoofd om. Ik was vroeger precies zo dus kan mijn moeder wel om advies vragen
Ik heb helaas gen tips, want ik heb hier ook best moeite mee. Vindt het ook erg moeilijk om op in te spelen.
hoe ermee om te gaan? Verdragen verdragen en vooral niet zelf boos worden.. helpt niks, ze doet het niet om je te pesten, ze begint haar eigen wil te ontdekken. Goed nieuws: over 2 maanden heb je een voorbeeldig lief kind... Althans, dat is hier zo. Echt een voorbeeldig schatje, je hebt er ´geen kind aan´. Ben al dat zeuren en jengelen ook weer vergeten...
Proberen af te leiden met iets wat wel mag.. en vooral niet boos worden of lachen ( dat laatste is erg moeilijk ).. Succes..
Ow, volgens mij zijn dat echt meiden-streken ! Malou bij ons heeft er ook regelmatig 'last' van! (Ruben zeeeeeer zelden ) Ze is echt een kleine driftkikker dan ! Maar oke, als ze zo boos is, niks wil anders van afleiding van ons oid en alleen maar krijst. Dan zet ik haar even in de box daar kan ze dan lekker even boos zijn en na even gaat ze toch weer lief zitten spelen. En later is ze weer gewoon het vrolijke meisje wat we gewend zijn!
Hey, Als mijn zoontje boos wordt omdat ie iets niet mag hebben en hij komt aan mijn broek trekken en hij tiert er dan nog es bij dan ga ik gewoon weg, draai me om en negeer hem. Geloof me, hij is de verbazing zelf op zulke momenten en de driftbui is over. Mijn overtuiging is dat als je aandacht geeft aan een driftbui, welke aandacht dan ook dat dit het drama enkel groter maakt. Succes
Het ligt een beetje aan de situatie wat ik doe. Soms als iets echt niet lukt en ze wordt boos, troost ik haar wel even. Als ze dan hysterisch wordt, zeg ik dat het niet zo erg is en ze niet zo hoeft te huilen en dan loop ik weg, of ik geef haar iets anders om mee te spelen (wat ze dan meestal hard weggooit ), of ik ga verderop zitten met speelgoed van haar waar ik mee ga 'spelen', dat trekt dan meestal haar aandacht. Negeren werkt hier meestal het beste, maar altijd maar negeren bij een driftbui vind ik ook zo sneu, ze heeft er best veel last van namelijk, zeker als ze al moe is.
Rond deze leeftijd hebben ze ook weer een sprong. Nina is er net uit en ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik vond dit de meest vreselijke sprong. Nina was heel snel boos en ontzettend snel op haar teentjes getrapt. Ze begon om het minste geringste te huilen en wilde alleen maar aandacht en bij mama om haar benen dansen. Maarrrr...net zoals Amber70 al zei; zodra ze er uit zijn heb je een voorbeeldig kind! Even toegeven dus nog en vooral volhouden.Suc-6!