Opeens lukt de innesteling niet meer..

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nirosa, Apr 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Ze zeggen dat innesteling rond 7dpo plaatsvindt (dagje eerder, dagje later...). Als je lf 11 dagen is en je wordt gewoon op 12dpo ongesteld, dan kun je altijd een misnesteling hebben gehad tussen 7 en 12 dpo. Altijd. Iedere gezonde vrouw kan dat hebben. Zou ik me geen zorgen over maken :oops:

Van mijn arts mag ik altijd pas 14 dagen na de terugplaatsing (tp) van het embryo testen.

De punctie is op 0dpo en de tp op 3dpo. Ik heb dan 10000 pregnyl gespoten op -2 dpo (dus vóór eisprong) en op 3dpo, 6dpo en 9dpo 1500 pregnyl. Pregnyl halveert na ongeveer 24-30 uur, dus je kunt uitrekenen na hoeveel tijd de pregnyl op zeker je lijf uit is.
    Om daar zeker van te zijn mogen we in mijn zkh (Voorburg) in een pregnylmaand pas op 17dpo testen.... :confused:

2. Nirosa

Nirosa Actief lid

Jul 14, 2015
    127
    8
    18
    Female

Oké, bedankt!

Is het dan ook zo dat je op de 17dpo pas ongesteld wordt als het niet gelukt is? Of gebeurt dat dan rond de 14 de dag gewoon?

3. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Als het bij mij niet raak was brak het eerder door. Een dag of 4 na mijn gebruikelijke nod van 11/12 dagen na ovulatie. Je nod verandert immers als je hormonen spuit. Omdat je weet dat je persoonlijke lf van 11 dagen verlengd wordt door de pregnyl, weet je dus ook dat je NietOngesteldDag later ligt. Eigenlijk heb je die niet precies, omdat je niet weet wanneer die is. Je hebt dan alleen een testdag van de arts gekregen.

Bij ivf 1.0 werd ik op 20 dpo ongesteld. Toen had ik een lichtpositieve zwangerschapstest gezien, maar het hcg op 19 dpo was te laag volgens de bloedtest. Dus een misnesteling.

Volgens mij heb je trouwens een misverstand. Eerder zei je al dit:

Dan heb je dus altijd de verkeerde dag als nod aangehouden... Jouw nod is niet 14 dagen na eisprong, maar 11 dagen.

Nu zeg je ook dit:

Jouw nod is niet 'gewoon' op dag 14 :) Is het nooit geweest. 14 dagen is niet 'gewoon', maar gemiddeld over de hele wereld. Doordat je nu in de mmm zit weet je dat jouw nod een dag of 11 na eisprong is.

Ik ontdekte dat ook pas toen ik na een half jaar met ovulatietestjes begon. Daarna konden we onze vrijpartijen beter timen ;) (helaas tot op heden geen effect).

4. Nirosa

Nirosa Actief lid

Jul 14, 2015
    127
    8
    18
    Female

Oké. Kan dat veranderen dan? Want bij de pogingen van mijn vorige zwangerschappen was ik altijd op de 13/14de dag ongesteld. Nu jaren later bij deze pogingen eerder. Moet nog veel leren, merk ik.

5. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Weet je bij je vorige zwangerschappen net zo 100% zeker wanneer je eisprong was?

Of dénk je dat je weet wanneer je eisprong was.... :)

6. Nirosa

Nirosa Actief lid

Jul 14, 2015
    127
    8
    18
    Female
    Ja, nadat ik pregnyl prik heb ik ongeveer 36 uur later mijn eisprong. Die voel ik dan ook

7. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    O dus je had bij je vorige zwangerschappen ook hormoonondersteuning, dat wist ik niet. (edit: ik lees het nu in je eerste bericht, sorry ;))

Even navragen bij je arts dan, of je lf kan veranderen? Is een heel goeie vraag!

8. Nirosa

Nirosa Actief lid

Jul 14, 2015
    127
    8
    18
    Female
    Geeft niet! Nou dat ga ik idd even vragen. Nog niet gedaan nml.

Share This Page