Hi dames! Het is alweer een tijdje geleden dat ik online ben geweest, een geheel nieuwe site zie ik! Ik moet nog even wennen waar ik alles vind nu, maar wilde graag wat ervaringen van jullie horen over gonol F en pregnyl. Ik ben inmiddels alweer bezig aan mijn 8ste poging hormonen spuiten, tot nu toe nog zonder enkel resultaat. Er groeien elke week netjes 1 a 2 eitjes, alles ziet er volgens de gyn perfect uit, maar een zwangerschap blijft maar uit... Na de 12e poging willen we overgaan op ivf, en ik begin hem nu aardig te knijpen.... Ga ik ooit wel zwanger worden?! Het is zo frustrerend en ontmoedigend dat je voor je gevoel niets meer kunt doen, ik vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn? Hoeveel pogingen heeft het jullie gekost, zijn er dames waarbij het na zoveel pogingen uberhaubt nog wel is gelukt of kan ik het beter opgeven Sorry ik klink misschien heel depri nu, maar ik voel me soms zo hopeloos! Hoor graag van jullie
Hi! Ik ben geloof ik niet het voorbeeld dat je moed kan geven, maaar ik was over Gonal F en Prenyl altijd heel tevreden. Gonal F was voor mij de beste stimulans en gaf mij de minste bijwerkingen. Heel veel succes
Beste jasmijn, Dank je voor je reactie! Qua bijwerkingen etc ben ik ook heel tevreden, van de clomid kreeg ik hele nare bijwerkingen, bovendien groeiden er elke keer zo'n 4 a 5 eitjes! Nu met gonol f heb ik netjes 1 a 2 eitjes en mn cyclus loopt goed (al word ik wel elke keer zo'n 11 dagen na eisprong ongesteld, maar dit is volgens de gyn niet erg... Toch ben ik tot nu toe nog niet zwanger geweest, wat het meest frustrerende is... Klinkt misschien heel stom, maar tot nu toe waren er altijd verbeterpunten om het maar zo te zeggen, of nieuwe dingen om te proberen. Nu is de gyn elke keer heel enthousiast over hoe het loopt, maar ik loop voor mn gevoel op een dood einde omdat ik er geen controle meer over heb.. Bovendien spookt constant de gedachte door mn hoofd dat het misschien wel op onverklaarbare wijze nooit gaat gebeuren..
Dames heb vandaag voor t eerst Pregnyl gezet. Alleen de naald was iets dikker dus heb de naald verwisseld met die van Menopur. Ik durfde het namelijk niet. Dat is toch niet erg Vloeistof zit er netjes in.
Hoi Sann29, Er kan een reden zijn dat iui niet bij jou lukt en dat ivf juist DE oplossing is. Dus ik zou daar juist nieuwe hoop uit putten. Ik ben zo iemand bij wie iui niets zou uithalen en heb dat gelukkig ook nooit hoeven doen. Maar heb meerdere mensen horen zeggen dat ze hadden gewild dat ze eerder waren overgestapt van iui naar ivf. Want van al die tevergeefse pogingen word je gewoon ontmoedigd. De stap om ivf te gaan doen voelt soms heel heftig maar valt denk ik mee voor je omdat je qua spuiten al wel wat gewend bent. Geef zeker de moed nog niet op
Ik zou zelf wel alle pogingen benutten, alle IUI en erna door naar IVF. Voor ons het het namelijk nu wel t einde en ik ben blij dat ik zo goed als alles heb geprobeerd, alleen niet alle IUI want ik heb geen eileiders meer. Ik snap dat je het gevoel hebt geen controle meer te hebben en dat is in zekere zin ook zo, maar geef de moed niet op! Je bent sterker dan je denkt
Beste nellie, dank voor je reactie! Ik was in eerste instantie ook blij om te horen dat ik "nog maar" 5 rondes hoefde voordat we met ivf beginnen, maar hoe langer ik er over nadenk hoe enger het word.. Ik denk dat ik dat als een soort eindstation zie van de mogelijkheden, en met dat dus de angst van 'wat als dit ook niet lukt'... Op het moment lijkt dit het enige te zijn waar ik nog aan kan denken Herkennen jullie dit gevoel?
Jeetje jasmijn wat een verhaal, ik las het net idd in je handtekening! Wat een lange weg heb jij al moeten begaan, als ik dit zo bekijk begin ik net. Wat vreselijk voor je, ik hoop dat er voor jou ook nog een manier te vinden is hoe ga jij om met al die emotie die erbij komt kijken
Ik heb mn emoties uitgeschakeld, betekent dat ik ook niet meer hele blije emoties voel soms. Het gaat met vlagen goed en met vlagen minder, maar ik accepteer het redelijk. Stiekem hoop ik op een draagmoeder, want ik betwijfel of mij lichaam het zelf kan. Nu voor het eerst via een eiceldonor een blasto terug geplaatst gekregen en dat is wel een heel gaaf iets! Mijn eigen tp's waren hooguit 10cellig, waar deze dus al een goeie klomp cellen was. Succes en hopelijk lees ik snel positief nieuws van je