opeens maar 1 borst per keer

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door poellie, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poellie

poellie Lid

31 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje van ruim 4 weken drinkt vanaf vrijdag op zaterdag opeens nog maar 1 borst per keer. Wanneer ik de andere aanbied gaat hij enorm huilen en doet geen poging aan te happen. Hij is ook erg verkouden (knort en heeft veel snot maar verder geen koorst), wellicht dat dat de oorzaak is. Nu ben ik bang dat de productie terugloopt aangezien hij pas 4 weken is. Is het wel goed dat hij nu al naar 1 borst gaat? Bovendien heeft hij gisteravond om 19.15 de linkerborst gedronken, om 23.30 wakker gemaakt en alleen rechts en toen pas weer om 4.30 de linker borst. Ik had dus erg pijnlijke borsten en om 4.30 waren de harde plekken nog niet volledig weggedronken. Dus na de voeding van 8.30 heb ik de linker borst leeggekolfd, maar weet niet of dit de oplossing is.
    Wat kan ik het beste doen? Hij is trouwens ruim een kilo gegroeid in 4 weken.

Daarnaast is het 's avonds sinds dit gebeuren dat hij na de voeding van rond 19.30 vast slaapt en ik hem wakker maak rond 23 uur. Ik heb het idee dat hij al aan de nachtslaap begint. Moet ik hem gewoon laten slapen en net als de rest van de dag voeden op verzoek of toch wakker maken.

Vast bedankt voor het advies.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

het ziet er naar uit dat je kindje het zelf regelt wat hij nodig heeft. Zijn groei is heel mooi en ook dat hij al een aantal uren doorslaapt vanaf vroeg in de avond is prima. Hij zal toch zijn eigen schema volgen en komen wanneer zijn lichaam er weer aan toe is, eerder wekken heeft dan misschien niet zoveel zin.

Ik zou het gewoon even een weekje aankijken: mogelijk komt er nog een regeldagje langs en vaak zie je dan dat kindjes in een soort van ritme komen. Wanneer plas, poep en groei goed blijft is er geen reden tot ongerustheid.

Het knorren en onrustige kan inderdaad heel goed van de snotjes komen: houd hem lekker rechtop als dat lukt bij het voeden, soms helpt dat.

succes!

Deel Deze Pagina