Mijn zoontje is met een termijn van 36 weken en 2 dagen geboren. De eerste 6 dagen heeft hij niet bij mij kunnen drinken, omdat hij daar geen kracht voor had. Hij heeft dus de bv via een flesje gekregen. Pas op dag 7 begon hij bij mij te drinken. De bv gaat nu super, hij groeit echt hard. Probleem is alleen dat ik na het voeden ontzettend zere tepels heb. Ze branden, heb steken in mijn borst, tepel is wit uitgeslagen, zit een witte streep van links naar rechts over mijn tepel.. Het is niet leuk meer. Ik ben heel erg pro-bv, dus ik sla mij er doorheen. Caylan doet zijn mondje nooit wagenwijd open, waardoor hij vaak alleen mijn tepel in zijn mondje heeft.. Heeft iemand tips zodat hij zijn mondje verder open doet? Zal ik dan van mijn problemen afkomen? Alvast bedankt! Groetjes, Amy
Zou bovenstaande ook spruw kunnen zijn? Bij Caylan kan ik niks ontdekken. Heb dit eerlijk gezegd al een dikke week. Als het spruw zou zijn, zou Caylan er dan ook niet allang last van moeten hebben?
Klinkt alsof hij je tepel niet goed in zijn mondje heeft: dit leidt ik af door de streep die je beschrijft. Het is belangrijk dat zijn mondje wijd open is en zijn onderkaak/kin als eerste contact maakt met je borst: dan ligt de tong al onder de borst en hoeft hij als het ware alleen nog maar te sluiten. Vraag of iemand mee kijkt, houd je kindje dicht tegen je aan. Sluit ook spruw uit inderdaad, en ga hiermee aan de slag. Wanneer je tepels wit uitslaan en het aanhappen en loslaten pijnlijk zijn kan het ook een vorm van vaatkramp zijn. Zoek een lactatiekundige die je verder kan helpen: vaak met kleine aanwijzingen wordt het weer leuk! Succes!