Mijn zoontje heeft altijd zijn fles goed leeg gedronken. Maar sinds 1,5 week doet hij onrustig. Als hij de fles krijgt, drinkt hij even en dan moet de fles uit zijn mond, beweegt met zijn hoofd. Fles gaat uit zijn mond en dan gaat hij weer huilen omdat hij wil drinken. Dat gaat zo een paar keer door en dan pakt hij de fles meestal goed. Hij drinkt zijn flessen ook niet meer leeg (30 cc over, 10 cc over etc.) Hij is ook wel verkouden en hoest veel, dus ik dacht dat het daardoor kwam, maar begin nu eigenlijk te twijfelen. Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet wat het is? Ben bang dat hij misschien ergens pijn heeft maar dat ik het niet begrijp.
Hij huilt niet na zijn fles en geeft eigenlijk nooit voeding terug, gebeurt zelden. Dacht je misschien aan reflux, want daar zat ik ook aan te denken, maar vond het dan vreemd dat hij het nu pas krijgt. Hij is ruim 3 maanden.
ja daar zat ik aan te denken. Maar als hij daar verder geen last van heeft dan valt reflux naar mijn idee af. Ik ben natuurlijk geen ka dus ben voorzichtig. Mijn zoontje heeft ook een reflux, hij was 7 weken toen het werd ondekt. Hij was alleen heel onrustig met drinken en huilen daarna. Maar hij spuugde nou niet echt. En hij sliep dan erg onrustig. Misschien anders even naar de huisarts of aan de huisarts vragen voor een verwijzing naar de ka omdat je het even wil laten nakijken. Maar gaat de fles misschien nu niet te langzaam als ik je verhaal zo lees. Weet niet wat voor een fles en of voeding je gebruikt?
Zijn voeding komt weleens terug maar dan slikt hij het door. Hij slaapt ook niet onrustig ofzo. Ik gebruik hypo-allergene voeding aangezien ik hooikoorts heb en als baby kma had. Ik gebruik nu speentje 3, maar dat helpt niet. Hij blijft in het begin wat moeilijk doen met zijn fles. Misschien dat het dan toch komt omdat hij door de verkoudheid moeilijker kan ademhalen.
toen mijn zoontje verkouden was wilde de fles ook niet echt vlotten. vlak voor de fles even zijn neusje spoelen met zoutoplossing was hier de oplossing!
Welke zoutoplossing gebruikte je dan? Ik heb wel een neusspray met zoutoplossing maar deze mag ik ook niet te lang gebruiken geloof ik.
Ik heb dit ook gehad met mijn oudste zoontje toen hij een maand of 3 was. Hij begon zijn fles te weigeren en het was elke keer een heel huildrama. Na een week stressen kwam ik er achter dat hij het gewoon te lang vond duren. Dus toen weer een speen met meer gaatjes aangeschaft en gaan met die banaan!!
Dat dacht is ook, dus een speentje 3 gekocht, maar hierbij hetzelfde. Vanmorgen ging het weer super, dan drinkt hij zijn fles helemaal leeg. Wel met tussenpozen, maar dat komt echt door zijn verkoudheid. Misschien dat hij zijn laatste voeding gewoon niet meer wil, want dat is het grootste drama. Maar is dat niet te vroeg om de voeding van 22.30 eraf te halen? Gisterenavond liet hij weer 80cc staan. Ik ben niet verder gegaan want hij wilde echt niet meer drinken. Hij slaapt dan gewoon de hele nacht en wordt om 07.00 uur wakker. Soms is mama zijn zo moeilijk!
Moet je hem wakker maken voor zijn laatste fles. Wat ik deed was savonds eerst lekker in bad en dan het de fles om 19.00 uur en dan lekker laten slapen. En dat deed hij tot de volgende ochtend 7 uur. en dat doet hij nu nog steeds. Zou gewoon een keer proberen om de laatste fles te laten wegvallen. Zoutoplossing van oltrivin kan als ik het goed heb geen kwaad om dat lang te gebruiken.
Hij heeft geen spruw. Ik heb hem vanavond lekker in bad gedaan en zijn laatste voeding om 20.00 uur gegeven. Hij heeft er dan maar 4 gehad maar heb de laatste wat meer gedaan. Fruithapje wil hij nog niet echt maar blijf proberen. Hij vind het nog vies. Na zijn fles heb ik hem in bed gelegd en hij slaapt. Ik ga hopen dat hij dit volhoud tot morgenochtend.
Spruw hoef je niet altijd te zien, dat is het vervelende. Ik zit nu met hetzelfde probleem (geef 4 bv en 2 fv). Hij is een beetje verkouden, drinkt heel onrustig en huilt veel. Steeds maar kleine beetjes of een paar slokjes. De afgelopen maanden heeft hij al 2 x spruw gehad en deed hij ook zo. Ik heb wel in zijn mondje gekeken, maar zag niets, al was er de vorige keer ook niets te zien. Ik heb Otrivin spray, dat spuit ik halverwege de voeding in zijn neus. Als ik het ervoor doe, wordt hij zo razend dat hij te overstuur is om nog wat te drinken. Ik weet het nu ook niet meer, de voedingen zijn de laatste dagen echt geen pretje . Hij hoest ook aardig. Kijk het nog een dagje aan en anders bel ik de HA even.
Maar hij is nog maar 3 maanden! Geen wonder dat hij geen fruit wil! Daar is hij qua ontwikkeling nog helemaal niet aan toe. En kinderen weigeren dan instinctief, uit zelfverdediging.
Hij weigert helemaal niet, maar moet gewoon aan de smaak wennen. En mijn zoontje zat al heel lang te smakken. De reden dat ze zeggen dat je dit pas met 4 maanden moet doen is voor de darmpjes. En ieder kind is anders, de een is ergens sneller aan toe dan de ander. Je hoeft alle regeltjes niet zo streng te volgen hoor, dat verschilt per kind. Mijn neefje had ook een fruithapje vanaf 3 maanden en hij vond het heerlijk. Het drinken gaat overigens veel beter nu ik er 1 voeding vanaf heb gehaald. Hij is ook ziek dus misschien dat het hierdoor kwam. Hij heeft 38,4 en goed verkouden dus even uitzieken.
Maar het is helemaal niet goed voor een kind van 3 maanden. En gewoon ook helemaal niet nodig! Smakken zegt totaal niets over aan ander eten toe zijn, dat is gewoon een fysieke ontwikkeling die ze allemaal rond die leeftijd hebben. Die rijping van de darmen ligt echt gewoon rond de 6 maanden hoor! En niet bij het ene kind bij 3 en bij het andere kind bij 6 maanden. Een kind KAN niet met 3 maanden al aan vast voedsel toe zijn. De rijping heeft gewoon een vaste tijd nodig, net als een kind een min of meer vaste tijd IN je buik zit. Een kind dat 6 maanden in je buik zit en dat dan geboren wordt noem je ook niet 'er eerder aan toe', zo'n kindje heet '3 maanden te vroeg geboren' en met reden maakt iedereen zich er dan zorgen over. Na de geboorte is een kind niet 'klaar', de ontwikkeling gaat gewoon door en heeft gewoon tijd nodig. Een kind dat met 3 maanden vast voedsel krijgt krijgt het gewoon 3 maanden te vroeg. En het verbaast me dat mensen zich daar geen zorgen over maken.
Mijn cb-vpk zegt ook dat ik er mee kan beginnen omdat hij alles in zijn mondje stopt. Voed jij je kindje op zoals jij dat wil, dan doe ik hoe ik denk dat het goed is. Ik ken veel kindjes die al fruit krijgen op dit leeftijd, en dat is ook allemaal goed gekomen. Een kind kan zeker tot 6 maanden met alleen flesvoeding toe, maar mag ook fruithapje. Uiteraard wanneer jij zelf denkt dat het kan. Hij kijkt mijn eten altijd bijna van mijn bord af. En trouwens, waarom ben ik mijn keuze aan het verdedigen. Mijn kind, dus ik maak het zelf wel uit wat ik doe.
Een cb-vpk die dat zegt??? Dat alles in de mond stoppen is niet omdat ze toe zijn aan iets nieuws! Dat hoort bij de ontwikkeling, baby's leren door voelen en proeven aan dingen. Hun mond is een soort van hand op dat moment. Met 3 maanden kunnen ze gewoon nog niet vast voedsel verwerken.... Maar goed, als jij het zo wilt is dat jou keus. De kans op allerlei allergieën is dan wel veeeeeel groter, dat weet je toch?
Ik heb nu al spijt dat ik het vermeld heb. Waar maakt iedereen zich druk om? In mijn omgeving zijn er zoveel mama's die dat doen op die leeftijd. Ik ga mezelf trouwens niet weer verdedigen. Ik ben niet zo moeilijk met mijn kindje en daardoor heb ik een heel makkelijk kind.
Meid, je moet er geen spijt van krijgen dat je t vermeld hebt want van sommige meiden heb je wel tips/adviezen gekregen toch? Ik kan mij voorstellen dat sommigen zeggen dat t niet nodig is en niet goed is voor de darmpjes van een 3 mnd oude baby om met fruit te beginnen (ben t eens met hun en zou t zelf ook nooit doen en mijn zoon is 4 mnd) maar uiteindelijk is t jou keuze natuurlijk wat je doet. Het is jou kind! Maar de meiden bedoelen t goed, omdat baby's darmpjes/maagje nog zo gevoelig zijn. Maar het ging idd om de fles die moeilijk ging dus hopelijk komt t terug op dat punt en gaat t niet door op jou vermelding van t geven van fruithapje. Gaat t nu beter met de fles?? Mijn zoon was strontverkouden toen ie pas 2 maanden jong was, zoooo zielig . Wat hier erg goed hielp om de flessen te kunnen drinken: zoutoplossing spray vd kruidvat eigen merk, t liefst idd voor de voeding of tussendoor. En zijn flessen dunner maken als ie ook hoest en slijm heeft. Zo niet helpt de spray voldoende en een douche lekker in de stomende badkamer Heel veel succes en nogmaals: de meiden bedoelen t vast goed. Gaat er niet om dat je jezelf moet verdedigen, maar je doet je kindje er niet echt een groot plezier mee want veel bijdrage heeft t nog niet denk ik op deze leeftijd.Maaar t is helemaal aan jezelf