Opeens moeilijk doen met fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ellen30, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    De reden dat ik er mee begon was omdat hij steeds langere tijd tussen zijn voedingen liet en ik ga hem alleen fles geven als hij erom vraagt. Vandaar dat ik fruithap deed, omdat hij nog maar 4 voedingen had. Maar daar ga ik het inderdaad niet meer over hebben.

Voedingen gaat nu op zich wel, alleen laat hij wat staan omdat hij verkouden is en inmiddels ook beetje ziek (38,4). Maar hij gaat sinds 3 weken naar kdv dus dan krijg je dit soort dingen. Bedankt voor alle tips. Weet niet hoe ik dit topic kan sluiten, maar dat mag van mij.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ellen, ik wil je echt niet aanvallen of een slecht gevoel geven hoor! Ik geef je alleen wat informatie over bijvoeden, omdat je die misschien in je omgeving nog niet gehoord had (dit soort dingen hoort een CB je eigenlijk te vertellen).

En je hebt helemaal gelijk, het is jouw kind en jouw verantwoordelijkheid, en als moeder kun jij zelf de beste beslissingen maken voor je kindje. Ik hoop alleen dat je nu met wat meer achtergrondinformatie je eigen keuze beter kunt bepalen.
    Succes met je kleintje en beterschap, want het is niet lekker als ze zo verkouden zijn!

3. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Je geeft me geen slecht gevoel, helemaal niet. Maar ik bepaal zelf hoe ik mijn kind opvoed en wanneer ik met bijvoeden begin. Jij mag daar andere gedachten over hebben, maar die hoef je bij mij niet op te dringen. Iedereen doet het op zijn manier, en ik heb voldoende info om te weten wat ik wel kan en wat niet. Ik ken heel veel mensen in mijn omgeving die al met 3,5 fruithapje gaven. Dat jij dat niet doet, moet je zelf weten. Is jouw kind, ik veroordeel je niet hierover.

Succes, mijn kindje in inmiddels koortsvrij maar wel aan de antibiotica en een puffer, erg zielig!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oef een puffertje! Arm kind!
    Wens jullie veel sterkte.

Ik probeer alleen te delen wat internationaal gezien als 'best practice' gezien wordt, en door bijvoorbeeld de wereldgezondheidsorganisatie (van de VN) wereldwijd geadviseerd wordt. Gebaseerd op wat de laatste jaren op het gebied van voeding bekend is.
    Dingen die raar genoeg nog niet overal in Nederland zijn doorgedrongen, maar die voor alle kinderen belangrijk zijn om te weten en helemaal in gevallen waar kinderen of hun familieleden last hebben van hun ingewanden, hun huid of hun luchtwegen, eczeem, astma, hooikoorts etc.

Dat wil niet zeggen dat jij moet doen wat een ander zegt, maar ik vind het wel belangrijk dat jij en andere moeders op de hoogte zijn van het WAT en WAAROM van het tijdstip waarop je begint met bijvoeden. Niet om eigenwijs te zijn, maar om te voorkomen dat een moeder bij problemen zegt 'had ik dat maar eerder geweten'.

5. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Dan mag je het wel anders formuleren. Je klinkt als een of andere moraalridder die alles doet wat de regels voorschrijven. Maar ik vind het belangrijk te luisteren naar mijn gevoel, want die laat mij nooit in de steek. Ik voed mijn kind op met mijn gevoel en luisterend naar mijn hart en niet met mijn hoofd. Gevoel is sterker dan ratio!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ik ben juist helemaal geen regeltjesvolger. Ik vind het heel belangrijk dat ouders naar hun KIND luisteren, en niet naar de klok of een boekje of zo. Door naar je kind te luisteren, leer je de taal van je kind te verstaan en leer je begrijpen wat je kind nodig heeft.
    Met dan wel in je achterhoofd een aantal grondregels, die iedereen wel zo'n beetje zou moeten kennen, zoals schoon te werk gaan, tijdig verschonen, niet over de 30 schepjes per dag gaan, autostoeltjes gebruiken, vitamines geven, je kind in principe niet laten huilen. Wat mij betreft valt op de goede tijd (dus liever niet voor 6 maanden maar so wie so nooit voor 4 maanden) ook gewoon onder de common-sense knowledge die iedere ouder gewoon zou moeten hebben.

Het kan zijn dat mijn taalgebruik soms wat vreemd overkomt. Ik woon in het buitenland en spreek de meeste tijd een andere taal. In die taal is het gebruik van de imperatief veel normaler dan in het Nederlands, en dat kan soms bot overkomen. Bedankt dat je me er op wijst, ik zal er in de toekomst nog meer op gaan letten.

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ben t met je eens ellen30 over de manier van dingen neerzetten van dirksmama, maar ze geeft nu zelf al aan dat ze t onbewust doet en er beter op zal letten :)

Ach, t is ook geen punt ter discussie want nogmaals ben ik t eens met ellen30: je moet naar je kind kijken en op je gevoel en hart afgaan! Elk kind is anders met eten/slapen/drinken/huilen...etc etc

Het ene kind kan t hebben met 4 maanden en de ander niet eens met 6 maar pas met 8 maanden en ga zo maar door. Ik liet mijn kind max 5 min huilen sinds zijn geboorte ( toen werd mij al verteld door iedereen mag half uur hoor, NOOOO WAYYY!!!) maar nu laat ik hem gerust 10 tot 15 min gillen, want ben mijn kindje met de tijd leren kennen en weet dat ie huilt omdat ie gewoon uit bed wilt en bij ons zijn (zodra je hem uit zijn bed tilt lacht ie al) jaaa idd heeft dat nu al met 4 maanden door!!!

en wat fruit/groente bijvoeden betreft: ik wist niet dat met groente beginnen beter was dus die tip neem ik zeker mee! maar ik zal mijn kindje zo nu en dan paar hapjes groente/fruit geven tot zijn 6de maand wat ieder ook zegt. MIjn kindje vind t lekker, word er dolenthousiast van als ie de lepel al ziet en geen krampen te bekennen dus komt wel goed!

ellen30: succes met t bijvoeden, maak je kleine nie dik he hihihihi :p Mijn fam zegt vaak: je gaat hem een dikkertje maken hahaha :D
    En idd ga gewoon lekker op je gevoel af en t komt allemaal goed, jij kent je kindje t beste!!!

@dirksmama, zie nu pas dat je in indonesie woont, ver hoor! Zie geen banner, hoeveel kids heb je zelf en welke leeftijd of nog geen kinderen?? Ik begrijp dat je t goed bedoeld, maar sommigen zitten er niet op te wachten op de manier waarop jij t brengt, maarja persoonlijk komt iets natuurlijk heel anders over dan zo via een bericht ;)

Deel Deze Pagina