geen 4 uur tussen de voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door billie78, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Mijn probleem is dat mijn zoontje altijd een uur voor de volgende voeding wakker is. Hij krijgt nutrilon omneo en dat drinkt hij goed, alleen drinkt hij nooit de hele fles leeg, er blijft altijd zo'n 50cc inzitten.
    En dat is nou net wat hij dat laatste uurtje te kort komt. Hij wordt dan echt schreeuwend wakker en ik weet zeker dat hij dan geen krampjes heeft. Tijdens het drinken valt hij vaak in slaap en daardoor drinkt hij niet alles op.
    Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor mij?
    ik vind het zo moeilijk om het laatste uurtje door te komen....

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou hem eten geven als hij wakker wordt, ook al is dat na 3 uur. dan heb je kans dat hij alles opdrinkt en dan pas weer wegleggen als hij moe wordt. dan zal hij hoogstwaarschijnlijk slapen tot zijn volgende voeding.
    als hij al een uur heeft moeten jengelen/huilen om zijn eten, is hij te moe om goed te kunnen drinken.

Groetjes, Miranda

3. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Yup, ik zou gewoon geven.
    Mijn zoontje had ook zo'n raar schema:
    's ochtends wilde hij om de 2,5 a 3 uur eten en 's avonds zat er vaak 5 uur tussen.
    En nu ineens heeft hij het rechtgetrokken en eet hij wel gewoon om de 4 uur (en hij is ook meteen maar gaan doorslapen :) )

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat je waarschijnlijk wil is dit ritme: slapen, eten, spelen, slapen etc?
    Maar hij slaapt nu direct na het eten, en zou eigenlijk nog moeten spelen na het slaapje. Wat weer niet gaat omdat hij zijn fles niet goed op heeft...

C heeft ook een poosje gerommeld, omdat hij een ruim uur voor de voeding wakker werd. Als het dan echt te erg werd (humeurtje), dan gaf ik
    of de hele fles dan, en een uur later nog 50 cc
    of dan 50 cc, en een uur later een hele fles. Dan zaten we daarna de rest van de dag weer goed in ritme met slaap&eten.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Wellicht is jouw kindje net als onze Demi dat ze het gewoon veel beter doet op vaker voeden en dan kleinere beetjes dan wanneer je wel om de 4 uur zou voeden?!
    Onze Demi heeft zeker tot een maand of 5 op 6 soms zelfs 7 voedingen gezeten, ik ga haar dan minder, want als ik wel normale hoeveelheid aangeboden had, kreeg ze dat idd niet op.
    Zodra je kindje die hoeveelheden wel op kan, zal hij vanzelf meer tijd tussen de voedingen gaan laten.
    Dat is bij het ene kindje nou eenmaal sneller het geval als bij het andere.

Deel Deze Pagina