Goedemorgen dames. Mijn zoontje van 3, is nooit ziek of iets.. Afgelopen vrijdag middag zag ie ineens lijkbleek en had hoge koorts. De hele middag en avond liggen slapen op de bank ( is helemaal al niks voor hem! ). Nacht van vrijdag op zaterdag was een drama! Gilde t uit van de buikpijn, koorts rees de pan uit ( 40.8 ). Zaterdagochtend toch maar de hap gebeld en kon meteen komen. Bleek hij een fikse blaaksonsteking te hebben. De arts vertelde me dat dit niet super vaak voorkomt bij jongens en het best gecompliceerd is. De urine werd verder op kweek gezet en we kregen een kuur mee. Als er binnen 2 dagen geen vooruitgang was moesten we terugkomen. Heel t weekend is hij hartstikke ziek geweest, veel pijn ( onderbuik en de zijkanten van zn buikje ) en continu koorts. Na vannacht weer een drama nacht gehad te hebben waarbij die het uitgilde van de pijn vanmorgen weer met hem terug haar de ha, ook had ik zn urine op kunnen vangen dus deze meegenomen. Huisarts test m, zegt hij dat zn urine schoon is! Ik was verbaasd, want mijn zoon is nog altijd hartstikke ziek! Ja zegt ie kan snel gaan met n kuur. Ik zei dat ik juist daarom er was omdat hij zn kuur meteen uitbraakt en eigenlijk alleen maar zieker word en meer pijn. Mijn huisarts zei dat dit de "naweeën" van de ontsteking zijn.. daar kon ik t meedoen. Zit nu dus thuis met een flink ziek ventje.. weet niet goed wat ik er mee moet. Bel vanmiddag nog wel voor de kweek. Heeft iemand hier ervaring mee? Houd hem uiteraard goed in de gaten en als het te gek word ga ik weer terug met hem..
Mijn dochter heeft ook een blaasontsteking gehad maar ze was er gelukkig niet ziek van. Wat sneu voor je ventje! Krijgt hij de AB kuur ook in vloeibare variant? Hier deden wij het door een toetje omdat madame het anders niet in wou nemen. Ik zou de kuur afmaken, proberen veel te laten drinken en evt. een zetpilletje. Als de urine nu schoon is zou je ventje ook niet meer zo ziek moeten zijn, toch? Ik heb hier mijn twijfels over en zou ook vragen of het geen nierbekken ontsteking kan zijn? Beterschap!
We hebben Amoxiciline ( weet niet of ik het goed schrijf ). We hebben al van alles geprobeerd maar hij wil niet eten dus daarmee krijgen we het ook niet binnen helaas. Ik kijk het nog aan tot vanavond als het erger word n ik weer, want nierbekkenontsteking is alles bhv prettig.
Mijn dochter is ook vaak zo ontzettend ziek geweest van blaasonsteking/ nierbekkenontsteking. Maar na start met amoxicilline knapte ze binnen een dag weer op! Het innemen van de hele kuur is ook echt heel belangrijk anders worden niet alle bacteriën gedood.
Hij is ook erg nalatig! Wij zijn aan het proberen om over te stappen, maar door een zogenaamde "patiëntenstop" is het heel erg lastig.. Hij ligt nu lekker te slapen, maar houd m heel goed in de smiezen.
Na het starten van een antibiotica kuur moet je eigenlijk met een dag ofzo wel in elk geval verbetering zien, zoals ik dit lees is dit niet. Het geval bij jullie. Hoe is het met de koorts, nog steeds zo hoog? Zo wie so moet je de kuur afmaken, anders kun je resistent worden en dat wil je echt niet. Als ik jou was zou ik nogmaals contact opnemen met de huisarts, want nu al helemaal schone urine lijkt me niet kloppen, zeker niet als hij nog zo ziek is.... In elk geval niet te lang mee door blijven lopen, en vandaag nog een keer contact opnemen met de huisarts, en als die niks wil doen, dan de hap, dit kan zo echt niet! Veel beterschap voor je ventje!
Hij heeft vanaf zaterdag die kuur gehad maar nog niets ervan binnen gehad omdat hij het meteen weer uitbraakt. Hij blijft rond de 38 hangen met zn temperatuur. Is heel onrustig en slaapt veel. Het is een heel ander ventje als wat ik gewend ben. Kunnen ze met n dip stick alleen de blaasontsteking zien of ook nierbekkenontsteking?
Heb je ook een doorverwijzing gekregen voor echo nieren en blaas? Dit hoort bij een jongetje met blaasontsteking. Had mijn huisarts niet gedaan en later voor een andere zaak naar de kinderarts geweest en die schrok ervan. Gelijk afspraken coor echo en kweek gehad. Bij mijn zoontje was het gelukkig geen afwijking maar een verstopping in de darmen die de blaasontsteking veroorzaakte. Veel sterkte met je zoontje en als hij vanacht weer zon pijn heeft, de huisartsenpost bellen. Een nierbekkenontsteking zie je zover ik weet niet in de urine maar door ge luisteren naar de klachten en evt bloedprikken op ontstekingswaarden. Groetjes Suzanne
Hoe gaat het nu? Ik zou toch om verder onderzoek vragen als hij nog steeds zo ziek is en hij de AB niet binnenkrijgt.. Jongens is idd anders als meisjes (ik heb helaas aardige ervaringen met blaasontsteking bij meisjes) Maar echt die kuur afmaken hoor! Hoeveel ml moet hij per keer binnenkrijgen? In de gebruiksaanwijzing of bij de apotheek kunnen je kijken/vragen of je het mag mengen (volgens mij mag je deze wel mengen) Maar amoxicilline is dat witje goedje toch? Die vond mijn dochter juist lekker (Daarvan is buikpijn, misselijkheid wel echt een veelvoorkomende bijwerking, dus daar kan hij ook nog (extra) last van hebben) Wij deden het zo: (Is niet goed voor het suikergehalte, maar nood breekt wet AB MOET naar binnen nl) Paar schepjes van bv danoontje, vruchtenkwark oid(niet te dik) daarbij een paar druppels pure diksap, heel goed mengen, ab in het spuitje op de juiste ml trekken en dan ook het 'brouwseltje' in het spuitje erbij trekken. Dan een beetje lucht in het spuitje erbij trekken zodat je het kunt schudden en het mengsel zich mengt (snap je het nog?) En dan met het spuitje in de mond. Als dit niet werkt dan desnoods met de houdgreep, in de mond spuiten en blazen in het gezicht = slikreactie. (het moet toch echt naar binnen) Als je voor de laatste optie gaat dan niet mengen uiteraard.. Succes!